Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 2åringen har fra han ble født trengt mindre søvn enn 5åringen har gjort fra hun var liten.Nå har 2åringen våknet halv 5/5 i flere uker så nå må vi gjøre noen tiltak... Har ikke lyst til å slutte med dagsoven ennå da jeg tror han trenger det men har kortet ned tiden til 1,5 time (var før ofte 2 timer), dette gjør de også i bhg.Etter å ha lest litt tenker jeg at vi kanskje bør prøve å legge 2åringen litt senere? Legger seg ca 19.15 samtidig med 5årigen men sovner ca kl. 20. 5åringen sovner raskt og sover til ca 6.30. (da må vi stå opp alle sammen)Er redd dette vil bli vanskelig for 5åringen å fordøye... Noen som har forsøkt noe liknende? Anonymous poster hash: d8cec...5a3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Beklager, ble litt mange tråder -vet ikke hvorfor... HI Anonymous poster hash: d8cec...5a3
TPK Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Keg tenker du bør heller kutte dagsovingen til f.eks 45 min. 5-åringen synes vel også det er urettferdig og merkelig at lillebror får legge seg senere?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Hvorfor ikke kutte ut dagsovingen først? Mine barn sluttet med det i 18 mnd. alderen og det gikk helt bra. Ville prøvd det først med tanke på femåringen. Anonymous poster hash: ee98d...913
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Spurte nettopp hs hvilket søvnbehov en 18 mnd har og hun svarte 10-13 t i døgnet. Jeg ville kanskje prøvd å kutte dagsovinga ned til 1 time. De aller fleste trenger å sove/hvile på dagen til de er nærmere 3 år. Ellers ser jeg ingenting galt i at toåringen legges sist. Har selv en på 1,5 og en på 4. Når mannen er hjemme legger vi hver vår unge og da legges de omtrent samtidig, men når han er på jobb legger jeg alltid 4åringen først og så minsten. Aldri vert protester på at det er urettferdig Anonymous poster hash: 6c23a...97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå