Gå til innhold

Var dette sunn middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste asiatisk omelett med grove nudler, råkostblanding og litt cherrytomater ved siden av.

Anonymous poster hash: 2fc04...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si det er en sunn middag ja. Om du bruker masse ost og smør blir det jo fort mye kcal men...

Anonymous poster hash: 0f0fb...fae

Skrevet

Sunn i forhold til hva?

Prøver du på vektnedgang? skal du ha fettredusert? skal du spise proteinrikt? Eller er det viktig med balanse i næringsstoff?

Det er gjerne helheten i kostholdet som gjelder, ikke enkeltmåltider.

Anonymous poster hash: aac7a...fd8
Skrevet

Jeg vil si det er en sunn middag ja. Om du bruker masse ost og smør blir det jo fort mye kcal men...Anonymous poster hash: 0f0fb...fae

Ingen smør og ost.

Skrevet

Sunn i forhold til hva?Prøver du på vektnedgang? skal du ha fettredusert? skal du spise proteinrikt? Eller er det viktig med balanse i næringsstoff?Det er gjerne helheten i kostholdet som gjelder, ikke enkeltmåltider. Anonymous poster hash: aac7a...fd8

Ned i vekt ja.

Skrevet

Nudlene har jo fort mye kalorier, og hvis du brukte mange egg, fløte eller h-melk blir det fort litt. Var det lunsj for meg (er også på slanker'n) ville jeg laget ommelett av 2-3 egg, en desj skumma melk, og spist råkost og tomater. Droppa nudlene.

Skrevet

Nudlene har jo fort mye kalorier, og hvis du brukte mange egg, fløte eller h-melk blir det fort litt. Var det lunsj for meg (er også på slanker'n) ville jeg laget ommelett av 2-3 egg, en desj skumma melk, og spist råkost og tomater. Droppa nudlene.

Så nå at det var midddag du snakket om, da er litt nudler ok. Men jeg ville fortsatt ikke spist hele pakken.

Skrevet

Det er en realtivt sunn middag ærneringsmessig, men en liten katastrofe dersom du vil gå ned i vekt. Egg (eggeplommen) er full i kalorier, og nudler er jo vandrende kalorier. I tillegg må du steke omletten i en del olje eller smør, og dette er også veldig kaloririkt.

Anonymous poster hash: 0ae7a...06b
Skrevet

Ernæringsmessig helt fint. I forhold til ønsket om å gå ned i vekt...? Umuilg å si når vi ikke vet hvordan resten av matinntaket ser ut... Kalorier inn og kalorier brukt. 

Anonymous poster hash: 8e745...a2b
Skrevet

Herregud....

Anonymous poster hash: b8772...d48

Skrevet

2 egg som jeg pisket og hadde i stekepanne med en dæsj margarin, oppå hadde jeg 30g grove nudler, pittelitt råkostblanding og det er det hele. Verken rømme, verken melk, ingenting!

Skrevet

Herregud....Anonymous poster hash: b8772...d48

Og hva er så herregud??

Vitsen med å skrive kun det? Er du 5 år?

Skrevet

Og hva er så herregud??

Vitsen med å skrive kun det? Er du 5 år?Anonymous poster hash: 2fc04...689

Er du?

Det finnes uendelig mange meninger om hva som er sunn mat. Du mener åpenbart selv at det du har spist er sunt. Og selvsagt er det sunt med egg og råkost. Så blei du mett i tillegg med nudler ved siden av. Det er bra det. Jeg herreguder egentlig mest over de andre her. Det ser ut som om noen nesten mener du ikke bør spise noen ting hvis planen din er å gå ned i vekt. Det er jo tross alt en drøss med kalorier i eggeplomma. Ja, i eggeplomma finnes kalorier, men den er også fryktelig næringsrik!

For å gå ned i vekt skal et mattestykke i forhold til inntak og forbrenning gå opp. Vi kan ikke si om du går ned i vekt pga den middagen. Men middagen var sunn og næringsrik. I motsetning til min middag så er din mye mer kalorifattig også. Her blir det fiskeboller i hvitsaus, poteter og råkost. Selvom min ikke er like sunn som din går jeg fremdeles ned i vekt med fysisk aktivitet.

Anonymous poster hash: b8772...d48

Skrevet

Blir jo ikke klok på sunn kost jeg. Trodde det var sunt å spise egg, og nudler..altså grove nudler, grovt pasta, grovt brød..

Kanskje bedre om jeg kutter ut alt mat.

Skrevet

Og hva er så herregud??

Vitsen med å skrive kun det? Er du 5 år?Anonymous poster hash: 2fc04...689

Er du?

Det finnes uendelig mange meninger om hva som er sunn mat. Du mener åpenbart selv at det du har spist er sunt. Og selvsagt er det sunt med egg og råkost. Så blei du mett i tillegg med nudler ved siden av. Det er bra det. Jeg herreguder egentlig mest over de andre her. Det ser ut som om noen nesten mener du ikke bør spise noen ting hvis planen din er å gå ned i vekt. Det er jo tross alt en drøss med kalorier i eggeplomma. Ja, i eggeplomma finnes kalorier, men den er også fryktelig næringsrik!

For å gå ned i vekt skal et mattestykke i forhold til inntak og forbrenning gå opp. Vi kan ikke si om du går ned i vekt pga den middagen. Men middagen var sunn og næringsrik. I motsetning til min middag så er din mye mer kalorifattig også. Her blir det fiskeboller i hvitsaus, poteter og råkost. Selvom min ikke er like sunn som din går jeg fremdeles ned i vekt med fysisk aktivitet.Anonymous poster hash: b8772...d48

Unnskyld.

Skrevet

Blir jo ikke klok på sunn kost jeg. Trodde det var sunt å spise egg, og nudler..altså grove nudler, grovt pasta, grovt brød..

Du har ikke vurdert å kutte ned på karbo da?

Anonymous poster hash: 1f7f1...861

Skrevet

Hva er asiatisk omelett?

Anonymous poster hash: 5a4f2...c64
Skrevet

Fullkornsprodukter er jo sunt, men hvis målet er å gå ned i vekt må man passe på kaloriene også. Der er mye som er sunt som har fryktelig mange kalorier!

Skrevet

Du bør øke mengden av grønnsaker betraktelig. Nudler blir aldri sunt. Det er et veldig bearbeidet industriprodukt. Spis råvarer, ikke produkter, så kommer du langt. 👍👍😊

Anonymous poster hash: 4ecf6...5f9

Skrevet

Tja... De inneholde samme antall kalorier som de fine typene. Men det hevdes vel at man blir fortere mett av de grove produktene og dermed ikke spiser like mye. Karbohydrater er bare vomfyll for meg. Så jeg kjører grovkarbo. Men minimalt med pasta, potet og brød. Grønnsaker kan du spise mye av, du blir mett og de inneholder lite kalorier. Så hadde jeg vært deg hadde jeg heller hatt MYE råkost og kuttet nudlene. 

Sunn kost er så mangt. Men du skal ned i vekt, og da er det kalorier inn/ut som teller. Du kan fint gå ned ved bare å spise "dritt-mat", du kan bare ikke spise like stor mengde av det. 

Anonymous poster hash: 9012f...54c

Skrevet

Jeg tror du trenger et kurs i ernæring. Måltidet i seg selv er sikkert sunt nok, hvis du spiser masse grønsaker til andre måltider, men det høres lite ut til å være dagens hovedmåltid.

Meld deg på et skikklig kurs der du lærer om hva kroppen faktisk trenger så blir det mye enklere å lage sunn mat både til deg selv og ungene siden.

Anonymous poster hash: de96d...5aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...