Gå til innhold

Skal jeg fortelle dette til psykologen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går i behandling og har gått en stund, sliter med angst for graviditet og det å kaste opp.

Så lenge jeg kan huske så har jeg alltid hatt angst for å kaste opp, får panikkangst og besvimer.

Men dette mtp graviditet, kjenne liv i meg, se magen vokse osv..det kom plutselig.

Behandleren har i det siste spurt om det kan være noe annet som får angsten min til å komme mtp det å kaste opp, om det kan være forbindet med sex og ikke i det hele tatt noe som får meg til å spy.

I ettertid har jeg tenkt mye på det, og kommet fram til at det kan ha noe sammenheng. For når det gjelder sex, å se noen ha det, eller høre blir jeg kvalm og redd for å spy.

Husker en episode da jeg var liten. En natt våknet jeg av at onkelen min tok meg på puppene, jeg spurte han om det er han og da sluttet han. Etter den episoden likte jeg aldri å være i nærheten av ham, fikk alltid et stikk når jeg så ham. Husker ikke at jeg var redd der å da når det skjedde, men det har visstnok satt seg i meg, siden jeg husker det.

Bør jeg fortelle dette til psykologen? Kan det være det vi leter etter?

Eller hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 834b5...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve

Anonymous poster hash: 0cc5d...dd4

Skrevet

Synes du skal fortelle alt du tenker til psykologen din.

Anonymous poster hash: 6b6dc...ae2

Skrevet

Ja, det er vel det som er poenget med sånne samtaler, å vise hele tankespekteret ditt, ikke en sensurert versjon.

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Jo mer psykologen vet, jo lettere er det å gi deg de riktige verktøyene til å håndtere alt, så jeg ville absolutt fortalt det!

Leit du måtte oppleve dette, men jeg håper du klarer å jobbe deg igjennom alt slik at du vil få det bedre :)

Skrevet

Jeg forteller alt til min psykolog. Hvis jeg bare kommer med halve sannheter så er det jo egentlig ingen vits i å gå dit. 

Anonymous poster hash: 88509...0d2
Skrevet

Jo mer psykologen vet, jo lettere er det å gi deg de riktige verktøyene til å håndtere alt, så jeg ville absolutt fortalt det!

Leit du måtte oppleve dette, men jeg håper du klarer å jobbe deg igjennom alt slik at du vil få det bedre :)

Takk for det.

Jeg vet at jeg må fortelle alt og det gjør jeg, men akkurat dette kvier jeg meg til litt. Kanskje er dette ikke det vi leter etter, og det vil være vondt for meg å fortelle.

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Takk for det.

Jeg vet at jeg må fortelle alt og det gjør jeg, men akkurat dette kvier jeg meg til litt. Kanskje er dette ikke det vi leter etter, og det vil være vondt for meg å fortelle.

Selv om det kanskje ikke er roten til dine problemer så kan det kanskje være godt for deg å få snakket ut om det for det, tror du ikke?

Skrevet

Takk for det.

Hvis det er vondt for deg å fortelle så vil jeg si at det er ekstra viktig å fortelle det.

Anonymous poster hash: 19bba...655

Skrevet

Takk for det.

Hvis det er vondt for deg å fortelle så vil jeg si at det er ekstra viktig å fortelle det.

Enig. Det kan være forløsende! Så slipper du å tenke mer på det og kanskje noe av tankene dine slipper.

Jeg har vært en gang til psykiater, det var en utrolig time! Grått hele tiden ang. mitt problem, og i ettertid har jeg aldri felt en tåre. Og kan prate med andre om det uten følelsesmessig sårhet.

Ser ut som det var det som skulle til! (Har aldri gått til psykolog da)

Anonymous poster hash: a9636...a09

Skrevet

Takk for det.

Enig. Det kan være forløsende! Så slipper du å tenke mer på det og kanskje noe av tankene dine slipper.

Jeg har vært en gang til psykiater, det var en utrolig time! Grått hele tiden ang. mitt problem, og i ettertid har jeg aldri felt en tåre. Og kan prate med andre om det uten følelsesmessig sårhet.

Ser ut som det var det som skulle til! (Har aldri gått til psykolog da)

Edit: Gråt hele timen hos psykiateren!

Skrevet

Skriv det til han/henne som du gjorde her.

Anonymous poster hash: 2eb90...487

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...