Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Noen som har erfaring med det og vet om vi foreldre skal være med i vannet eller være på sidelinjen? Og må de ha noe av utstyr? Anonymous poster hash: b8c0d...e46
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 De trenger badetøy. Foreldrene fikk ikke være tilstede da barna mine tok dette. Anonymous poster hash: 13512...e7b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 De trenger badetøy. Foreldrene fikk ikke være tilstede da barna mine tok dette. Anonymous poster hash: 13512...e7b Selv om det er for barn som er utrygge i vann? Min vil jo nesten ikke gå ut i vannet uten meg, selv om hun ønsker å bade. Vil ha meg med i starten, liksom... Anonymous poster hash: b8c0d...e46
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Mine hadde null erfaring med vann da jeg meldte dem på. Jeg har vannskrekk så kan ikke lære dem særlig. De var 5 og 7 år og hadde aldri vært i hall og knapt på stranda. De bestod ikke kurset, men ble vant til å være i vann og eldste lærte å svømme av seg selv etter kurset. Det gikk veldig fint selv om de var utrygge før de startet. Anonymous poster hash: 13512...e7b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Her må de ha badehette og badetøy. Svømmebriller er frivillig. Foreldrene får lov til å sitte på sidelinjen(ikke i vannet) de første par gangene, så får man beskjed om at de helst vil at vi går ut. Barna blir opphengt i foreldrene og følger ikke med.. Anonymous poster hash: 79526...b4a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Vi fikk se på første trening men ikke neste gang (kan gjøre unntak om barnet er engstelig). Var mer pga de skulle være oppmerksomme på instruktørene og ikke de på tribunen. Min var veldig skeptisk før de startet men pga en meget flink og omtenksom instruktør så gikk det ikke lang tid for han var trygg! Anonymous poster hash: 98972...66c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Hvordan gjøres det med f.eks en 6 åring i garderoben? Må han klare seg selv før og etter svømming? Anonymous poster hash: 84f42...5a3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Mine hadde null erfaring med vann da jeg meldte dem på. Jeg har vannskrekk så kan ikke lære dem særlig. De var 5 og 7 år og hadde aldri vært i hall og knapt på stranda. De bestod ikke kurset, men ble vant til å være i vann og eldste lærte å svømme av seg selv etter kurset. Det gikk veldig fint selv om de var utrygge før de startet. Anonymous poster hash: 13512...e7b Hva er kravene for å bestå? Anonymous poster hash: 829c9...7c1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Hvordan gjøres det med f.eks en 6 åring i garderoben? Må han klare seg selv før og etter svømming? Anonymous poster hash: 84f42...5a3 Det er helt vanlig at mammaen eller pappaen er med inn i garderoben. Anonymous poster hash: 79526...b4a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 De må være uten mamma og pappa i "timen". Barn i skolealder bør følges av person med samme kjønn dersom barnet må ha hjelp i garderoben. Tenk på de større barna av motsatt kjønn for du avfeier dette. For 10 år gamle jenter som er kommet i puberteten er det ikke gøy med 6 år gamle gutter fra skolen som dusjer nakne sammen med dem) Anonymous poster hash: 88b4e...a0f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 De fleste har vel gutte og jentegarderober. Men en mor kan vel ikke følge gutten sin i garderoben, det kan vel være eldre gutter der? Ikke vet jeg, er første gang i morgen. Anonymous poster hash: 84f42...5a3
soleia Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Har du lese om kurset og arrangøren på tryggivann? Min skal byrje på vanntilvenning først, men på hval merket under vår symjeklubb står det at foreldra skal vere med i bassenget.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 Har du lese om kurset og arrangøren på tryggivann? Min skal byrje på vanntilvenning først, men på hval merket under vår symjeklubb står det at foreldra skal vere med i bassenget. Det står ingenting om det, nemlig, og jeg har sendt både sms og Mail til kursleder uten å få svar... Men takk for svar alle, da tar jeg med badetøy til meg selv i tilfelle, men går utifra at jeg ikke skal uti. Helgardering😉 Anonymous poster hash: b8c0d...e46
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #14 Skrevet 28. august 2015 I Bergen er foreldre med frem til skilpadde. Anonymous poster hash: b3d45...9c3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #15 Skrevet 28. august 2015 Badetøy og evt. svømmebriller. Jeg er med i garderoben, og følger med på kurset i sittegrupper på sidelinjen, eller bader selv i annet basseng like ved siden av. Dette er i Bærum (Nadderudhallen). Kravene for å bestå de ulike trinnene finner du på nettsidene til Tryggivann. Anonymous poster hash: 55987...4c2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #16 Skrevet 28. august 2015 Da var dagens session avsluttet, og ungen trengte ikke mamma med oppi bassenget. Hun ble oppgradert til Skilpadde med en gang, for hun dykka og herja og svømte under vann og plukket opp det som var. Anonymous poster hash: b8c0d...e46
Høstduft Skrevet 28. august 2015 #17 Skrevet 28. august 2015 Min er 4 og har akkurat startet på dette kurset. Han er ikke mye vandt med vann, men etter første kursdag var han frelst Jeg satt på en stol og så på, neste gang får vi ikke engang bli med inn. Og det er helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå