Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Jeg har en jente som akkurat har begynt i barnehage. Far skal ikke hente i barnehagen eller ha noe med henne å gjøre før en evt rettsak bestemmer noe annet. Fortalte dette til barnehagen at far ikke skal hente. De sa at de skal selvfølgelig prøve så godt de kan. De sa at de kan ikke holde igjen barnet med tvang eller fysisk holde far unna. De ville prøve å prate med han og skjerme de andre barna og jenten. De kunne ringe meg om han dukker opp, og politiet om han tok henne med seg. Men nå ble jeg sinnsykt stresset. Kan ikke jeg kreve at barnehagen holder barnet mitt fysisk unna far. De kan vel ta barnet inn og låse? Anonymous poster hash: 3ab85...553
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Nei det kan de ikke så lenge ikke far ikke har en dom på seg som sier dette. Anonymous poster hash: 99b55...3ea
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Han har jo besøksforbud på både barnet og meg Anonymous poster hash: 3ab85...553
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Kommer far skal de ringe politiet! Anonymous poster hash: 34957...4e7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Han har jo besøksforbud på både barnet og meg Anonymous poster hash: 3ab85...553 I utgangspunktet er jeg enig i at dersom de har et låsbart rom, så burde de kunne ta barnet inn der. Men husk at det er grenser for hva du kan kreve av ansatte i barnehagen. Hva om han blir voldelig? De har ingen plikt til å sloss med ham.De må også skjerme de andre barna. Anonymous poster hash: eed84...2ff
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Han har jo besøksforbud på både barnet og meg Anonymous poster hash: 3ab85...553 I utgangspunktet er jeg enig i at dersom de har et låsbart rom, så burde de kunne ta barnet inn der. Men husk at det er grenser for hva du kan kreve av ansatte i barnehagen. Hva om han blir voldelig? De har ingen plikt til å sloss med ham.De må også skjerme de andre barna. Anonymous poster hash: eed84...2ff Hvis han kidnapper henne skal de selvsagt ikke gå i klinsj med ham. Men å ta henne innendørs/holde henne vekk fra ham, og si at han ikke får hente henne er innafor. Anonymous poster hash: d3eb1...04e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Han har jo besøksforbud på både barnet og meg Anonymous poster hash: 3ab85...553 I utgangspunktet er jeg enig i at dersom de har et låsbart rom, så burde de kunne ta barnet inn der. Men husk at det er grenser for hva du kan kreve av ansatte i barnehagen. Hva om han blir voldelig? De har ingen plikt til å sloss med ham.De må også skjerme de andre barna. Anonymous poster hash: eed84...2ff Hvis han kidnapper henne skal de selvsagt ikke gå i klinsj med ham. Men å ta henne innendørs/holde henne vekk fra ham, og si at han ikke får hente henne er innafor. Anonymous poster hash: d3eb1...04e Det vil jeg også tro. Har de et egnet rom som kan låses, HI? Sier de at de ikke kan ta henne med dit? Anonymous poster hash: eed84...2ff
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Jo, der skal skjerme barnet mot far og de skal ikke la far ta med seg barnet. På samme måte som de ikke skal la andre enn foreldre (eller de som foreldrene har autorisert) ta med seg andre barn fra barnehagen. Barnehagen skal ha klare rutiner for hvordan de skal reagere dersom noen forsøker å ta med seg et barn fra barnehagen. Her er det en biologisk far som har en rettskjennelse mot seg på at han ikke skal ha barnet og heller ikke nærme seg barnet. Barnehagens rutiner må omhandle scenarier som dette. Du som mor kan be om å få se rutinene og du kan be om en orientering fra barnehagen på hvordan de evt. Skal reagere i en gitt hendelse. Dersom far kommer til barnehagen er det et brudd på besøksforbudet (jeg regner med besøksforbudet også omhandler barnehagen eller er oppgitt som at han har forbud mot å oppholde se i nærheten av barnet etter må være x antall meter unna). Barnehagen bør i såfall ringe politiet. Dersom han forsøker å ta barnet er dette en form for kidnapping og barnehagen bør definitivt ringe politiet. Anonymous poster hash: ec90d...c53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå