Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Nå er jeg på dag 28 med cerazette. Egentlig skal jeg ha mensen i morgen, skal jeg forvente at den kommer? Og ta en test om jeg ikke får mensen? Jeg har hørt man får uregelmessig blødning med cerazette, men at man egentlig ikke får mensen. Men jeg har ikke blødd noenting siden jeg startet på tablettene, og det gjør at jeg føler meg så utrygg! Bør jeg ta tester med jevne mellomrom? Hvor ofte? Anonymous poster hash: 0bbbb...9b4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Jeg hadde ikke bløndinger i det hele tatt på cerazette så lenge jeg ammet. Kombinasjonen av mine egne ammehormoner og hormonene i pilla gjorde at alle blødninger forsvant. Men når jeg sluttet å amme blødde jeg i hytt og pine, helt uten mål og mening, litt nå og litt da, helt umulig å forholde seg til så jeg sluttet etterhvert med de. Anonymous poster hash: 2d426...61f
TPK Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Jeg blødde mer eller mindre i tre mnd, så forsvant mwnsen helt. Tok en test innimellom. Jeg ville ventet en ukes tid hvis jeg var deg. Forøvring så ble jeg et hormontroll med superkort lunte på de pillene, så jeg skal aldri gå på de igjen!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Du skal ta en pille hver dag. Det er hormoner i alle pillene. Jeg små blødde hele tiden.. sluttet på de Anonymous poster hash: 8ab36...a22
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Tar en tablett hver dag. Leste at man kom til å bli hormonell, miste sexlysten, gå opp i vekt, småblø med ujevne mellomrom osv. Jeg har ikke merket noenting! Er det unormalt? Har hatt mensmurringer en ukes tid nå, så tenkte at nå kom jeg til å få mensen tidligere, men har ikke sett noe tegn til den i det hele tatt... Hi Anonymous poster hash: 0bbbb...9b4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Jeg blødde hver syvende dagen jeg gikk cerazette. Mye av grunnen til hvorfor jeg sluttet. Anonymous poster hash: a0559...540
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Jeg fikk mensen rundt hver 3dje måned i starten, og så sluttet den helt etterhvert. 😊 Anonymous poster hash: f564d...25e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Okei, ser det er veldig mange ulike erfaringer med cerazette. Får teste om en uke dersom ingenting skjer. Takk for svar! Hi Anonymous poster hash: 0bbbb...9b4
Luksusdyret Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Men det er mange som blir gravide på den til tross for riktig bruk, så jeg ville ha tatt en test.
Fullrulle86 Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Det er like normalt å blø som å ikke blø. Når du går på cerazette har du ikke kormal syklus som før. Det er derfor ikke noe poeng i å teste viss du ikke får mensen til "normal tid". Det vil du aldri få igjen det er like mye hormoner i alle pillene så du trenger ikke ha mensen! jeg har ikke hatt mensen på 6 uker nå! Herlig!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #11 Skrevet 27. august 2015 Jeg blødde i hytt og pine. Gjerne mer enn halve måneden totalt. Det er ikke slik at man kan forvente en blødning hver 28. dag siden man jo ikke har pause eller sukkerpiller. Kroppen mister jo syklusen. Anonymous poster hash: d76f0...5e2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 Så hvordan kan jeg vite om jeg er gravid eller ikke? må jo bare teste jevnlig, da, for å være på den sikre siden... Hi Anonymous poster hash: 0bbbb...9b4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Hele poenget med p-piller er at du ikke skal ha mensen, siden den kommer som følge av at slimhinnen gjør seg klar til et befruktet egg - og p-piller hindrer eggløsning. Det du eventuelt skal ha er en bortfallsblødning, som kommer hvis du har pillefri uke. Du kan ikke vite at du ikke er gravid, du må i tilfelle teste. Anonymous poster hash: d835d...ef4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #14 Skrevet 27. august 2015 Blødde stort sett hele tiden på Cerazette. Makan til effektiv prevansjon da gitt.... Anonymous poster hash: cb6e8...c65
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #15 Skrevet 27. august 2015 Jeg har ikke hatt mensen på over ett år nå. Superherlig. Har aldri testet. Stoler på pillene. Anonymous poster hash: 3d3ec...185
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #16 Skrevet 27. august 2015 Men hva om jeg velger å stole på pillene, og lar være å teste, og så oppdager graviditeten i uke 10-12, da har jeg jo brukt cerazette daglig frem til jeg oppdager graviditeten, kan ikke barnet bli påvirket på noen måte av pillene? Hi Anonymous poster hash: 0bbbb...9b4
Mamma_til_2 Skrevet 28. august 2015 #17 Skrevet 28. august 2015 Selvsagt må du teste om du ikke får mensen cerazette er ikke en pille som du skal stole 100% på de må tas helt rett. Jeg mista mensen nesten blødde 1 dag hver 3.mnd men ble gravid når jeg brukte de.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #18 Skrevet 28. august 2015 Jeg mistet både mensen og sexlysten etter ca et halvt år. Før det var det konstante blødninger. Anonymous poster hash: b41f3...104
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #19 Skrevet 28. august 2015 Jeg gikk på cerazette i 6 år før jeg bestemte meg for å prøve å bli gravid. Hadde ingen blødning i denne tiden. Og fullt opp med sexlyst ;-) Med mindre du føler at noe er på gang, så mener jeg du ikke trenger å teste;-) Men selvfølgelig hvis du har symptomer som ømme bryst, mensen lignende smerter, strekk i underlivet, så hadde jeg testet :-) Anonymous poster hash: 14928...ae9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #20 Skrevet 28. august 2015 Takk for svar alle sammen. Jeg har en rar følelse inni meg, men tror kanskje det kan komme av usikkerhet, det er jo første gang jeg bruker cerazette, og har ikke blitt trygg på den enda. Har hatt ømme pupper og mensmurringer, men det har jeg ofte hatt tidligere, ca en uke før mensen, så muligens henger det igjen fra tidligere, at kroppen min ikke helt har vent seg til cerazette. Skal teste litt til å begynne med, til jeg føler at jeg kan stole på cerazette. Hi Anonymous poster hash: 0bbbb...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå