Gå til innhold

Hvor tar jeg kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mit barn på 2,5 år har feber i dag (39,5 tidligere i dag) og er hjemme derfor. 

Nå for en stund siden snublet han i sine egne føtter og falt og slo seg.Jeg så ikke alt, men han var bevisst hele tiden og begynte å grine med en gang. Han gråt litt av og på i ca 5 min. Etter at jeg hadde trøstet han så jeg at han har fått en stor kul i pannen (ser antydning til blå ut). 

Han virker helt grei i formen nå. Var jo allerede sliten og slapp av feberen før han falt... Jeg fikk ikke lov å ta en kald klut på pannen hans, så kulen er nok øm... Virker ikke kvalm og pupillene ser lik ut for meg..

Hadde i utgangspunktet tenkt å se om han ville sove litt etterhvert nå. Men nå ble jeg redd for å legge han... 

Burde jeg ta kontakt med lege? I så fall hvem??

Fastlegen? de stenger jo snart

Helsestasjonen? De stenger også snart, men kan kanskje snakke med de på tlf?

Legevakten? 

Barneklinikken?

Bor i Bergen hvis noen vet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falt og slått seg i pannen? Ingen grunn til å ringe noen...

Anonymous poster hash: 084ce...b2c

Skrevet

Falt og slått seg i pannen? Ingen grunn til å ringe noen...

Anonymous poster hash: 084ce...b2c

Ok... Det er bare vanskelig å observere han når han i utgangspunktet er syk... Men du har vel rett..

Skrevet

Min så konstant ut som en enhjørning på den tida (ved enkelte tilfeller som en djevel med to horn). Så jeg hadde ikke komt på å ringt noen pga fall og kul i pannen.

Men er du usikker, så ring å hør. Det verste som skjer er at de sier

Anonymous poster hash: d2da5...a0a

Skrevet

Min så konstant ut som en enhjørning på den tida (ved enkelte tilfeller som en djevel med to horn). Så jeg hadde ikke komt på å ringt noen pga fall og kul i pannen.

Men er du usikker, så ring å hør. Det verste som skjer er at de sier at det ikke er farlig. 😊

Postet for tidlig.

Skrevet

Man ringer ikke legen eller andre pga en kul i panna... Hadde han falt ned en trapp og slått seg kraftig ville jeg nok vurdert det, men snublet i sine egne føtter og falt i gulvet... Hadde ikke tenkt tanken på å ringe lege pga noe sånt.

Anonymous poster hash: 67d42...c7b

Skrevet

Hadde nok ikke kontaktet lege for det, at de slår hodet er jo veldig vanlig for små barn.

Fastlegen sa engang til meg da jeg spurte ang fallskader at "kul ut = ok! Dump/søkk inn = lege"

Anonymous poster hash: 9b9bd...f87

Skrevet

Man ringer ikke legen eller andre pga en kul i panna... Hadde han falt ned en trapp og slått seg kraftig ville jeg nok vurdert det, men snublet i sine egne føtter og falt i gulvet... Hadde ikke tenkt tanken på å ringe lege pga noe sånt.

Anonymous poster hash: 67d42...c7b

Kan ha slått hodet i bordkanten... Så det som sagt ikke skikkelig og han var nett i nærheten av bordkanten.

Jeg har selv fått hjernerystelse av å snuble i en fortauskant da jeg var barn. Men da besvimte jeg jo.. Og kastet opp i etterkant.

Skrevet

Hadde nok ikke kontaktet lege for det, at de slår hodet er jo veldig vanlig for små barn.

Fastlegen sa engang til meg da jeg spurte ang fallskader at "kul ut = ok! Dump/søkk inn = lege"

Anonymous poster hash: 9b9bd...f87

Joda. Men de fleste hadde vel observert barnet litt etter at det slo hodet og ringt lege hvis barnet ble sløvt eller døsig osv..

Mitt barn er jo sløvt og døsig og vil sove nå.... Men det er jo sikkert barne pga feberen... Men føler ikke jeg kan være sikker..

Skrevet

Hvis du bestemmer deg for å ta kontakt med noen, anbefaler jeg at du oppsøker barneklinikken. Der åpner de kl fem (?) og tar imot pasienter fortløpende. Fungerer som en slags legevakt for barn :)

Skrevet

Hvis du bestemmer deg for å ta kontakt med noen, anbefaler jeg at du oppsøker barneklinikken. Der åpner de kl fem (?) og tar imot pasienter fortløpende. Fungerer som en slags legevakt for barn :)

Takk... Jeg har ikke helt skjønt hvordan ordningen med legevakt / barneklinikken fungerer i Bergen. Når man skal oppsøke hvem osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...