Gå til innhold

Gravid, men nå har mannen ombestemt seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 barn. Min mann har alltid ønsket 3, og har mast litt helt siden vi fikk nr 2.Jeg har vært litt tilbakeholden, for jeg har hele tiden vært redd for det kom til å bli for travelt. Nå er yngste barnet vårt 10 år og det er ikke mer en 5-6 mnd siden sist min mann nevnte nr. 3. I år kveld satt vi og pratet og han kunne fortelle at han nå var enig at det holdt med 2. Han mente nå at det var for sent med flere barn og han ville heller konsentrere seg om de 2 vi allerede har. Han gikk faktisk så langt å takket meg for å ha holdt tilbake. Problemet er bare at jeg nettopp har testet positivt og hadde tenkt å overaske han med den gode nyheten nå til helgen. Jeg sluttet på pillen uten hans viten for jeg ville overaske han. Jeg fikk meg ikke til å si det til han. Faen, hva gjør jeg nå.

Anonymous poster hash: b0795...e63
Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Uff, den er lei! :(

Du må jo bare si det. Mest sannsynlig blir han glad, han har jo lenge hatt et ønske om en til.

Gratulerer så mye og lykke til! :)

Dette går nok mye enklere enn du tror akkurat nå.

Skrevet

"Problemet er bare at jeg nettopp har testet positivt og hadde tenkt å overaske han med den gode nyheten nå til helgen. Jeg sluttet på pillen uten hans viten for jeg ville overaske han"

hahaha! tidenes dårligste overraskelse :P

Anonymous poster hash: 74f74...b9e
Skrevet

Dette høres for "utrolig" ut til å være sant.. Du sluttet på pillen uten hans viten?? Så ombestemmer han seg. Den er lei, men kanskje ikke måten å overraske sin mann på. Kjøp han en gave neste gang kanskje :lol:

Anonymous poster hash: cbc94...be0
Skrevet

Han har vell som etthvert opgående menneske vil gjøre innstilt seg på situasjonen (det blir to barn) og funnet ut at han skal godta det.   Betyr jo ikke at han ikke blir hoppende glad når han får vite det vell?? han kan jo fint finne ut at det blir kjekt uansett..... 

Men jeg ville vært ærlig jeg. sagt at da han for 6 mnd siden nevnte det, så var du mer komfortabel med tanken og ville overraske han.

Her bør du legge deg flat og beklage....

Anonymous poster hash: 753b4...5e9
Skrevet

Jeg kjenner han så pass at jeg vet han kommer til å bli glad til slutt, men det var ikke på denne måten det skulle bli. Har verdens dårligste samvittighet og klump i magen. Hva er oddsen for at han skulle slå seg til ro nå med de vi har? Når jeg tenker meg om, er det vel kanskje nettopp fordi minste er blitt 10. Uff, som dere sier jeg får bare legge meg flat og beklage. Håper jeg en gang kan se tilbake på dette og le.

Anonymous poster hash: b0795...e63
Skrevet

Dum start. Men han kommer sikkert til å ha dårlig samvittighet for det han sa. Det jo på en måte du som har i stramt han til å droppe nr 3 :)

Skrevet

Jeg har 4 barn, men er likevel enig med mannen din, jeg ville heller hatt bare to enn å ha en atpåkladd. Jeg har alltid vært veldig klar på at jeg gjerne vil ha mange barn, men da på rappen.

Men det er klart, det er ikke alt i livet som kan planlegges like godt, noen ganger tar andre valg som påvirker oss, noen ganger tar "skjebnen" ting i egne hender og tar valg for oss, noen ganger må vi jenke oss etter en partner osv. Ting trenger ikke bli dårlig for det...

Hadde jeg mot alle odds blitt gravid med en atpåkladd hadde barnet selvfølgelig blitt tatt godt imot og elsket høyt, selv om jeg ikke ville planlagt det sånn selv. Regner med det blir sånn for mannen din også, han kommer til å få sjokk nå, men når nyheten får sunket inn vil han nok glede seg til barnet og elske det like høyt som de andre.

Men må jo si at jeg synes du er dårlig på overraskelser, man lager ikke et barn som en overraskelse, det er en avgjørelse man må være to om. Hvorfor skal du holde det hemmelig til helgen, hvorfor sa du ingenting når dere hadde denne samtalen i går, han har vel like stor rett til å vite som du...

Anonymous poster hash: 5f105...f93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...