Gå til innhold

Tar dere tempen i rumpa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gjennom mange forskjellige termometer, men er komet frem til at de billige rumpe termometrene er best, og helt ærlig så er det ikke noe problem å ta tempen på den gamle måten, hverken for voksne eller barna.

Anonymous poster hash: 415ce...439
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har plasthetter til det så det blir rensligere.

Anonymous poster hash: 93e22...5ea
Skrevet

Vi bruker et pannetermometer, som er veldig nøyaktig. Hvis det termometeret viser høy feber har vi kontrollmålt i rumpa, og sett at de to termometerne stort sett viser likt (+-0,2). Derfor måler vi sjeldnere i rumpa nå enn vi gjorde før.

Anonymous poster hash: d2f3a...311

Skrevet

Ja. Har plasthetter til det så det blir rensligere.

Anonymous poster hash: 93e22...5ea

Vi bruker også plasthette og litt vaselin. Da kan hele familien bruke det samme termometeret.

Skrevet

Ja, på barnet mitt (med plasthette). Ikke på meg selv, men det er først og fremst fordi jeg ikke måler min temp (stort sett).

Anonymous poster hash: 118fe...b86

Skrevet

Nei, vi måler stort sett aldri feber. Kjenner bare med hånd på panna og utifra det får jeg god pekepinn på eventuell feber.

Skrevet

På barna ja. Ikke på meg selv (men måler sjelden på meg selv uansett). Da tar jeg under armen. Men eldste på fem HATER å måle i rumpa, så vi må kanskje kjøpe noe annet snart... Har et øretermometer også, men det viste så mye forskjellig at jeg stoler ikke på det.

Skrevet

Ja. Men på meg selv måler jeg i munnen med mitt eget.

Anonymous poster hash: b92bd...1d2

Skrevet

Vi måler alltid i rumpa ja. Barna har hver sin måler. Bruker ikke plasthette. Jeg gjorde det på meg selv en gang og det var ufattelig vondt, skar meg faktisk på den. Så da bruker jeg heller litt krem.

Skrevet

Vi måler alltid i rumpa ja. Barna har hver sin måler. Bruker ikke plasthette. Jeg gjorde det på meg selv en gang og det var ufattelig vondt, skar meg faktisk på den. Så da bruker jeg heller litt krem.

Det samme gjorde jeg, men med litt vaselin på så er det ikke noe problem med plastehette.

Skrevet

Gud, nei. Vi har hygienisk øremåler.

Anonymous poster hash: e0fa3...eb4

Skrevet

Ja, man får mest korrekt resultat på denne måten. 

Skrevet

Lille pike. Dum er du..

Anonymous poster hash: 45ee8...bbf

Skrevet

Lille pike. Dum er du..

Skamme dere begge to. Ikke nødvendig å blande hverken Gud eller lille pike inn her. Kan vi ikke bare godta at ikke alle er like.

Skrevet

Nei, ikke på voksne og heller ikke på barn. Det er ikke nødvendig å vite NØYAKTIG temperatur. Synes ikke noe om å stikke ting inn i rumpa på barna mine.

Anonymous poster hash: 00682...315

Skrevet

Hvis det hadde vært nødvendig med nøyaktig måling hadde jeg gjort det, altså i forbindelse med sykdom der temperaturen ville gitt informasjon om sykdomsbilde(ala alvorlig sykdom)

For "friske" men syke barn bruker vi pannetermometer, det gjør vi også på sykehusposten jeg jobber

Anonymous poster hash: e4292...80e

Skrevet

Nei, ikke på voksne og heller ikke på barn. Det er ikke nødvendig å vite NØYAKTIG temperatur. Synes ikke noe om å stikke ting inn i rumpa på barna mine.

Jo det er faktisk ganske viktig på mange barn.

Skrevet

Det er i sjeldne tilfeller. Man leser mye mer ut av allmenntilstanden enn 0,2-0,5 gr på temperaturen.

Skrevet

Det er i sjeldne tilfeller. Man leser mye mer ut av allmenntilstanden enn 0,2-0,5 gr på temperaturen.

Jeg tar alltid i endetarmen. Helt uproblematisk når barna er små. De hadde fint hylt om det var vondt.

Skrevet

Jeg tar alltid i endetarmen. Helt uproblematisk når barna er små. De hadde fint hylt om det var vondt.

Jeg gjør også det med babyer. Nå er mine yngste tre år og vil ikke lenger. Helt greit for meg.

Skrevet

ja, gjør det,mest riktig der

Skrevet

Trenger ikke måle i rumpa. Om ungen virkelig lar meg få lov til det, så vet jeg at han er så syk at det ikke er nødvendig....

Anonymous poster hash: e8e1a...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...