HMC Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Vi er familie på 3 ( mor, far og lille mor på 3 år) som bor i Moss men ønsker å flytte til vestby. Er det noen her som kan komme med imput? Hvordan er barnehagene? Finns det gode tilbud for barn? Er det noe spesielt vi bør tenke på? ( både positiv og negativt). Hvordan er pendler tilbud inn til Oslo? Setter pris på alle svar og imput vi kan få. Takk på forhånd
Bonna Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 (endret) Bodde i Vestby i mange år (fra jeg var 16-22 år, deretter et halv år da jeg var 26 år) kommer selv egentlig fra Oslo. Flyttet tilbake til Oslo så fort jeg fikk sjansen. For å være helt ærlig synes jeg Vestby er et skikkelig høl. Ja, det har fått et kjøpesenter, noe som er veldig bra, i tillegg har både buss- og togforbindelsene blitt bedre med årene. Samtidig, med mindre man ønsker å bruke bil hver dag så må man belage seg på mye pendling og togene går ikke så ofte at jeg følte at det var et sted jeg ville bo. Jeg jobbet i Oslo og brukte 1 1/2 time én vei. Selve toget brukte kun 30 min, men så var det buss til tog, ventetid på perrongen, t-bane/trikk/buss til jobb. Og med buss for tog om somrene ble det ekstra ille. Å kaste vekk 3 timer til pendling hver dag var rett og slett ikke noe jeg var villig til. Nei, jeg var så lei etter å ha bodd der i et halvt år som 26-åring at jeg kunne ikke vente med å flytte. Nå blir det nok bedre når Østfoldbanen får dobbeltspor til Ski, men det er jo en stund til. Og det er ikke nødvendigvis slik at det vil gagne Vestby i like stor grad som de som f.eks bor på Ski etc. Endret 29. august 2015 av Bonna
HMC Skrevet 31. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2015 Takk for svar. Vi vil sannsynligvis kjøre til og fra jobben hvis det blir ille med offentlig transport. Hvordan er barnehagene?
Ønskemamma+pappa Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Jeg er veldig fornøyd Pendler til og fra Oslo et par ganger i mnd og det er enkelt og brukervennlig med toget. Vet dessverre ikke noe om barnehager..
HMC Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2016 Jeg er veldig fornøyd Pendler til og fra Oslo et par ganger i mnd og det er enkelt og brukervennlig med toget. Vet dessverre ikke noe om barnehager.. Vi er KJEMPE fornøyde med valget om å flytte til Vestby. Har bodd der siden oktober i fjor og stortrives
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå