Gå til innhold

Hva gir deg energi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så tom for tiden. Hvordan skal jeg få mer energi i min travle hverdag med full jobb, to barn, deres lekser, treninger, kamper, hus og ektemann?

Hva er ditt tips?

Finnes det noe kosttilskudd eller liknende som gir energi?

Anonymous poster hash: 99c5c...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vin

Anonymous poster hash: 508c8...ae7

Skrevet

Pusterommene mine.

Jeg går tur i skogen 2-3 ganger i uken, en time med frisk luft og fuglekvitter, la tankene fly og ingen som maser.

Har "klubb" med 4 venninner en kveld i måneden, denne kvelden er hellig, da er det skravling, latter og hygge bare for oss damene.

Anonymous poster hash: 06b6b...acd
Skrevet

Mange ting!

Nr 1: trening. Føler meg alltid bedre etter en økt. Helt avhengig! Trener minimum 2 ganger i uken, og går ofte en rask tur når hodet blir fult.

2. Venninnekveld. Har en fast kveld i måneden hvor gjengen spiser middag ute og skravler i timesvis. Blir alltid sent, men alltid koselig.

3. Reise bort. Trenger ikke dra langt, en helg på hytta gir energi. At alle er sammen, gjør noe annet og er mye ute i frisk luft.

4. Shopping. Elsker å handle :D

5. Besøke venner, eller få besøk.

6. Lunche midt i uka med venner eller mannen. Heldige som kan avspasere eller ta fri noen timer midt på dagen innimellom.

7. Gjøre noe annet. Ta middagen ute i skogen en hverdag, leie kajakk, sove i telt, pusse opp et rom, gå på et spennende foredrag, dra på museum.

8 hagearbeid. Love it.

9. Lese

10. Sove

Anonymous poster hash: d5d1e...500

Skrevet

Red bull og kaffe...👀☕️

Anonymous poster hash: dcc82...d72

Skrevet

Her og nå: kaffe, godteri, cola osv

På lengre sikt: trening, unngå godteri og cola, spise sunt og variert

Har slitt lenge med at jeg om kvelden er utslitt og detter ned i sofaen etter barna er lagt og tar et glass cola og litt godteri for å føle at jeg har litt mer energi. Føler meg litt mer ok der og da, men ikke nok til at jeg orker å komme meg opp igjen fra sofaen og gjøre noe fornuftig. De siste ukene har jeg blitt flinkere til å trene og til å holde meg unna godteri og cola og jeg føler jeg har mye mer energi nå. Satser på at det bare blir enda bedre når det har gått noen måneder til. 

Anonymous poster hash: 91eed...726
Skrevet

Kanskje et teit svar, men jeg må svare hvile. Får jeg hvilt nok, så vokser energinivået. Har jeg mulighet så slenger jeg meg på sofaen, ev. senga, lukker øynene og hviler (ikke sover). Det er som om kroppen lades opp.

Før var jeg fæl til å stadig være på farten. Satte jeg meg ned, så varte det ikke lenge. Jeg hadde jo en vaskemaskin som måtte tømmes, oppvask i kummen, klær som skulle brettes osv. Nå utsetter jeg det heller litt, og tar mer husarbeid når jeg først gjør det.

Skrevet

Løping! Jeg kan ikke leve uten å løpe, det føles nesten sånn! Er livredd for å bli skadet! Jeg løper nesten hver dag!

Sol! Jeg elsker elsker elsker å være i sola! Da slapper jeg av, samtidig som jeg kjenner at jeg får energi og lykke!

Fisking! Jeg blir villt glad av å være på havet i båt og fiske. Det gjør meg veldig veldig glad, noe som gir meg masse energi i flere dager!

Venner! Jeg er veldig sosial og jeg får energi og glede av å være med venner.

Latter! Jeg prøver å tenke på å le og tulle mye! Særlig med ungene mine! De elsker det! Og er de glade er jeg ekstra glad😊

Anerkjennelse: mulig det er tåpelig, men når jeg får positiv respons på det jeg gjør/den jeg er blir jeg veldig glad og jeg får energi til å yte enda mer/bedre.

Anonymous poster hash: 9b2db...6bc

Skrevet

Trening

Musikk

Latter

Samvær med venner

Flørting

Skrevet

Jobben min!!!

Anonymous poster hash: ab57f...fb7

Skrevet

En god dose med "se lyst på livet" ikke tenke off og æsj alt er så stress!

Skrevet

Tid for meg selv! Den bruker jeg ofte til å trene, lese eller bare se noe helt teit på tv. Poenget er at jeg bestemmer. Trening og sunn mat gir også energi, merker stor forskjell hvis jeg "havner utpå" og spiser usunt en uke. Usunt for meg er altså store mengder snacks og godteri.

Skrevet

Musikk, kaffe, trening og nok søvn. Alkohol virker der og da, men i lengden suger den energien ut av deg. Unngå alkohol. Prøv og ha et godt kosthold. 

Anonymous poster hash: e6f2f...191
Skrevet

Det som gir meg energi som minner om det jeg tror vanlige mennesker har er:

En asketisk livsstil.

Null alkohol

Ingen festrøyk

Mye hvile

Sunn mat; havregryn, kjøleskapsgrøt, yoghurt, grønnsaker, bær, rent kkøtt, salater, erter cottage chees osv, og passelige mengder med kaffe og te og vann.

Aerob trening og noe vekttrening.

Gjøre koselige ting sammen med ungen, være en snill og god mamma.

Litt jobb. Blir det for mye faller jeg sammen og bruker måneder på å komme meg op igjen.

Anonymous poster hash: 94391...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...