Gå til innhold

....nok et rettskrivningsspørsmål!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir korrekt:

"Takk for at du var med og arrangerte babyshower"

"Takk for at du var med å arrangere babyshower".

 

Er mottakelig for bedre forslag :-)

Sykt dårlig i norsk!

 

Anonymous poster hash: 034cb...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan du faktisk bruke begge variantene.

 

I første setning takker du både for at personen var med OG for at den arrangerte babyshower.

 

I andre setning takker du for at personen var med på å arrangere babyshower. (andre setning kan ha en på før å, men det er ikke nødvendig).

 

 

 

 



Anonymous poster hash: f44e8...d6c
Skrevet

Alternativ 1 er est korrekt, men begge to går an.



Anonymous poster hash: 353df...53a
Skrevet

Jeg ønsker dypt og inderlig å takke de venninnene som arrangerte babyshower, men føler at begge variantene er litt "hard og kald" måte å takke på!?!

 

Anonymous poster hash: 034cb...bce

Skrevet

Jeg ønsker dypt og inderlig å takke de venninnene som arrangerte babyshower, men føler at begge variantene er litt "hard og kald" måte å takke på!?!

 

Anonymous poster hash: 034cb...bce

Det er jo bare til å plusse på litt ekstra ord det :)

 

"Tusen takk for at du stilte opp og arrangerte babyshower! Det ble en fantastisk og minnerik dag, og jeg satte stor pris på omtanken du viste."

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 353df...53a

Skrevet

 

 

Jeg ønsker dypt og inderlig å takke de venninnene som arrangerte babyshower, men føler at begge variantene er litt "hard og kald" måte å takke på!?!

 

Anonymous poster hash: 034cb...bce

Det er jo bare til å plusse på litt ekstra ord det :)

 

"Tusen takk for at du stilte opp og arrangerte babyshower! Det ble en fantastisk og minnerik dag, og jeg satte stor pris på omtanken du viste."

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 353df...53a

Takk!

Jeg er så glad oppriktig ydmyk for denne opplevelsen! Føler ikke at ord strekker til.

 

Anonymous poster hash: 034cb...bce

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg ønsker dypt og inderlig å takke de venninnene som arrangerte babyshower, men føler at begge variantene er litt "hard og kald" måte å takke på!?!

 

Anonymous poster hash: 034cb...bce

Tusen takk for den fantastiske babyshoweren dere anrrangerte.

Tusen takk for den fantastiske babyshoweren dere ga meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...