Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Hun ønsker det selv, men jeg er redd det er mye.. Er ferdig kl 17, 18, 18.30 og 19 disse dagene, så får jo tid til å være litt ute før det er kvelds noen dager. En dag helt fri, pluss alle helger fri. Treningen er hard, men hun mener det vil gå sååå bra (akkurat trappet opp). Noen som har barn som trener mye? Det er konkuranseidrett, så hun må trene såpass om hun skal bli god😊 Anonymous poster hash: 03410...d6f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 13 åringen her trener ca 17 timer i uka. Mer i konkurranse perioder. Det må til skal de hevde seg. Blir ikke vinnere av å trene 1-2 timer i uka. Anonymous poster hash: 764ca...d14
Fullrulle86 Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Galskap etter min mening! Hun er jo bare et barn!!! Må en på død å liv "hevde" seg? Folk må lære seg å se verdien i barndommen til barna sine. Barn trenger fritid og lek og det er foreldrenes fordømte plikt å se til at de får det. barn skal ikke måtte risikere å bli utbrent.
Fullrulle86 Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 13 åringen her trener ca 17 timer i uka. Mer i konkurranse perioder. Det må til skal de hevde seg. Blir ikke vinnere av å trene 1-2 timer i uka. Anonymous poster hash: 764ca...d14 Hvilken verdier tar barnet ditt med seg fra å "vinne"?
Gjest Antarctica Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Hvis hun er motivert selv, så? Det er jo feil hvis dere presser henne, men ikke hvis hun elsker det selv.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Har ei som er like gammel, synes det høres mye ut. Anonymous poster hash: be6a4...c75
Nyttårs barn Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 (endret) Regner med dette er turn? Om jenta trives med det så ser jeg ikke problemet. Husk dette er en sosial arena også. Hun får venner der, lærer seg å måtte jobbe hardt og måtte ta både tap og seire.dette kan være godt å ta med seg senere i livet. Endret 26. august 2015 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Hvis hun selv ønsker det, og det ikke er grunnet press på noen måte, ser jeg ingen problemer med dette. Tvert i mot tenker jeg at det er sunt å trene, jobbe etter mål, og ha ambisjoner selv i ung alder. Men det krever at dere som foreldre følger med og tryggere henne på at det er helt ok om hun ikke ønsker å fortsette eller vil trappe ned, samt at dere griper inn om treningen går utover livskvaliteten hennes på noen måte. Generelt skal vi ikke være så redde for å la barn pushe seg litt, så lenge det foregår i sunne og trygge former. Anonymous poster hash: f6b5d...e35
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #9 Skrevet 26. august 2015 Sålenge hun syns det er artig ser jeg ikke at det er noe problem i det hele tatt. Jeg trente stort sett hver dag fra den alderen, i helgene var det skirenn, kamper, stevner osv. Jeg elsket det og syns tiden etter skolen og fram til trening ofte var en evighet. Anonymous poster hash: 93f02...5aa
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #10 Skrevet 26. august 2015 Galskap etter min mening! Hun er jo bare et barn!!! Må en på død å liv "hevde" seg? Folk må lære seg å se verdien i barndommen til barna sine. Barn trenger fritid og lek og det er foreldrenes fordømte plikt å se til at de får det. barn skal ikke måtte risikere å bli utbrent. Fordi hun ser ikke gleden i å tape. Derfor. Hun setter seg et mål og jobber mot det. Hun vil bli best. Det må bli slutt på at det er så farlig å presse ungene litt. Gi dem noe å strebe etter... Anonymous poster hash: 764ca...d14
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. august 2015 #11 Skrevet 26. august 2015 Sønnen min på 9 år trener HVER ukedag, og turneringer og cuper mange helger. På fritiden er vi i tillegg på andre kamper, håndball, fotball og ishockey. Han har sesongkort både på hockeyen og på byens fotballag. Det er jo dette han puster og ånder for. I tillegg spiller de fotball eller innebandy hvert friminutt, kommer hjem og fortsetter fotballen på trampolinen. Vi har blitt enige om at en av ukas treninger kan hoppes over om han ønsker det.. Det brukes som regel for å gå i bursdager etc. Jeg synes ikke det er mye. Er jo hjemme kl 13.15 hver dag og har flere timer før trening. Helt normalt her, og trente minst like mye da jeg var 9 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå