Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Far har flyttet langt unna, han har ikke hatt mye samvær i år, men nå vil han gjerne ha de på besøk der han bor nå. Dette blir da reiseruta:Buss/ tog til Gardermoen: 2 timer 50 minutterVentetid flyplassen: 1 time og 45 minutterReise med fly: 1 time og 55 minutterReisetid + ventetid: 6,5 timer - en vei.De er framme fredags kveld kl 2145.Minstemann er 5 år, og har leggetid kl 1930.Iom at det er snakk om fire barn så er kostnadene disse:Tog og buss til Gardermoen 4 barn + megReise tilbake megReise til Gardermoen meg søndagReise hjem meg + fire barnTotalt kr: 1945,-Flyreise kr: 4150,-Hvis jeg skal betale halvparten av flyreisekostnad + bekoste reise tur retur Gardermoen selv, så betyr det at jeg må bruke rundt 4000 kr pr samværshelg. Jeg sliter med å få endene til å møtes, og dette utgjør derfor matkostadene for to-tre uker.For min egen del betyr t/r Gardermoen at jeg reiser fredag fra kl 1555 til kl 2325. Men det er underordnet det faktum at ungene blir reisende veldig langt for å ha samvær kun lørdag, iom at de må reise tidlig søndag morgen.For å gjøre det hele enda mer vrient, så går det jo ikke buss her jeg bor på søndager, ikke før kveldstid. Da må jeg gå 2 timer til nærmeste togstasjon, der halvparten av strekka er uten fortau. Dette går jo bare ikke. Men han skal jo ha "retten sin". Har tilbudt han å komme ned hit for å samvær, han kan bo i mitt hus og være her mens jeg er et annet sted imens, men det vil han ikke. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, må bare få ut frustrasjonen her. Anonymous poster hash: 43969...6d2
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Det kan jo ikke være bra for barna å gjøre annenhver helg. Få deg en advokat og hør hva hun sier Anonymous poster hash: 82871...7a6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Det går ikke det da, sier seg selv. Han nå jo se det selv, hva med barnas rett. Barn har rett til å møte begge foreldre, der er jrg enig men det ble jo foregå I barnas miljø. At barn skal reise langt anhver helg er ikke bra, de bør jo få hvile Anonymous poster hash: caa05...197
BareMas Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Men kjære meg, dette er jo ikke en samværsløsning som er til for barna, og på langt nær til barnas beste. Skal dette liksom være annenhver helg?? Her har noen glemt at det er barnas rett på samvær, og ikke samværsforelders rett.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Det opplegget der sier du nei til. Han bor for langt borte til å ha samvær annen hver helg. Han kan ha ferier, enkelte langhelger og evt komme til dere for helgesamvær. Dersom det er stor forskjell på økonomien deres, er det ikke sikkert du skal betale halvparten av utgiftene. Dette skal fordeles etter samme nøkkel som barnebidraget. Du kan be NAV regne det ut. Det er samværsforelder som er ansvarlig for å hente og bringe, selv om utgifter skal deles, så du kan greit kreve at far kommer og henter barna og følger dem hjem. Anonymous poster hash: af493...f77
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Far har flyttet langt unna, han har ikke hatt mye samvær i år, men nå vil han gjerne ha de på besøk der han bor nå. Dette blir da reiseruta:Buss/ tog til Gardermoen: 2 timer 50 minutterVentetid flyplassen: 1 time og 45 minutterReise med fly: 1 time og 55 minutterReisetid + ventetid: 6,5 timer - en vei.De er framme fredags kveld kl 2145.Minstemann er 5 år, og har leggetid kl 1930.Iom at det er snakk om fire barn så er kostnadene disse:Tog og buss til Gardermoen 4 barn + megReise tilbake megReise til Gardermoen meg søndagReise hjem meg + fire barnTotalt kr: 1945,-Flyreise kr: 4150,-Hvis jeg skal betale halvparten av flyreisekostnad + bekoste reise tur retur Gardermoen selv, så betyr det at jeg må bruke rundt 4000 kr pr samværshelg. Jeg sliter med å få endene til å møtes, og dette utgjør derfor matkostadene for to-tre uker.For min egen del betyr t/r Gardermoen at jeg reiser fredag fra kl 1555 til kl 2325. Men det er underordnet det faktum at ungene blir reisende veldig langt for å ha samvær kun lørdag, iom at de må reise tidlig søndag morgen.For å gjøre det hele enda mer vrient, så går det jo ikke buss her jeg bor på søndager, ikke før kveldstid. Da må jeg gå 2 timer til nærmeste togstasjon, der halvparten av strekka er uten fortau. Dette går jo bare ikke. Men han skal jo ha "retten sin". Har tilbudt han å komme ned hit for å samvær, han kan bo i mitt hus og være her mens jeg er et annet sted imens, men det vil han ikke. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, må bare få ut frustrasjonen her. Anonymous poster hash: 43969...6d2 Hjernedøde mannfolk som bare tenker på seg selv. En helg hver 6-8 uke bør holde, samt kontakt på skype. Samt ferier og slikt. Eller komme oftere ned selv. Har han flyttet har han seg selv og takke... Anonymous poster hash: 8b110...7e4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 I utgangspunktet ville han ha annen hver helg, men sammen med familievernkontoret klarte jeg å få det prutet ned til en gang i måneden. Siden han ikke har fulgt opp avtaler tidligere, så har jeg gamblet litt på at han skulle komme med unnskyldninger for å ikke ha de likevel, men nå skal han ha "retten sin". Skal starte nå i september egentlig.Er enig i at ferier er nok. Sa til han at han kan få høstferie, påskeferie, vinterferie, sommerferie etc. Men nei, skal ha sin rett...Ja, får vel ta kontakt med advokat. Sliten på forhånd kjenner jeg. Anonymous poster hash: 43969...6d2
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Har han noe familie i nærheten av deg? For da kan heller han komme ned å ha barna hos familien sin. Blir mye billigere for dere og. Hadde en kompis som grunnet jobb måtte flytte langt unna 1 år, og han reiste ned en langhelg i måneden, og hadde da barna sine hos sin mor. Anonymous poster hash: a9517...43d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #9 Skrevet 26. august 2015 Har han noe familie i nærheten av deg? For da kan heller han komme ned å ha barna hos familien sin. Blir mye billigere for dere og. Hadde en kompis som grunnet jobb måtte flytte langt unna 1 år, og han reiste ned en langhelg i måneden, og hadde da barna sine hos sin mor. Anonymous poster hash: a9517...43d Han har forsåvidt det, men tror det er noen logistikkutfordringer iom at det er fire barn og søsknene har en del unger de også. Jeg stiller uansett mitt hus til disposisjon, jeg kan bo hos noen andre mens han bor her og har de. Men det var visst vanskelig, mente han. Anonymous poster hash: 43969...6d2
HvittHus Skrevet 26. august 2015 #10 Skrevet 26. august 2015 I utgangspunktet ville han ha annen hver helg, men sammen med familievernkontoret klarte jeg å få det prutet ned til en gang i måneden. Siden han ikke har fulgt opp avtaler tidligere, så har jeg gamblet litt på at han skulle komme med unnskyldninger for å ikke ha de likevel, men nå skal han ha "retten sin". Skal starte nå i september egentlig. Er enig i at ferier er nok. Sa til han at han kan få høstferie, påskeferie, vinterferie, sommerferie etc. Men nei, skal ha sin rett... Ja, får vel ta kontakt med advokat. Sliten på forhånd kjenner jeg. Anonymous poster hash: 43969...6d2 Gi beskjed om at pga manglende offentlige kommunikasjonsmidler, har ikke du mulighet til å bringe og hente barna. Skal barna på samvær hos ham, må han selv komme ned for å hente og bringe barna. Så lar du han ta neste initiativ.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #11 Skrevet 26. august 2015 Har han noe familie i nærheten av deg? For da kan heller han komme ned å ha barna hos familien sin. Blir mye billigere for dere og. Hadde en kompis som grunnet jobb måtte flytte langt unna 1 år, og han reiste ned en langhelg i måneden, og hadde da barna sine hos sin mor. Anonymous poster hash: a9517...43d Han har forsåvidt det, men tror det er noen logistikkutfordringer iom at det er fire barn og søsknene har en del unger de også. Jeg stiller uansett mitt hus til disposisjon, jeg kan bo hos noen andre mens han bor her og har de. Men det var visst vanskelig, mente han. Anonymous poster hash: 43969...6d2 Men han mener at hans løsning hvor 4 barn må reise i over 6 timer én vei er en enkel løsning? Men at han som er 1 person kan ikke reise og bo gratis i ditt hus? Grei logikk der ja! Hadde skaffet meg advokat fort som fy. Anonymous poster hash: 0b8b0...3ec
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #12 Skrevet 26. august 2015 Det er vanskelig for far å reise, men han mener at en 5åring skal ta turen 1-2 ganger i måneden?? Er han artig??! Far kan ha samvær og da på barnets bosted. Så lenge avtalen ikke sier at barnet skal reise bryter du ikke avtalen. Far får komme til barnet. Far få ta reisen. Anonymous poster hash: d4e9e...28b
