Gå til innhold

Bekymringsmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min går i 2.klasse og går på sfo etter skolen er slutt. Han har en klassekamerat som ikke går på sfo og går hjem til tomt hus der han er alene ca 3 timer før mor kommer hjem. Han liker det ikke, trives ikke alene hjemme. Henger ofte rundt en barnehage som er på hjemveien og det i all slags vær.

Synes skikkelig synd på gutten som faller utenfor sosialt.

Er dette noe man ringer inn en bekymringsmelding på?

Anonymous poster hash: eed0c...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: eed0c...610

Skrevet

Hadde nevnt det for læreren og så kunne de pratet med mor. Kanskje hun ikke har råd til SFO? Kanskje hun trenger å få vite om ulike støtte ordninger?

Anonymous poster hash: 1cc19...6bd

Skrevet

Hva med å starte med å snakke med foreldrene?

Anonymous poster hash: 9d07b...7eb

Skrevet

Når barnet ikke går på SFO så detter de utenfor sosialt?

Anonymous poster hash: 92d69...3a0
Skrevet

Var alltid hjemme alene etter skolen på barneskolen med unntak av et fåtall som gikk på SFO da vi var små. Hadde blitt ange bekymringsmeldinger på 90 tallet da gitt.

Skrevet

Jeg var sikkert et mønster barn når jeg var liten, men jeg gikk hjem til tom leilighet etter skolen fra 1.klasse.

Det sto mat og drikke klart i kjøleskapet og jeg viste at leksene måtte gjøres. Mamma var streng men rettferdig. Så jeg gjorde alltid lekser. Fikk litt tv tid i sakkosekken eller fikk lekt med barbie før mamma og pappa kom hjem fra jobb.

Anonymous poster hash: 9d07b...7eb

Skrevet

Det er mor selv som sier at gutten ikke trives hjemme alene, hun sier også at hun gjør dette for å spare penger. Han faller utenfor sosialt fordi han ikke får blitt med noen hjem eller kan ha besøk siden han går hjem med det samme skolen er ferdig.

Mor mener at hun ikke har tid eller råd til at han skal være med på fritidsaktiviteter. Det er først i år at han får ha barnebursdag.

Mor virker litt enkel uten at jeg vet det sikkert.

Skrevet

Selv om han kjeder seg og ikke liker å være alene hjemme betyr ikke det at ungen blir neglisjert/at det er omsorgssvikt. Noen ganger må man faktisk gjøre ting man ikke liker, og hvis det for denne ungen betyr at han må være hjemme alene etter skoletid, så ja vel. Skjønner godt at ikke alle har råd til SFO.

Anonymous poster hash: 9ed32...9d3
Skrevet

Bekymringsmelding fordi barnet ikke går på Sfo og er alene hjemme et par timer i en alder av 7-8 år?

Mitt eldste barn gikk heller ikke på Sfo i 2. Klasse. Vi vurderte det som tryggere og bedre at han var alene hjemme uten tilsyn, enn på Sfo der tilstanden mildt sagt var kaotisk.

Har nå en 1. Klassing som ikke går på Sfo. Er alltid noen hjemme eller på vei hjem når hun kommer hjem fra skolen. Hun faller ikke utenfor sosialt. Vi skal vurdere Sfo hvis det skulle skje. På denne skolen er visst Sfo bra:)

Mine barn er også ute i all slags vær, og det er ikke alltid de kler seg etter været en gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...