Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Jeg prøvde å spørre nav igår, men får jo ikke prate med saksbehandler og hun jeg snakket med var litt "økseskaft"-svarer. Men i juni fikk jeg feriepenger som normalt, og ikke sykepenger. Akkurat som det pleier å være, bare da med lønn. Jeg har ikke tatt ferie i år og arbeidsgiver har hele veien sagt at jeg kan ta ferieukene etter det året med sykepenger har gått ut sånn at aap blir utsatt litt. Nå sa damen fra nav igår at hvis jeg tar ferie (skal ikke reise bort, bare utsette aap) så får jeg verken sykepenger eller aap. Men har ikke jeg da mistet en mnd med sykepenger? Som er juni? Feriepengene opparbeidet jeg meg ifjor? Anonymous poster hash: e8a5b...826
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Jeg prøvde å spørre nav igår, men får jo ikke prate med saksbehandler og hun jeg snakket med var litt "økseskaft"-svarer. Men i juni fikk jeg feriepenger som normalt, og ikke sykepenger. Akkurat som det pleier å være, bare da med lønn. Jeg har ikke tatt ferie i år og arbeidsgiver har hele veien sagt at jeg kan ta ferieukene etter det året med sykepenger har gått ut sånn at aap blir utsatt litt. Nå sa damen fra nav igår at hvis jeg tar ferie (skal ikke reise bort, bare utsette aap) så får jeg verken sykepenger eller aap. Men har ikke jeg da mistet en mnd med sykepenger? Som er juni? Feriepengene opparbeidet jeg meg ifjor? Anonymous poster hash: e8a5b...826 Du får selvfølgelig ikke sykepenger eller aap om du tar ut ferie. Da skal du bruke feriepengene dine. Anonymous poster hash: acc7b...9b0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Jeg prøvde å spørre nav igår, men får jo ikke prate med saksbehandler og hun jeg snakket med var litt "økseskaft"-svarer. Men i juni fikk jeg feriepenger som normalt, og ikke sykepenger. Akkurat som det pleier å være, bare da med lønn. Jeg har ikke tatt ferie i år og arbeidsgiver har hele veien sagt at jeg kan ta ferieukene etter det året med sykepenger har gått ut sånn at aap blir utsatt litt. Nå sa damen fra nav igår at hvis jeg tar ferie (skal ikke reise bort, bare utsette aap) så får jeg verken sykepenger eller aap. Men har ikke jeg da mistet en mnd med sykepenger? Som er juni? Feriepengene opparbeidet jeg meg ifjor? Anonymous poster hash: e8a5b...826 Du får selvfølgelig ikke sykepenger eller aap om du tar ut ferie. Da skal du bruke feriepengene dine. Anonymous poster hash: acc7b...9b0 Men feriepengene måtte jo brukes i juni da jeg bare fikk feriepenger. Anonymous poster hash: e8a5b...826
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Jeg prøvde å spørre nav igår, men får jo ikke prate med saksbehandler og hun jeg snakket med var litt "økseskaft"-svarer. Men i juni fikk jeg feriepenger som normalt, og ikke sykepenger. Akkurat som det pleier å være, bare da med lønn. Jeg har ikke tatt ferie i år og arbeidsgiver har hele veien sagt at jeg kan ta ferieukene etter det året med sykepenger har gått ut sånn at aap blir utsatt litt. Nå sa damen fra nav igår at hvis jeg tar ferie (skal ikke reise bort, bare utsette aap) så får jeg verken sykepenger eller aap. Men har ikke jeg da mistet en mnd med sykepenger? Som er juni? Feriepengene opparbeidet jeg meg ifjor? Anonymous poster hash: e8a5b...826 Dette er helt korrekt... Man får ikke penger fra Nav når man tar ut ferie hverken på sykepenger eller på aap. Her høres det jo ut til at arbeidsgiver forskutterer lønn i og med at du sier at du ikke har tatt ut ferie men kun fikk utbetalt feriepenger.. Om nav ikke har fått vite dette vil de ha utbetalt refusjon til arbeidsgiver for denne måneden.. Ettersom du er trekt for ferie fra arbeidsgiveren vil du få lønn fra dem når du tar ut ferie.... Anonymous poster hash: caeca...5ef
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Jeg prøvde å spørre nav igår, men får jo ikke prate med saksbehandler og hun jeg snakket med var litt "økseskaft"-svarer. Men i juni fikk jeg feriepenger som normalt, og ikke sykepenger. Akkurat som det pleier å være, bare da med lønn. Jeg har ikke tatt ferie i år og arbeidsgiver har hele veien sagt at jeg kan ta ferieukene etter det året med sykepenger har gått ut sånn at aap blir utsatt litt. Nå sa damen fra nav igår at hvis jeg tar ferie (skal ikke reise bort, bare utsette aap) så får jeg verken sykepenger eller aap. Men har ikke jeg da mistet en mnd med sykepenger? Som er juni? Feriepengene opparbeidet jeg meg ifjor? Anonymous poster hash: e8a5b...826 Du får selvfølgelig ikke sykepenger eller aap om du tar ut ferie. Da skal du bruke feriepengene dine. Anonymous poster hash: acc7b...9b0 Men feriepengene måtte jo brukes i juni da jeg bare fikk feriepenger. Anonymous poster hash: e8a5b...826 Da tok du jo ut ferien da, og er ferdig med den. Anonymous poster hash: fb686...ab9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Jeg prøvde å spørre nav igår, men får jo ikke prate med saksbehandler og hun jeg snakket med var litt "økseskaft"-svarer. Men i juni fikk jeg feriepenger som normalt, og ikke sykepenger. Akkurat som det pleier å være, bare da med lønn. Jeg har ikke tatt ferie i år og arbeidsgiver har hele veien sagt at jeg kan ta ferieukene etter det året med sykepenger har gått ut sånn at aap blir utsatt litt. Nå sa damen fra nav igår at hvis jeg tar ferie (skal ikke reise bort, bare utsette aap) så får jeg verken sykepenger eller aap. Men har ikke jeg da mistet en mnd med sykepenger? Som er juni? Feriepengene opparbeidet jeg meg ifjor? Anonymous poster hash: e8a5b...826 Du får selvfølgelig ikke sykepenger eller aap om du tar ut ferie. Da skal du bruke feriepengene dine. Anonymous poster hash: acc7b...9b0 Men feriepengene måtte jo brukes i juni da jeg bare fikk feriepenger. Anonymous poster hash: e8a5b...826 Da tok du jo ut ferien da, og er ferdig med den. Anonymous poster hash: fb686...ab9 Nei, for sykepengeperioden blir forskjøvet tilsvarende antall dager ferie. Den er ikke forskjøvet noe. Men det du andre anonym skriver stemmer nok. Jeg får sykepengene fra jobben, så jeg har i grunn ikke merket noe av at jeg er sykemeldt. Får lønnslipper som vanlig etc. Da får jeg høre med jobben da. Anonymous poster hash: e8a5b...826
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Da er det jobben din som har gjort feil, om du ikke tok ut ferie i juni/juli skulle du hatt både lønn og feriepenger den måneden og selv spart feriepengene til du faktisk tar ut ferie. Anonymous poster hash: 6a756...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå