Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Jeg vet at vi kan nekte, fordi om skolen anbefaler, men er det kontra produktivt? Er det bedre å kreve PPT, å håpe de holder seg unna pga manglende kapasitet? Anonymous poster hash: 39fee...de1
baremeg.. Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Hvorfor vil du ikke "blande" inn de? De er jo der for å finne løsninger som er til hjelp for barnet..?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Nei, gud forby at barnet ditt får hjelp for vanskene sine! Anonymous poster hash: d7905...f2e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 De vil jo bare hjelpe dere og barnet. Dum holdning å ha. Anonymous poster hash: 4a2fa...c0b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Har ppt vi,virkelig gull verdt. Hvorfor vil du ikke? Anonymous poster hash: be918...06c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Ja, du kan selvsagt nekte, men hvorfor?? Skolen kommer til å undres hvorfor dere ikke vil ha mer ressurser på barnet deres, om det er et reelt behov. Skolen kontakter ikke ppt for ingenting. Anonymous poster hash: 0acb3...9fa
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Fordi det ikke er barnet mitt som trenger mer ressurser! Det er de jævelungene som ekskluderer, fnyser av og erter ungen min som trenger hjelp. For sånne ufyselige unger har nok foreldre som kan trenge litt råd og veiledning og andre tiltak i hjemmet! Ungen min trenger bare å slutte å bli plaget hver eneste dag. Ungen min trenger faktisk ikke verken psykologisk eller pedagogisk hjelp. Det å ikke tåle mobbing er ikke en sykdom, det er faktisk en normal reaksjon. At ungen trekker seg unna og inn i seg selv er en normal reaksjon. Skal man si at adferdsproblemene til drittunger er fjernet bare fordi det blir satt inn ressurser på at min unge skal takle det bedre, og ikke falle ut fra undervisningen? Det betyr jo slettes ikke at det er godt nok. Vi har hatt en sommer nå, med lek, hygge, læring. Det tok jammen ikke lang tid tilbake. Skal de stå rapporter i journalen om x er psyk? Eller skal det stå rapporter i journalen til Y, om at Y er en liten psycho? Hvorfor skal mitt barn få et vedvarende svrklingsstempel på seg! Vi bor forresten ikke slik til at vi bare kan bytte skole. Anonymous poster hash: 39fee...de1
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Fordi det ikke er barnet mitt som trenger mer ressurser! Det er de jævelungene som ekskluderer, fnyser av og erter ungen min som trenger hjelp. For sånne ufyselige unger har nok foreldre som kan trenge litt råd og veiledning og andre tiltak i hjemmet! Ungen min trenger bare å slutte å bli plaget hver eneste dag. Ungen min trenger faktisk ikke verken psykologisk eller pedagogisk hjelp. Det å ikke tåle mobbing er ikke en sykdom, det er faktisk en normal reaksjon. At ungen trekker seg unna og inn i seg selv er en normal reaksjon. Skal man si at adferdsproblemene til drittunger er fjernet bare fordi det blir satt inn ressurser på at min unge skal takle det bedre, og ikke falle ut fra undervisningen? Det betyr jo slettes ikke at det er godt nok. Vi har hatt en sommer nå, med lek, hygge, læring. Det tok jammen ikke lang tid tilbake. Skal de stå rapporter i journalen om x er psyk? Eller skal det stå rapporter i journalen til Y, om at Y er en liten psycho? Hvorfor skal mitt barn få et vedvarende svrklingsstempel på seg! Vi bor forresten ikke slik til at vi bare kan bytte skole. Anonymous poster hash: 39fee...de1 Hvis ditt barn blir mobbet ville jeg absolutt hatt PPT med som samarbeidspartner. Ikke for å stemple det med noen som helst diagnose, men for å hjelpe. Anonymous poster hash: ef6ce...4e0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #9 Skrevet 26. august 2015 Ppt stempler ikke.. Og de kan faktisk hjelpe i slike saker.også. Prøv,om det ikke hjelper neivel,men da har dere ihvertfall forsøkt. Bytte skole kan bli en nødvendighet. Anonymous poster hash: be918...06c
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. august 2015 #10 Skrevet 26. august 2015 (endret) Fordi det ikke er barnet mitt som trenger mer ressurser! Det er de jævelungene som ekskluderer, fnyser av og erter ungen min som trenger hjelp. For sånne ufyselige unger har nok foreldre som kan trenge litt råd og veiledning og andre tiltak i hjemmet! Ungen min trenger bare å slutte å bli plaget hver eneste dag. Ungen min trenger faktisk ikke verken psykologisk eller pedagogisk hjelp. Det å ikke tåle mobbing er ikke en sykdom, det er faktisk en normal reaksjon. At ungen trekker seg unna og inn i seg selv er en normal reaksjon. Skal man si at adferdsproblemene til drittunger er fjernet bare fordi det blir satt inn ressurser på at min unge skal takle det bedre, og ikke falle ut fra undervisningen? Det betyr jo slettes ikke at det er godt nok. Vi har hatt en sommer nå, med lek, hygge, læring. Det tok jammen ikke lang tid tilbake. Skal de stå rapporter i journalen om x er psyk? Eller skal det stå rapporter i journalen til Y, om at Y er en liten psycho? Hvorfor skal mitt barn få et vedvarende svrklingsstempel på seg! Vi bor forresten ikke slik til at vi bare kan bytte skole. Anonymous poster hash: 39fee...de1 Og du tror ikke at barnet ditt trenger å bearbeide det? Jeg ble innlagt på statens senter for barne og ungdoms psykiatri når jeg var 13 fordi jeg ble mobbet og takk gud for det! Hadde ikke det blitt gjort, hadde jeg ikke vært her i dag... PPT kan sette inn tiltak på skolen som gjør det slutt på mobbingen.. Endret 26. august 2015 av Mamma`n til Will& Ailo
TinaK 1990 Skrevet 26. august 2015 #11 Skrevet 26. august 2015 Oj....jeg ville absolutt tatt I mot hjelp. Virker som du kunne trengt litt hjelp også
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 Oj....jeg ville absolutt tatt I mot hjelp. Virker som du kunne trengt litt hjelp også Signerer denne! Anonymous poster hash: 95226...53d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Fordi det ikke er barnet mitt som trenger mer ressurser! Det er de jævelungene som ekskluderer, fnyser av og erter ungen min som trenger hjelp. For sånne ufyselige unger har nok foreldre som kan trenge litt råd og veiledning og andre tiltak i hjemmet! Ungen min trenger bare å slutte å bli plaget hver eneste dag. Ungen min trenger faktisk ikke verken psykologisk eller pedagogisk hjelp. Det å ikke tåle mobbing er ikke en sykdom, det er faktisk en normal reaksjon. At ungen trekker seg unna og inn i seg selv er en normal reaksjon. Skal man si at adferdsproblemene til drittunger er fjernet bare fordi det blir satt inn ressurser på at min unge skal takle det bedre, og ikke falle ut fra undervisningen? Det betyr jo slettes ikke at det er godt nok. Vi har hatt en sommer nå, med lek, hygge, læring. Det tok jammen ikke lang tid tilbake. Skal de stå rapporter i journalen om x er psyk? Eller skal det stå rapporter i journalen til Y, om at Y er en liten psycho? Hvorfor skal mitt barn få et vedvarende svrklingsstempel på seg! Vi bor forresten ikke slik til at vi bare kan bytte skole. Anonymous poster hash: 39fee...de1 Du kan ikke mene dette!? Du har jo ikke skjønt noe som helst! PPT vil anbefale tiltak for at ditt barn skal få det bedre. Hvordan presterer du å snu det til noe negativt!? Du virker aggressiv, kunnskapsløs og fordomsfull i dette innlegget, ingen av delene kvaliteter ditt barn vil ha nytte av i en sårbar situasjon. Anonymous poster hash: ad39b...02a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #14 Skrevet 27. august 2015 Hei. Jeg skjønner at du, som en god mor som vil det beste for sitt barn, er eirtanes forbanna, men jeg tror du har misforstått. Jeg håper ppt rettet mot ditt barn ikke er det eneste tiltaket som er satt inn i saken? Håper mobberene også får tiltak rettet mot seg. Men lærerene ser hvordan barnet ditt har det på skolen. Kanskje de ser et barn som trenger å få bygget opp selvtilliten? Dom trenger å få fortalt igjen og igjen at det ikke er h*n det er noe galt med? Få det fortalt så grundig at det spikres fast i bevisstheten. Tviler ikke på at dere hjemme gjør en super jobb, men barn er smarte. De vet at foreldrene elsker dem uansett og vil si hva som helst. Profesjonelle kan trenge lenger inn i saken, og legge frem ting objektivt og saklig så barnet etterhvert VET, med hele seg, at det er mobberene som har og er et problem, ikke h*n. En annen sak er at barna ofte skåner oss foreldre. Tror du ikke det er lurt om barnet får fortelle sin usensurerte versjon, slik at den kommer tydelig frem? H*n trenger virkelig å besrbeide dette, og da er faktisk ikke alltid mor og far best. Husk også at det faktisk er kvalifiserte mennesker som jobber der. Lykke til! Håper mobbingen slutter tvert, og at barnets sår får leges til så bleke arr som mulig. Anonymous poster hash: 6c1ba...b2a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #15 Skrevet 27. august 2015 Da flytter dere! Du vil la barnet fortsette å ha det slik på skolen, uten å gjøre noe? Anonymous poster hash: 8891e...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå