Gå til innhold

Avslag forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått avslag på livsforsikring og kritisk sykdom.Skreiv bare at jeg ventet på undersøkelse, mest sannsynlig muskelsmerter....har det skjedd dere?

Anonymous poster hash: 5c90d...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilket grunnlag søkte du? Har du mistet noen i nær familie?

Skrevet

Jeg har ikke giddet å søke, siden jeg regner med å få avslag. De er kresne på kundene, alle med potensielt kronisk sykdom er ulønnsomme. Får man forsikring, er den styggdyr og med masse unntak.

Anonymous poster hash: b0d6b...b3a
Skrevet

Om du har noe uavklart med helsen får du ikke livsforsikring.

Jeg fikk avslag siden jeg har UC.

Anonymous poster hash: 9b2eb...20e
Skrevet

Om du har noe uavklart med helsen får du ikke livsforsikring.

Jeg fikk avslag siden jeg har UC.

Eller et var uføreforsikringen og ikke livsforsikringen.

Skrevet

søk på nytt igjen så snart du e ferdig me undersøkelsen du ska på. Vil og anbefala å kjøpa uførepensjonsforsikringen.

Skrevet

Fikk avslag på uføreforsikring. Grunnen var at jeg hadde diagnoser som PTSD og situasjonsbetinget psykisk ubalanse. De diagnosene fikk jeg kort tid etter at barnet mitt døde og sorg var jo den egentlige årsaken, legen måtte bare sette en diagnose for at jeg skulle få sykepenger. Men men, det var vel "ventetid" på noen år uten de diagnosene så kunne jeg søke på nytt igjen.

Hadde vært bedre om de godtok forsikringen men reserverte seg mot å utbetale hvis jeg ble ufør pga de ovennevnte diagonsene.

Anonymous poster hash: 9bd3a...ee1

Skrevet

Ja di gjere da og. Eg fekk uførepensjon, men reservasjon mot sjukdommar som hadde me allergi å gjere.

PTSD e verre å reservert seg for då den kan ver vanskelig å differensiera. Men synd ikkje sorg har vore mulig å setta som diagnose. Tenke og at legen kanskje burde sett depresjon som diagnose i staden. Men e vel lite å gjer med dette i etterkant. Trur da e 10år tilbake ein må føra inn i desse skjemane.

Skulle vore meir opplyst om ko viktige desse forsikringane e. Då hadde kanskje fleire kjøpt dei før livet får tid te dra me seg forskjellig som gjer at ein ikkje får di.

Skrevet

Jeg og samboer har en kryssforsikret (eller hva det het)livsforsikring som vi tegnet for år tilbake..kan de ta den fra meg pga avslag på disse??

Skrevet

Jeg og samboer har en kryssforsikret (eller hva det het)livsforsikring som vi tegnet for år tilbake..kan de ta den fra meg pga avslag på disse??Anonymous poster hash: 5c90d...888

E ikkje sikker. Men eg hadde uførepensjonsforsikring og kritisk sjukdom før vi skulle lage livsforsikring. Livsforsikringane kreve ikkje det utvida helseskjemaet som dei to andre gjer. Dvs at den er lettare å få.

Siden eg søkte i rekkefølgen eg gjorde gikk det fint. Hadde det vore uførepensjon eg sku søka nå hadde eg ikkje fått den (pga skade). Men e usikker på om ein søknadsprosess ville tatt vekk livsforsikringen. Men eg tenke at om da e da du vil gjera? Søka dei to andre? Ville ha sjekka dette først. Viss du står i fare for at ein søknadsprosess ville tatt frå deg livsforsikringen. Då hadde eg søkt uføreforsikring og evt kritisk sjukdom hos et anna selskap.

Skrevet

Prøv på IF, de gir unntak for sånt og gir dekke for resten de dekker i disse forsikringene :)

Anonymous poster hash: 0fc5a...4ac
Skrevet

Prøv på IF, de gir unntak for sånt og gir dekke for resten de dekker i disse forsikringene :)

Jeg er kunde hos IF, jeg som fikk diagnosen PTSD og situasjonsbestemt psykisk ubalanse etter barnet mitt døde. Fikk avslag på alt der på uføreforsikring, Gjensidige også.

Skrevet

Jeg har fått avslag på livsforsikring og kritisk sykdom.Skreiv bare at jeg ventet på undersøkelse, mest sannsynlig muskelsmerter....har det skjedd dere?

Det gis alltid avslag på livsforsikring om man venter på utredning av noe slag. Dette fordi helse/risiko er uavklart på søknadstidspunktet. Om det viser seg etter utredning å kun være noe muskulært som ikke gir økt risiko for død eller alvorlig sykdom vil du få innvilget forsikringene v ny søknad.

Anonymous poster hash: 3054f...c51

Skrevet

Jeg er kunde hos IF, jeg som fikk diagnosen PTSD og situasjonsbestemt psykisk ubalanse etter barnet mitt døde. Fikk avslag på alt der på uføreforsikring, Gjensidige også.

Oki, vet bare da jeg solgte forsikringer gav de forsikring med begrensning ved de tilfellene, men kan være at PTSD og situasjonsbestemt psykisk ubalanse er noe egne regler for :/

Trasig at du fikk avslag, håper du får ordnet ei etterhvert :) 

Skrevet

Oki, vet bare da jeg solgte forsikringer gav de forsikring med begrensning ved de tilfellene, men kan være at PTSD og situasjonsbestemt psykisk ubalanse er noe egne regler for :/

Trasig at du fikk avslag, håper du får ordnet ei etterhvert :)

Takk 😊 Håper det jeg også!😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...