Gå til innhold

Hvilken grønnsaker er gode å spise rå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken trenger ikke tilberedning først? Er lite vant til grønnsaker, og har litt panikk for kokte, så jeg vil prøve litt rå og se om det faller i smak. Men jeg vet ikke hvor kjeg skal begynne, bortsett fra agurk, paprika og tomat.

Anonymous poster hash: d3e3b...c62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

gulrot

Anonymous poster hash: 53188...713
Skrevet

Små tomater (dulcita eller lignende), blomkål, kålrabi (må skrelles), sukkererter, gulrøtter speseilt nå, tja.. det var de jeg kom på i farten.

Anonymous poster hash: 793a5...97f
Skrevet

Hvis du har fisk for eksempel, så kan du raspe gulrøtter og ha dem i eddikvann, for eksempel en liten Skål med vann , smak til med eddik, kanskje 4 spiseskjer, 1 skje sukker, ett dryss salt, bland det godt sammen, legg oppi raspet gulrot og la godgjøre seg litt.

samme kan du gjøre med agurk :)

Nydelig :)

Skrevet

blomkål, knutekål, kålrot, gulrot, stangselleri, sukkererter(de importerte bør varmebehandles), salater, salatløk, søtpotet, reddik osv.

Anonymous poster hash: f60fb...b9d
Skrevet

blomkål, knutekål, kålrot, gulrot, stangselleri, sukkererter(de importerte bør varmebehandles), salater, salatløk, søtpotet, reddik osv.

Kan man spise rå søtpotet, det har jeg aldri tenkt på engang. Jeg er veldig glad i søtpotet :) Hvordan spiser du den da, sammen med noe annet?

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips :)

Skrevet

Kan man spise rå søtpotet, det har jeg aldri tenkt på engang. Jeg er veldig glad i søtpotet :) Hvordan spiser du den da, sammen med noe annet?

Jeg er ikke så glad i det selv, men ungene elsker litt tynne skiver med søtpotet, uten skall, i matboksen. Personlig liker jeg den best kokt.

Skrevet

Neper er godt. Ellers pleide pappa å lage en god blanding av raspet gulrøtter, kålrabi og epler da jeg var liten. Nam :)

Anonymous poster hash: 632aa...7f4

Skrevet

Vi har alltid et fat med rå, oppskårne grønnsaker som tilbehør til middagen. Det pleier å bli tømt. Det kan inneholde mye forskjellig, men det er oftest en 4-5 ulike blant disse grønnsakene: gulrot, kålrot, knutekål, nepe, reddik, agurk, tomat, sukkererter. Hvis jeg lager en yoghurtdipp ved siden av pleier barna å spørre om mer.

Anonymous poster hash: 9ea2b...01f
Skrevet

Vi har alltid et fat med rå, oppskårne grønnsaker som tilbehør til middagen. Det pleier å bli tømt. Det kan inneholde mye forskjellig, men det er oftest en 4-5 ulike blant disse grønnsakene: gulrot, kålrot, knutekål, nepe, reddik, agurk, tomat, sukkererter. Hvis jeg lager en yoghurtdipp ved siden av pleier barna å spørre om mer.

Anonymous poster hash: 9ea2b...01f

Smart, høres godt ut og  :) Hva har du i dippen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...