Gå til innhold

Barn på 12 mnd og søvn på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover barnet ditt på dagtid? 1 eller 2 dupper? Hvor mange timer totalt?

Ser det står litt forskjellig når jeg googler om barn i den alderen trenger 1 eller 2 dupper. Jeg prøver å gå over til 1 dupp på min gutt fordi han ble helt umulig å legge på kvelden, sovnet ikke før kl 22. Men han blir så innmari trøtt og klengete på dagtid. Vet ikke om han er klar for 1 dupp rett og slett, men dagen er ikke lang nok til å få til to dupper heller. What to do?

Anonymous poster hash: 13229...59e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når tid våkner han opp om morgen? Mine våknet som regel senest kl.07. Første dupp et sted mellom 10-10.30 og sov i en time. Siste dupp kl.14.30-15.30. Stell kl.19 og zzzzzz kl.19.30

Anonymous poster hash: 75ea2...5e3

Skrevet

Når tid våkner han opp om morgen? Mine våknet som regel senest kl.07. Første dupp et sted mellom 10-10.30 og sov i en time. Siste dupp kl.14.30-15.30. Stell kl.19 og zzzzzz kl.19.30

Glemte å skrive at det var før de begynte i barnehagen. Da de gjorde det, måtte vi opp senest kl.06, så første dupp på barnehagen var rundt 09.30 og sov ca 1t, siste dupp et sted mellom 12.30-13, da sov dem gjerne i 1,5-2 t. Måtte vekkes senest kl.15.

Skrevet (endret)

Våkner ca 0700, første dupp 09:30/45-10:30, andre dupp 14:30-15:15/45, sovner for kvelden mellom 19:00-19:30. Har ikke begynt i barnehagen enda.

Endret av BareMas
Skrevet

Min første måtte jeg tvinge over til en dupp da hun var 14 mnd pga hun tok to dupper som begge ble veldig korte. Nr to gikk over til en dupp om dagen av seg selv 8-9 mnd gammel. Hun er av typen som sover lenge om morgenen og en laaaang dupp, så da holder det fint med en dupp. Hvis det begynner å bli vanskelig å legge om kvelden er det sikkert lurt å prøve å gå over til en dupp.

Skrevet

Hi her,

Han våkner mellom 7.30 og 8.30 hver dag. Han går ikke i barnehagen enda. Skal ikke starte før neste høst.

Jeg tror han egentlig trenger to dupper, for han sover bare 1 - 1 og 1/2 time pr dupp. Men det er så vanskelig å få til to dupper når han våkner såpass sent. Lurer på om jeg bare må trille han til han sovner to ganger, eller burde jeg satse på 1 dupp, gjøre den lenger om mulig (trille han eller noe) og flytte frem leggetidspunktet eller få han til å sove to ganger på dagen?

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 13229...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...