Gå til innhold

Hva synes du om senvakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som jobber turnus..trives du med det? Og du som har nattvakter i tillegg. Hva liker du best av sen eller natt?

Anonymous poster hash: fa552...120

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsk/hat. Nattevakt er hat/hat.

Anonymous poster hash: 3aea7...882

Skrevet

Liker kveldsvakter veldig godt. Færre folk på jobb og mindre mas. Liker nattevaktene godt også, men alle forstyrrelsene i døgnrytmen kunne jeg vært foruten.

Skrevet

Går vakter, tidlig mellom og sein. Er ikke glad i noen av ytterpunktene , ønsker meg 8-4 jobb, men da har jeg feil utdanning...

Anonymous poster hash: 9e973...d21

Skrevet

Kveldsvakt er deilig.

Nå går alle mine barn på skolen så jeg har formiddagen for meg selv, kan gå en tur, ta litt husarbeid, sitte å lese litt, rett og slett nyte litt alenetid.

Så er jeg på jobb mens mannen har ansvar for middag, lekser, fritidsaktiviteter, legging osv, og når jeg kommer hjem ligger de alle i sengene sine :)

Men jeg jobber bare en kveld i uka da, kunne ikke tenke meg å jobbe mer enn det nå mens vi har barn å følge opp. Natt har jeg aldri jobbet, for jeg jobber i butikk.

Anonymous poster hash: 8e621...f8e
Skrevet

Har jobbet turnus i 24 år. De siste 3 årene kun natt,men snart over på dag/aften for det er for tøft å jobbe natt.

Jeg liker variasjonen dag/aften. Senvaktene spesielt siden jeg da får unna alt husarbeidet før jobb.

Anonymous poster hash: dac37...25c

Skrevet

Går kun kveld og natt. Kveldsvakt er helt greit. Nattevakter elsker jeg. Dagvakter hater jeg.

Skrevet

Kveldsvaktene er litt ødelagt fordi jeg går hele dagen å psyker meg opp til jobb. Når jeg først er på jobb, så er det helt greit. Men på dagvakter så rekker jeg liksom ikke å grue meg til å jobbe.

Anonymous poster hash: d3800...4f8

Skrevet

Liker aften: formiddagen alene, slippe middag/lekser/legging.

Liker enda bedre natt: sove i tomt hus så lenge jeg klarer, roligere vakt, samtidig sosialt.

Liker IKKE flere dagvakter på rad: stå opp tidlig, stress når man kommer hjem med overnevnte dagsrutiner.

Liker ikke tanken på slitasjen man påføres psykisk og fysisk av å ikke ha en døgnrytme, men i bunn og grunn liker jeg turnuslivet!

Mannen er tvunget til å ta ansvar i forhold til ungene, om jeg dør klarer han seg fint!

Anonymous poster hash: 4f063...476

Skrevet

Elsker natt, liker kveld og misliker dag ;)

Skrevet

Hater senvakter. Får ikke sett ungene hele dagen og får heller ikke gjort unna særlig husarbeid på formiddagen. Blir bare sittende og vente på å dra på jobb. Har i min turnus gjerne flere senvakter etter hverandre, noe som gjør at jeg nesten ikke ser familien de dagene. For ikke å snakke om hvor kjipt det er å jobbe senvakt på julaften, nyttårsaften, i påska, 17.mai etc. :/ I tillegg er man færre på jobb, like mange pasienter, mye besøk av pårørende som trenger oppmerksomhet/informasjon osv.

Angrer meg skikkelig på at jeg utdannet meg slik at jeg måtte jobbe turnus, var ok helt til jeg selv fikk unger da. Skal begynne på studier igjen etter jul sånn at jeg får en jobb med kun kl. 8-16, man-fre. 

Anonymous poster hash: cedc5...a1a
Skrevet

Jeg trives ikke med turnus. Det roter med døgnrytmen min når jeg jobber noe sent og noe tidlig. Er stressende for barna også å ikke vite hvem som spiser middag med dem, eller om jeg er der for å si god natt...

Jeg har jobb med flexitid nå. Jobber i utgangspunktet 08:00-15:30, men kan komme sent/gå tidlig/ ta noen timer en ettermiddag/kveld om jeg har mye å gjøre, ta fri en fredag om jeg vil ha langhelg osv... Trives veldig godt med det, går ikke tilbake til turnus.

Anonymous poster hash: eba32...3ae

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jeg jobba turnus var kveld best i forhold til jobben, men ikke familien selvsagt. Nå har jeg dagjobb, og mange ganger savner jeg turnus! Er så deilig å ha fri innimellom! Men nei...

Skrevet

Turnus har både fordeler og ulemper.

Jeg nyter friformiddager i ro og fred før kveldsvakter. Og synes det er greit å være på jobb om kvelden (til 23). Men samtidig går jeg jo glipp av litt av barnas fritidsaktiviteter etc, og de kveldene er veldig stressende for mannen som må gjøre alt alene.

Helgevakter synes jeg i grunn er det verste. Det er jo da man kan gjøre noe sammen som familie.

Til gjengjeld har jeg en del fri som veier opp for ulempene.

Anonymous poster hash: d88cc...3e7

Skrevet

Like godt seinvaktene. Vi har kun seinvakt etter fri, då kjennes både vekefri og helgefri mykje lenger ut. Har og alltid tidligvakt før fri.

Godt med variasjon! Seinvaktene e mykje rolegare enn dagvaktene. Så dagvakter og kveldsvakter kreve heilt forskjellige ting av meg på det faglige plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...