Gå til innhold

Kan dette redusere størrelsen på magen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved mine to første svangerskap har jeg hatt enorm mage. Med mine 158 cm, så har det vært raskere å hoppe over enn å gå rundt. 

Men jeg levde også ganske usunt, og unnet meg mye sjokolade og sukkerholdige matvarer i svangerskapene. 

Denne gangen har jeg lagt om kosten totalt et år før jeg ble gravid. Nå spiser jeg ikke noe sukker i det hele tatt (bortsett fra litt frukt)  - og har også kuttet kunstige søtningsstoffer. 

Vekten er tilbake til hvor den var før jeg ble gravid første gangen, og jeg trener også mye både styrke og kondisjon. 

Nå er jeg veldig spent på om jeg blir like diger denne gangen, eller om de sunne vanene bidrar til mindre omkrets. Jeg er klar over at mye er gener, og siden jeg er så kort kommer babyen liksom på utsiden fra dag 1. Men håper likevel å ikke bli større enn det babyen trenger. 

Babyene var 3,7 og 4,5 kg ved de første fødslene. 

Noen råd?

Anonymous poster hash: 913cd...a06
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 913cd...a06

Skrevet

Du er flink, tipper du får mindre mage og kanskje litt mindre baby!? 4,5 kg er betydelig når man er så liten som du er! Og faren for svangerskapsdiabetes minsker betraktelig med et sunnere kosthold!

Lykke til😊

Anonymous poster hash: 81bfb...af7

Skrevet

Jeg gikk opp 0kg i begge mine svangerskap pga oppkast (var hhv 12 og 8kg lettere sa jeg dro fra føden enn da jeg ble gravid). Fikk ti barn på rundt 4.1. Og fikk så enorm mage begge gangene at folk lo når de så meg. Jeg så ut som en høyball med armer og bein.

Så det er absolutt ikke sikkert at din vektoppgang påvirker magestørrelsen så mye.

Men å leve sunt i graviditeten er jo veldig bra. Uansett om det fører til mindre oppgang eller ikke.

Anonymous poster hash: ad77a...ee5

Skrevet

Jeg gikk opp 0kg i begge mine svangerskap pga oppkast (var hhv 12 og 8kg lettere sa jeg dro fra føden enn da jeg ble gravid). Fikk ti barn på rundt 4.1. Og fikk så enorm mage begge gangene at folk lo når de så meg. Jeg så ut som en høyball med armer og bein.

Så det er absolutt ikke sikkert at din vektoppgang påvirker magestørrelsen så mye.

Men å leve sunt i graviditeten er jo veldig bra. Uansett om det fører til mindre oppgang eller ikke.

Har fått TO barn. Ikke TI.

Heldigvis 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...