Gå til innhold

Hvordan få barnet til å sove i egen seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 7- åring som kommer inn til oss i søvne hver bidige natt. Han har sovet maks ti netter i egen seng på disse årene. Jeg føler at vi har prøvd mye, men ingenting hjelper. Hvis vi følger han tilbake til sengen dukker han opp igjen 10 minutter etterpå, og slik fortsetter det til klokka ringer. Vi har prøvd belønning. Hvis han klarer 20 netter skal han få play station. Men ingenting hjelper så lenge han ikke husker noe av dette neste morgen. Han er like overrasket hver gang han våkner hos oss. Det samme skjer også hvis han overnatter borte. Det eneste som kan hjelpe er hvis jeg legger meg hos han, og sover der noen timer midt på natta. Men da er man jo like langt egentlig.

Alle tips mottas med stor takknemlighet!

Anonymous poster hash: aeb0a...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sover i senga hans noen netter (før han foretar nattevandringen) så kanskje han venner seg av med å stå opp og gå? Etter en stund kan du prøve å flytte deg på madrass også ut av rommet. Hvis han ikke vet noe nytter det ikke å lokke eller true som du sier. Hva mente du når han sover borte? Går han inn i noen andres seng?

Skrevet

Hvis du sover i senga hans noen netter (før han foretar nattevandringen) så kanskje han venner seg av med å stå opp og gå? Etter en stund kan du prøve å flytte deg på madrass også ut av rommet. Hvis han ikke vet noe nytter det ikke å lokke eller true som du sier. Hva mente du når han sover borte? Går han inn i noen andres seng?

Ja, hvis han sover hos bestemora eller hos tanta går han inn til de også.

Anonymous poster hash: aeb0a...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...