Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 De skrøyt på seg ting de ikke har gjort, la ut hvor flinke de har vært. Jeg har nå fått en meget oppegående saksbehandler i barnevernet som har skjønt det. Samtidig synes jeg det er godt å ha de i ryggen for lettere å få hjelp på skolen. Har veldig god dialog med de,og ville vel bare dele dette for å si at det finnes solskinnshistorier med barnevernet også☺ Fått flere gode tips,og fått raskere reaksjon i helsevesenet. Anonymous poster hash: 8db74...a24
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 ? Forstod ikke helt dette. Anonymous poster hash: 5c3b8...277
Mamma_til_2 Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Så bra, håper din saksbehandler tok dette opp med bhg!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Av en eller annen grunn sier mitt instinkt meg at dette er noe du skriver fordi du er i fornektelse. At barnevernet egentlig ikke er på din side, men på barnehagen. Og at her vet du at det var en god grunn til at de ble innblandet. Men det føles som det ofte gjør godt å si løgnen høyt. For at du skal føle det er noen her som kommer over på " din" side. Anonymous poster hash: 182e9...242
Roheryn Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Sånn er det nok ofte - kanskje ikke så ofte at bhg melder på usaklig grunnlag, men at noen gjør det og at barnevernet gjennomskuer det. Jeg og eksen ble meldt et utall ganger av mor til hans særkullsbarn og hennes familie. Barnevernet ble en uvurderlig støttespiller for å få slutt på trakasseringa, samtidig som de bidro blant annet med å dytte barnet framst i køen til bhg-plass og forbi ventelister på BUP pga spesielle behov. Desverre hører man sjelden om de positive erfaringene, og alt for mye om de negative.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Jeg skjønner egentlig ikke innlegget ditt Anonymous poster hash: 75c82...f85
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Vi fikk BV "innblandet" pga språkvansker hos begge ungene våre, de kom fort frem til at det ikke ligger i dårlig hold hjemme, begge ungene utredes hos PPT, ene pga konsentrasjon og andre pga veldig sent språk. Men BV fant "små plukk" de kunne hjelpe oss som foreldre med.. Pga dårlig språk hos ungene, har vi lenge følt at vi feiler som foreldre, men nå følges vi opp med COS-P, så selvtilliten som omsorgsgivere kommer på god plass igjen Her var aldri bhg mot oss da, de var veldig åpne med oss ang det å skulle kontakte BV, og vi sa oss enig i det, siden vi var usikre på oss selv som omsorgsgivere.. Nå fungerer det hele bedre Venter bare på at vi vet mer om hvorfor ungene er "der de er", og se hva som skal til for å komme på rett kjør Å ende opp med BV, er ikke alltid det samme som at man er dårlig foreldre, det kan som hos oss, være usikkerhet om søsken viser noe av de samme problemene, om foreldrene selv viser tegn på å være usikre på seg og sin rolle, eller de bare trenger en peke pinne i rett vei igjen etter det har sklidd ut litt Anonymous poster hash: a3fd3...1ae
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Av en eller annen grunn sier mitt instinkt meg at dette er noe du skriver fordi du er i fornektelse. At barnevernet egentlig ikke er på din side, men på barnehagen. Og at her vet du at det var en god grunn til at de ble innblandet. Men det føles som det ofte gjør godt å si løgnen høyt. For at du skal føle det er noen her som kommer over på " din" side. Anonymous poster hash: 182e9...242 Bare sånn av nysgjerrighet... hvordan i all verden greier du å tolke det stikk motsatte ut av His innlegg? Hun skryter av barnevernet og den hjelpen de har fått, at det også har hjulpet dem med raskere reaksjon fra helsevesenet også. Om bhg. har gjort en feil eller ikke spiller ikke så stor rolle - Hi og barnet har fått god hjelp av bv, og det er det hun ønsker å formidle. Godt å høre om de andre positive erfaringene som deles her også. Jeg har ikke hatt kontakt med dem selv, men vet om flere tilfeller som også har hatt bare positive erfaringer med bv. Jeg kjenner en sak hvor det ble gjort alvorlige feil også, men de fleste tilfellene er positive, og de blir ikke ofte nok snakket om. Anonymous poster hash: c75f3...b7c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Så fint å lese sånne historier hi... Jeg jobber selv i barnevernet å føler svært ofte at vi får mye ufortjent omtale. Hverdagen vår består av å hjelpe foreldre til å løse ting bedre på hjemmebane, og i de aller fleste tilfeller lykkes foreldrene med nettopp dette😃 Lykke til videre ❤️ Anonymous poster hash: 3d182...c20
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Vi har også barn med språkvansker, men BV har aldri vært innblandet her. Så det må ligge mer bak enn kun dette. Anonymous poster hash: b498a...fa8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #11 Skrevet 27. august 2015 Av en eller annen grunn sier mitt instinkt meg at dette er noe du skriver fordi du er i fornektelse. At barnevernet egentlig ikke er på din side, men på barnehagen. Og at her vet du at det var en god grunn til at de ble innblandet. Men det føles som det ofte gjør godt å si løgnen høyt. For at du skal føle det er noen her som kommer over på " din" side. Anonymous poster hash: 182e9...242 Barnet har diagnose. Barnevernet trengte bare å ta en tlf for å sjekke om det jeg sa var riktig. Men,noen må jo alltid tru negativt Anonymous poster hash: 8db74...a24
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 Så fint å lese sånne historier hi... Jeg jobber selv i barnevernet å føler svært ofte at vi får mye ufortjent omtale. Hverdagen vår består av å hjelpe foreldre til å løse ting bedre på hjemmebane, og i de aller fleste tilfeller lykkes foreldrene med nettopp dette😃 Lykke til videre ❤️ Anonymous poster hash: 3d182...c20 Takk. Anonymous poster hash: 8db74...a24
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Vi har også barn med språkvansker, men BV har aldri vært innblandet her. Så det må ligge mer bak enn kun dette. Anonymous poster hash: b498a...fa8 Jeg har ikke nevnt språkvansker. HI Anonymous poster hash: 8db74...a24
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #14 Skrevet 27. august 2015 Jeg jobber i bvt, og vil si at de fleste vi får melding på får vi en god dialog med, og foreslår hjelpetiltak som fungerer og som oppleves nyttige. Tiltakene er jo frivillige, så hadde ikke foreldrene hatt tillit til oss ville mange sagt nei. De som snakker høyt (og stygt) om bvt er stort sett dem vi ikke klarer å hjelpe, på tross av mange forsøk, og der vi til slutt ikke ser annen utvei enn å flytte barna. Anonymous poster hash: 2a2fe...7c2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #15 Skrevet 27. august 2015 Jeg jobber i bvt, og vil si at de fleste vi får melding på får vi en god dialog med, og foreslår hjelpetiltak som fungerer og som oppleves nyttige. Tiltakene er jo frivillige, så hadde ikke foreldrene hatt tillit til oss ville mange sagt nei. De som snakker høyt (og stygt) om bvt er stort sett dem vi ikke klarer å hjelpe, på tross av mange forsøk, og der vi til slutt ikke ser annen utvei enn å flytte barna. Anonymous poster hash: 2a2fe...7c2 Jeg fikk ihvertfall nyttige råd,og fikk mer "tyngde" med meg når det gjaldt helsevesenet gull verdt. Anonymous poster hash: 8db74...a24
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2015 #16 Skrevet 27. august 2015 Av en eller annen grunn sier mitt instinkt meg at dette er noe du skriver fordi du er i fornektelse. At barnevernet egentlig ikke er på din side, men på barnehagen. Og at her vet du at det var en god grunn til at de ble innblandet. Men det føles som det ofte gjør godt å si løgnen høyt. For at du skal føle det er noen her som kommer over på " din" side. Anonymous poster hash: 182e9...242 Goddag mann, økseskaft?!?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #17 Skrevet 27. august 2015 Vi har bare gode erfaringer med BV.Etter en lang periode der jeg og mannens forhold var "ræva", men mye krangling, isfronter og fortvilelse ble det levert inn en bekymringsmelding til BV fra Barnehagen, da de observerte at ungene våre ikke hadde det bra. Selvfølgelig var vi sjokkerte og kjempetriste, men likevel var det nettopp det vi trengte. Vi klarte ikke å se andre enn oss selv, eller hvordan dette påvirket de fine ungene våre. At sakbehandlerene fortalte rett ut at de var dypt bekymret, var det sparket bak vi trengte for å gjøre det som måtte gjøres, og vi tok skikkelig tak og ordnet opp alt som var nødvendig å ta tak i. Uten hjelp og støtte fra BV hadde vi IKKE vært der vi er nå, i hvertfall. Anonymous poster hash: bf35b...0c3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #18 Skrevet 27. august 2015 Vi har også barn med språkvansker, men BV har aldri vært innblandet her. Så det må ligge mer bak enn kun dette. Anonymous poster hash: b498a...fa8 Nei, det er det eneste tenk. Men noen kommuner har det i "skrivet", om flere barn fra samme familie, tilsynelatende sliter med det samme, skal BV kontaktes, tilfelle det ligger et dypere problem hos familien. Hos oss var det språkvansker, noe som utgjør at de kontakter BV, for det kan tyde på forsømmelse på sosialt plan og kommunikasjon i hjemmet. (de kontaktet PPT samtidig) BV besøkte oss, snakket med oss og sjekket opp, konstaterte at det ikke var pga forsømmelse i hjemmet, men de SÅ oss som foreldre, at vi slet med følelsen av at det var vår feil, derfor COS-P. Det tok lengre tid før PPT kom i bildet, da de har lengre ventetid. Men når de kom i bildet, så ble det konstaterte at ungene IKKE har samme problem, men at en har konsentrasjonsvansker, som utgjør at språket VIRKER tregt, mens den andre er veldig sen i språket (snakket ikke ord før hun var 2 år) Anonymous poster hash: a3fd3...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå