Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Kjøpte en til 2777 før i år, juni, visstnok elendig. Lagger på videoer, hvis han i det hele tatt kommer på nett.. Står bare å oppdaterer.. Den er treg. Lang oppstart også. Brukes sjeldent, og det er alltid oppdateringer. 4 ram. Det ligger lite personlig på den. Tenker på 6 ram, hvilken prosessor må man ha? Selv har jeg ei gammel svær ei, med 8 ram. Fornøyd med den, selv om det er smårusk og selv om jeg har fylt harddisken(treg). Men har ett annet bruk jeg da, store redigeringsprogram og daglig bruk. Synes bare 8 ram maskin for ENKEL BRUK er tull. Det må da finnes rimeligere muligheter for å sjekke mail, se på finn.no og se NRK nett-tv? Anonymous poster hash: 94026...b1d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Hva med denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80E502H7MT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-sort Anonymous poster hash: aa435...829
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Å kjøpe en maskin med mindre enn 8 gb ram ville jeg ikke gjort nå. Da faller du i samme felle som sist, den vil ikke vare lenge og du må kjøpe en ny. Om du ender opp med å kjøpe 3 maskiner til under 4000 på 3 år kunne du heller kjøpt en MacBook. Uansett bør du velge en bærbar med SSD-harddisk. Det har mye å si for hastigheten. Når det gjelder prosessor bør du gå for en med minst to kjerner, men det er viktigere med SSD-harddisk enn høyt GHz på professoren for opplevd hastighet. Når det gjelder den gamle maskinen din bør du ta en opprydning av harddisken. Noe annet du bør gjøre om du bruker Windows er å blanke den ut, særlig om det er en maskin fra Dell eller HP bør du fjerne alt av bloatwear som ligger i minnet. Men OS X (operativsystemet på MacBook) er mye bedre å bruke enn Windows. Mer stabilt og kjappere. Ikke gå i boligfella igjen er mitt tips. kjøper du en god maskin av høy kvalitet kan du ha den i mange år. Hardwareutviklingen har savnet farten, så med 8 GB Ram, minst 256 gb SSD-harddisk vil du kunne ha maskinen lenge Anonymous poster hash: 1ee90...7c2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 "Ikke gå i billigfella" skulle det stå. Ikke boligfella Anonymous poster hash: 1ee90...7c2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Jeg ville valgt denne hvis du ser mye film/tv. Grafikkortet er mye bedre, og selv om harddisken ikke er ssd funker den fint. http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=608&prodid=62294&ref=prisjakt Anonymous poster hash: a4b20...8cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå