Gå til innhold

Hva mener dere om dette ? Barna og jeg er ikke invitert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har en sønn fra før som nå fyller 18 år. Jeg har vært en del av livet hans i 10 år,og vi har et godt forhold. Jeg har 2 barn fra før på samme alder,og vi har et felles på 3 år.

Nå arrangerer besteforeldrene et stort selskap for 18 åringen,all slekt er invitert,men ikke mine 2 eldste barn og jeg. Dette begrunner de med at moren til 18 åringen ikke liker meg. Har ikke gitt henne noen grunn til å mislike meg.

Mannen er rasende over dette,jeg er bare lei meg. 18 åringen har selv sagt at han ønsker oss alle der,men da har moren sagt at det blir feiring uten henne.Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan si noe sånt til barnet sitt,18 år eller ei.

I konfirmasjonen snakket hun og jeg greit sammen,men nå plutselig dette.

Hva gjør man? Det blir galt for 18 åringen enten på den ene eller andre måten.

Anonymous poster hash: 51f94...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt, om mor da svikter sitt barn og ikke kommer sier bare mer om mor enn om deg. 18-åringen vil ha dere der, da drar dere som familie. Han har sikkert også ganske nært forhold til dine to barn hvis de er like gamle, og vil gjerne ha dem der? Når man er 18 år så er man voksen og kan da for svarte selv bestemme hvem man vil ha i sitt eget selskap! Det her er ikke snakk om barnebursdag i 3. klasse der barnet må tåle å invitere hele klassen selv om han synes noen av klassekompiser er teit og sånt. Det blir som du sier galt uansett, men når mor truer med å unnlate å dukke opp i sitt eget barns selskap fordi du er der, så kan hun ikke bry seg så mye om barnet sitt. Er man familie, så går man SAMMEN til familieselskaper. Man er familie når man har felles barn og har vært sammen i 10 år, hadde vært noe annet om dere var nykjærester.

Skrevet

Dette kunne vært min mor. Dette er ett dilemma som først og fremst rammer 18åringen. Jeg mener at far bør ta seg en voksen prat med mor om dette her. Prøv å ikke bland inn 18åringen mer enn nødvendig. Jeg står mellom min mor og far den dag i dag ettersom min mor ikke vil ha noe med min far å gjøre. Hun kom ikke i dåpen til barnebarnet sitt engang. Uansett, barnslig å utelukke deg etter alle disse årene å hva i alle dager er det ned å utelukke dine barn. De er jo hvertfsll uskyldige uansett hvor mye mor hater deg. Fysj! I prinsippet ville jeg sagt at alle skulle kommet også får mor være få barnslig at hun ikke kommer pga deg. Men i dette tilfellet blir dette litt feil også ettersom vedkommende sikkert vil ha sin mor det kanskje mer enn sin stemor.

Lykke til uansett 😊

Anonymous poster hash: f46ce...c82

Skrevet

Hvilke besteforeldre arrangerer festen?  Er det mormor og -far eller farmor og-far?  

Vanligvis er det de som arrangerer en fest som avgjør hvem som skal inviteres.  Eventuelt den festen blir arrangert for.  

Dere har tre alternativer

- Mannen din kan snakke med foreldrene sine, eventuelt eks-svigerforeldrene sine. 

- Dere kan gå på festen uansett (og risikere at moren lager baluba)

- Dere kan arrangere deres egen fest for 18-åringen

Anonymous poster hash: 5441d...5ae
Skrevet

Vanskelig situasjon for 18 åringen😐

Prøv å prat med mannen og barnets mor sammen?

Du og dine barn kan vel være der uten at dere snakker sammen?

Siden det er et stort selskap er det ikke sikkert dere ser hverandre så mye heller 😊

Min bestemor kom ikke i bryllupet til dattera si, siden eks mannen skulle komme. Det var riktignok en forferdelig sviker av en mann, men likevel..

Anonymous poster hash: 93e60...bf9

Skrevet

Hvilke besteforeldre arrangerer festen?  Er det mormor og -far eller farmor og-far?  Vanligvis er det de som arrangerer en fest som avgjør hvem som skal inviteres.  Eventuelt den festen blir arrangert for.   Dere har tre alternativer- Mannen din kan snakke med foreldrene sine, eventuelt eks-svigerforeldrene sine. - Dere kan gå på festen uansett (og risikere at moren lager baluba)- Dere kan arrangere deres egen fest for 18-åringen  Anonymous poster hash: 5441d...5ae

Det er besteforeldre på begge sider som arrangerer. Mannen min har forsøkt å snakke med moren,men hun er bare ufin i munnen og nekter å snakke noe mer om det. Jeg får ta en samtale med 18 åringen i dag for å høre hva han vil.

Han har et veldig tett forhold til mine barn,han bodde her fast et år da han var 13 uten særlig kontakt med mor da hun var psykisk syk,og innlagt i lange perioder. Etter det ønsket han å bo her 50 % fordi han savnet oss for mye som han sa,så det ble for lite med annenhver helg.

Synd mor ikke kan svelge denne kamelen.

Anonymous poster hash: 51f94...063

Skrevet

Synes det er dårlig, og ville forsøkt å prate med guttens mor. Dersom hun ikke rikket seg hadde jeg forklart godt for gutten at det noen ganger er slik og at du synes det er trist du ikke for vært med, men at det går helt fint og at dere kan ha en liten ekstrafeiring senere. Han skal gå å kose seg sammen med familien sin. Det er bare en fest.

Hadde nok holdt meg hjemme om jeg var mannen din og.

Skrevet

Jeg får utslett av slike "voksne" tullinger som har så enormt ego at det ikke en gang kan settes til side for tullingene egne barn en eneste gang. De skulle hatt buksevann hele gjengen.

Anonymous poster hash: ff861...586

Skrevet

Du kan jo bare fortelle stesønnen din at du ikke ønsker å lage noen problemer, og invitere han ut på middag for eksempel :) han forstår det nok og han vet at du er glad i han uansett, og da vil folk skjønne hvem som har driti seg ut og ikke, det er ikke deg.

Lykke til :)

Skrevet

Synes det er dårlig, og ville forsøkt å prate med guttens mor. Dersom hun ikke rikket seg hadde jeg forklart godt for gutten at det noen ganger er slik og at du synes det er trist du ikke for vært med, men at det går helt fint og at dere kan ha en liten ekstrafeiring senere. Han skal gå å kose seg sammen med familien sin. Det er bare en fest.

Hadde nok holdt meg hjemme om jeg var mannen din og.

Men hva med stesøsken? Hadde faktisk sendt dem med mannen, og blitt hjemme selv. Barn skal ikke straffes for at voksen er idioter, eller har mor problem med HI sine barn også? hva har de gjort henne?

Skrevet

Jeg hadde forsøkt å gjøre det best mulig for 18-åringen i en umulig situasjon, og holdt meg hjemme.

Anonymous poster hash: fc892...0ab
Skrevet

For noen "voksne" folk. Jeg legger sinne til side og bruker å gå i bursdager til mannens onkelbarn, selv om hans eks-elskerinne alltid blir invitert dit, samme med familieselskaper til flere av hans slektninger. Jeg setter meg ikke på bakbeina og uteblir fra selskap fordi dette trollet er alltid der og stråler rundt. Har opplevd selv å bli invitert i konfirmasjon til min stedatter, men mens morens nye mann satt ved siden av henne ved hovedbordet, ble jeg plassert ved barnebordet UTE sammen med barn mellom 6 og 14 år. Mens alle de voksne satt inne, også "vanlige" gjester, ikke bare familie. Dette var fordi moren ønsket å poengtere at jeg var såpass ung at jeg hørte til ved barnebordet med Ole Brum-tallerker og barnekakene.

Anonymous poster hash: a0a56...776
Skrevet

Veldig kjedelig situasjon. Moren burde svelge stoltheten sin (ikke at den er noe å ha, da...) og få besteforeldrene til å be alle. Og så får hun oppføre seg som folk. Har ikke noen råd desverre, men hør hva 18-åringen har å si om saken :) Kanskje han også er drittlei av morens oppførsel?

Mamma er samboer med en mann som har en datter fra før. Da hun skulle konfirmeres ble ikke meg og min sønn invitert, enda jeg har et ganske tett bånd til mammas samboer. Da jeg spurte mamma om hvorfor jeg ikke fikk komme ble hun ganske forbanna på de som hadde ordnet med gjesteliste, men sa ikke noe. Jeg syns det var veldig merkelig å ikke bli invitert, vi har aldri kranglet eller noe med de.

Anonymous poster hash: 641e5...9b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...