Gå til innhold

Aap og lønnsøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på aap i to år nå. Noen som vet om det er noe regelverk angående lønnsøkning fra arbeidsgiver når man går på aap? Har ikke klart å finne noe om dette på nettet. Tenkte å be om lønnsøkning, men er redd dette er dødfødt da jeg går på aap. Jeg jobber 50%.

Anonymous poster hash: 35183...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På aap er det kun antallet timer du jobber som avgjør hvor mange prosent det blir beregnet at du jobber og hvor mye du evt. blir trekt i utbetaling fra nav. Hvor mye du tjener på de timene har ingen betydning.

Når/hvis du går over på uføretrygd er det omvendt.

Anonymous poster hash: e5cec...27c
Skrevet

På aap er det kun antallet timer du jobber som avgjør hvor mange prosent det blir beregnet at du jobber og hvor mye du evt. blir trekt i utbetaling fra nav. Hvor mye du tjener på de timene har ingen betydning.

Når/hvis du går over på uføretrygd er det omvendt.

Anonymous poster hash: e5cec...27c

Skjønner det, men det jeg lurer på, er om arbeidsgiver kan utelate å gi meg lønnsøkning pga at jeg går på aap og derfor kun jobber 50%. I mine øyne er dette diskriminering.

Skrevet

Jeg har jobbet 30-50% og hatt aap ved siden av i flere år, og jeg har fått lønnsøkning hver år.

Aap øker jo ikke, hva du får i aap kommer jo an på hva du tjente før du ble syk, men de timene du faktisk er i normal jobb skal du ha vanlig lønn fra arbeidsgiver. Så går du opp et ansiennitetstrinn eller tarifflønnen øker skal selvfølgelig du også ha den økningen.

Men husk at du må jobbe 100% for å øke i ansiennitet hver år da, om du jobber 50% øker du annenhvert år.

Anonymous poster hash: 2c5ba...435
Skrevet

Jeg har jobbet 30-50% og hatt aap ved siden av i flere år, og jeg har fått lønnsøkning hver år.

Aap øker jo ikke, hva du får i aap kommer jo an på hva du tjente før du ble syk, men de timene du faktisk er i normal jobb skal du ha vanlig lønn fra arbeidsgiver. Så går du opp et ansiennitetstrinn eller tarifflønnen øker skal selvfølgelig du også ha den økningen.

Men husk at du må jobbe 100% for å øke i ansiennitet hver år da, om du jobber 50% øker du annenhvert år.

Anonymous poster hash: 2c5ba...435

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...