Gå til innhold

Trenger litt matpakkehjelp jeg også!;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ofte rester etter middag, men jeg tør ikke legge det i matpakka til ungene, er redd at etter å ha lagt i romtemperatur i mange timer kan gjøre barna dårlige, i verste fall matforgiftning...

Det er sånn som bacon, fiskepudding, fiskekaker, kjøttboller, pølser, pasta, tacokjøttdeig osv.

Kan det virkelig ligge så lenge i romtemperatur eller bruker dere spesialmatbokser med kjøleelement eller noe?

Anonymous poster hash: c438a...c54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ofte rester etter middag, men jeg tør ikke legge det i matpakka til ungene, er redd at etter å ha lagt i romtemperatur i mange timer kan gjøre barna dårlige, i verste fall matforgiftning...

Det er sånn som bacon, fiskepudding, fiskekaker, kjøttboller, pølser, pasta, tacokjøttdeig osv.

Kan det virkelig ligge så lenge i romtemperatur eller bruker dere spesialmatbokser med kjøleelement eller noe?

Anonymous poster hash: c438a...c54

Jeg bruker mye middagsrester som lunsj på jobb, der er det kjøleskap som det kan stå i. Hadde det ikke vært kjøleskap hadde jeg brukt en liten kjølebag eller matboks med kjøleelement. Liker ikke at det ligger så lenge i romtemperatur

Dag's marked har noen billige matbokser med kjøleelement

Anonymous poster hash: fbf3f...4d0

Skrevet

Det finned bittesmå kjøleelementer som er laget for å putte i matboksen.

Anonymous poster hash: b417a...8ed

Skrevet

Så lenge maten blir kjølt raskt ned etter middag er det helt uproblematisk. Kjøtt og fisk er uansett helt vanlig pålegg. Pasta kan muligens være problematisk i teorien om det blir liggende mer enn 5-6 timer om sommeren. Ellers skal du være ekstremt uheldig om du skal få noen reaksjon på slik middagsmat som i utgangspunktet har blitt riktig håndtert.

Anonymous poster hash: cf8a1...0c8
Skrevet

Jeg fryser ned vannflaska kvelden før og legger den ved siden av matpakka i sekken. Da holder maten seg kald og gutten min har deilig kaldt vann.

Anonymous poster hash: edf5a...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...