smiia Skrevet 26. august 2015 #13 Skrevet 26. august 2015 Det er vanskelig for far å reise, men han mener at en 5åring skal ta turen 1-2 ganger i måneden?? Er han artig??! Far kan ha samvær og da på barnets bosted. Så lenge avtalen ikke sier at barnet skal reise bryter du ikke avtalen. Far får komme til barnet. Far få ta reisen. Anonymous poster hash: d4e9e...28b Ja, du må bare ikke gå med på dette. Både barna og du kommer til å slite dere ut, for å gi etter for nykkene til en urimelig og egoistisk mann. Det er ikke han som skal stå i fokus her, og hn har ikke rett til å bestemme dette. Det er sant som flere skriver, det er hans plikt å hente og bringe. Her må du rett og slett bare bli mer bestemt, og kjempe barnas sak.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #14 Skrevet 26. august 2015 Far har flyttet langt unna, han har ikke hatt mye samvær i år, men nå vil han gjerne ha de på besøk der han bor nå. Dette blir da reiseruta: Buss/ tog til Gardermoen: 2 timer 50 minutter Ventetid flyplassen: 1 time og 45 minutter Reise med fly: 1 time og 55 minutter Reisetid + ventetid: 6,5 timer - en vei. De er framme fredags kveld kl 2145. Minstemann er 5 år, og har leggetid kl 1930. Iom at det er snakk om fire barn så er kostnadene disse: Tog og buss til Gardermoen 4 barn + meg Reise tilbake meg Reise til Gardermoen meg søndag Reise hjem meg + fire barn Totalt kr: 1945,- Flyreise kr: 4150,- Hvis jeg skal betale halvparten av flyreisekostnad + bekoste reise tur retur Gardermoen selv, så betyr det at jeg må bruke rundt 4000 kr pr samværshelg. Jeg sliter med å få endene til å møtes, og dette utgjør derfor matkostadene for to-tre uker. For min egen del betyr t/r Gardermoen at jeg reiser fredag fra kl 1555 til kl 2325. Men det er underordnet det faktum at ungene blir reisende veldig langt for å ha samvær kun lørdag, iom at de må reise tidlig søndag morgen. For å gjøre det hele enda mer vrient, så går det jo ikke buss her jeg bor på søndager, ikke før kveldstid. Da må jeg gå 2 timer til nærmeste togstasjon, der halvparten av strekka er uten fortau. Dette går jo bare ikke. Men han skal jo ha "retten sin". Har tilbudt han å komme ned hit for å samvær, han kan bo i mitt hus og være her mens jeg er et annet sted imens, men det vil han ikke. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, må bare få ut frustrasjonen her. Anonymous poster hash: 43969...6d2 Nei nei nei. En psykologspesialist på fvk sa en gang til meg at en god del alenemødre er på randen til å utslette seg selv for å tilrettelegge rundt barns samvær med far på grunn av dårlig samvittighet overfor barna, og det er ikke ok. Det ene er hensynet til barna, selvsagt. De skal ikke reise landet på langs annenhver helg. Det andre er hensynet til deg. Du skal ikke betale reiseutgifter du ikke har økonomi til å håndtere. Du skal heller ikke bruke timesvis annenhver fredag og søndag for å hente / bringe barna. Far har valgt å flytte, og da er det opp til ham å finne en god løsning på dette. Å la ham bruke ditt hus under samvær er heller ikke en god ide, du skal ikke behøve å forlate ditt eget hjem for å tilrettelegge for ham. Du skal ha et liv du også. Ta kontakt med fvk snarest, de vil garantert rådgi deg i denne saken. Anonymous poster hash: 2b9d3...a41
Gjest Antarctica Skrevet 26. august 2015 #15 Skrevet 26. august 2015 Jeg regner fort ut at hvis de må fly 1 t og 55 min, så skal de fra Gardermoen til Alta, minst. Du får bare si som sant er at med så lang reiseveg må dere ha ny avtale, en gang månedlig vil være mot barnas interesse. Men hvis han kan fly annen hver måned til dere for å se dem, f eks september og november, så kan jo de besøke ham i oktober og desember. Det passer med høstferie og jul.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #16 Skrevet 27. august 2015 Takk for innspill, dette hjalp meg å få sortert tankene i forkant av henvendelse til advokat.Må legge til en litt "morsom" greie rundt dette. På familievernkontoret tok jeg opp for vanskelig det var for meg å hente ungene på søndager, iom at jeg måtte gå to timer for å komme meg til togstasjonen. Hva han svarte?"To timer? Jeg trimmer på tredemølle to timer hver dag, og her snakker vi om en og annen søndag i måneden. Hva er problemet?" Og så la han til at jeg hadde bare godt av litt trim.Ja, hva sier man? Haha... Anonymous poster hash: 43969...6d2
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2015 #17 Skrevet 27. august 2015 Takk for innspill, dette hjalp meg å få sortert tankene i forkant av henvendelse til advokat. Må legge til en litt "morsom" greie rundt dette. På familievernkontoret tok jeg opp for vanskelig det var for meg å hente ungene på søndager, iom at jeg måtte gå to timer for å komme meg til togstasjonen. Hva han svarte? "To timer? Jeg trimmer på tredemølle to timer hver dag, og her snakker vi om en og annen søndag i måneden. Hva er problemet?" Og så la han til at jeg hadde bare godt av litt trim. Ja, hva sier man? Haha... Anonymous poster hash: 43969...6d2 Skal ungene gå de to timene tilbake når du har hentet dem...? Med kofferter og alt?
shari_z Skrevet 27. august 2015 #18 Skrevet 27. august 2015 Takk for innspill, dette hjalp meg å få sortert tankene i forkant av henvendelse til advokat.Må legge til en litt "morsom" greie rundt dette. På familievernkontoret tok jeg opp for vanskelig det var for meg å hente ungene på søndager, iom at jeg måtte gå to timer for å komme meg til togstasjonen. Hva han svarte?"To timer? Jeg trimmer på tredemølle to timer hver dag, og her snakker vi om en og annen søndag i måneden. Hva er problemet?" Og så la han til at jeg hadde bare godt av litt trim.Ja, hva sier man? Haha... Anonymous poster hash: 43969...6d2 Er det mulig??? Stakkars deg som må forholde deg både til deg urimelige eksmannen og en like urimelig saksbehandler (eller hva han er for noe). At det går an å snakke sånt til andre! Ønsker deg det beste med å finne ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #19 Skrevet 27. august 2015 Takk for innspill, dette hjalp meg å få sortert tankene i forkant av henvendelse til advokat. Må legge til en litt "morsom" greie rundt dette. På familievernkontoret tok jeg opp for vanskelig det var for meg å hente ungene på søndager, iom at jeg måtte gå to timer for å komme meg til togstasjonen. Hva han svarte? "To timer? Jeg trimmer på tredemølle to timer hver dag, og her snakker vi om en og annen søndag i måneden. Hva er problemet?" Og så la han til at jeg hadde bare godt av litt trim. Ja, hva sier man? Haha... Anonymous poster hash: 43969...6d2 Skal ungene gå de to timene tilbake når du har hentet dem...? Med kofferter og alt? Neida, det er bare at bussene går ikke hit før etter kl 18 på kveldene. Skal jeg hente må jeg starte mye tidligere. Tilbake blir det tog og buss. Har tatt den turen en del ganger når han bodde nærmere og vi hadde avtale om å møtes midtveis. Skrev under avtalen før jeg var klar over at bussen ikke gikk før sent. Kunne jo tatt taxi, men det koster rundt 500 kr herifra. Blir dyrt i lengden. Må nå le litt, hva er de to timene mot den treningen han gjennomgår hver dag, hahaha... Anonymous poster hash: 43969...6d2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #20 Skrevet 27. august 2015 Takk for innspill, dette hjalp meg å få sortert tankene i forkant av henvendelse til advokat.Må legge til en litt "morsom" greie rundt dette. På familievernkontoret tok jeg opp for vanskelig det var for meg å hente ungene på søndager, iom at jeg måtte gå to timer for å komme meg til togstasjonen. Hva han svarte?"To timer? Jeg trimmer på tredemølle to timer hver dag, og her snakker vi om en og annen søndag i måneden. Hva er problemet?" Og så la han til at jeg hadde bare godt av litt trim.Ja, hva sier man? Haha... Anonymous poster hash: 43969...6d2 Er det mulig??? Stakkars deg som må forholde deg både til deg urimelige eksmannen og en like urimelig saksbehandler (eller hva han er for noe). At det går an å snakke sånt til andre! Ønsker deg det beste med å finne ut av dette. Åja, jeg skrev kanskje litt misvisende. Det var ikke FV-rådgiver som sa dette altså, men x-mannen. Anonymous poster hash: 43969...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå