Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Hvem ber man om det er nærmere 100 i en fam.og 10 i den Andre?hva har dere gjort.? Anonymous poster hash: 46c2e...3d7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Da setter man et antall fra hver familie. Den som har flest, må prioritere bort. Jeg har liten familie, men en del "tanter og onkler" (venner av mine foreldre) som har fulgt meg hele livet. Ettersom gubben har støre familie enn meg, valgte jeg å ta med disse. Anonymous poster hash: 9a5e8...928
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Vi ba like langt ut i hver familie. Min familie er større en hans, da han er enebarn mens jeg har flere søsken. Mine foreldre har også flere søsken slik at jeg har flere tanter/onkler og søskenbarn. Vi ba tom søskenbarn på begge sider. Anonymous poster hash: 4dec8...626
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Da ber man etter hvilket forhold man har til de forskjellige. For meg ville det vært rart å be noen søskenbarn fordi jeg aldri har hatt et nært forhold til noen, mens det for samboeren min ville vært naturlig å be søskenbarna på morens side, som han har vært mye sammen i oppveksten. 100 slektninger fra den ene siden er tullete, fordi da er det få man faktisk kjenner og har et forhold til. Anonymous poster hash: e7b45...75d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Min manns familie er utrolig mye større enn min. Vi hadde mulighet til å invitere mange og inviterte nær familie, dvs tanter, onkler, søskenbarn osv. Fordelingen var veldig skjeiv, men det gjorde ingenting. Anonymous poster hash: 67974...dfc
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Da setter man et antall fra hver familie. Den som har flest, må prioritere bort. Jeg har liten familie, men en del "tanter og onkler" (venner av mine foreldre) som har fulgt meg hele livet. Ettersom gubben har støre familie enn meg, valgte jeg å ta med disse. Anonymous poster hash: 9a5e8...928 Samme gjorde vi, bare motsatt siden jeg har mye familie mens mannen har en bitteliten en med ikke så mange i livet i den nære familien. Anonymous poster hash: 8075b...3b5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Sliter litt med det samme. I min familie er det vanlig å be alle tom. søskenbarn med familie, og dette er også noe jeg ønsker da vi er en sammenspleiset gjeng tross nærmere 60 stk. Blivende mann har også stor familie, men han ønsker ikke å be alle siden han ikke har kontakt med de. Jeg har bare møtt noen få av de så det har ikke så my å si for meg, men synes jo det er litt trist. Og er litt redd for hva svigermor vil si om det blir slik. Heldigvis er vi bare i starten av planleggingen så vi får se hva vi ender opp med. Hadde det vært som i din situasjon tror jeg den med minst familie hadde fått gjennomslag for flest gjester utenom familie:-) Anonymous poster hash: 2152f...46e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Her ba vi alle tanter, onkler og søskenbarn. Naturlig å gjøre det slik selv om det er stor forskjell på familiene. Jeg har tre sett tanter/onkler og fem søskenbarn. Han har 14 tante-/onkelpar og over 40 søskenbarn. Med partnere og barn ble det ganske masse, men veldig, veldig hyggelig! Anonymous poster hash: ef411...3e8
Superdolly Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Bryllupet er vel ikke en dag man kjemper for millimeterrettferdighet? Jeg ville heller sett på hvor langt ut i familien man inviterer, og praktisert dette likt for begge sider. Hvis han har fem søsken og hun ett, skal da ikke han måtte velge bort fire av sine søsken fordi det ville bli "urettferdig"? Dersom forskjellen virkelig er så stor at han har 100 nære slektninger og hun 10, ville jeg vel heller tenkt at det var rimelig at hun fikk invitere noen flere, for eksempel venner, men jeg ville ikke synes det var rimelig å begrense han fordi hun har liten familie. (Dersom de av en annen grunn må begrense antallet gjester, for eksempel økonomi eller plass, må de selv finne ut hvordan de vil gjøre det. Men altså ikke bare fordi den ene har mye større familie enn den andre.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå