Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Jeg har fått innvilget dagpenger fra nav, men jobber nå som vikar i barnehage. Dette er ikke fast stilling og jeg vet ikke hvor lenge de trenger meg. Jeg jobber nå fire dager i uka. I et brev fra nav så står det at jeg bla må søke fem jobber i uka og registrere meg hos flere vikarbyråer. Og på meldekortet så må jeg krysse av om jeg har gjort det som er avtalt eller ikke. Nå har jeg jobbet 4-5 dager i uka og har rett og slett ikke søkt jobber.. Vet dere om der fungerer sånn at hvis jeg plutselig står uten jobb nå så får jeg ikke dagpenger siden jeg ikke har søkt jobber i denne perioden?? Anonymous poster hash: bfa5c...a0e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 dytter Anonymous poster hash: bfa5c...a0e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Det er vel slik at du må krysse av for at du har jobbet på meldekortet de dagene det gjelder. De vil du da ikke få dagpenger for. Om du kommer opp i mer enn 50% stilling (vet ikke om dette gjelder timer) mister du dagpengene. Slik var systemet da jeg gikk arbeidsledig høsten 2013. Nav kan uansett liten grad sjekke om du faktisk har søkt 5 jobber eller ikke i løpet av en uke. Det er i hvertfall uhyre sjelden de kontakter arbeidsgivere for å se hvem som har søkt fordi de vet at dette kan være negativt utslagsgivende for søkeren. Jeg ville bedt om en time med en NAV-veileder dersom du er usikker på dette og hørt hvilke aktivitetskrav de legger til grunn når du faktisk klarer å jobbe så mye som du gjør. Anonymous poster hash: 2a9bb...3fd
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Det er vel slik at du må krysse av for at du har jobbet på meldekortet de dagene det gjelder. De vil du da ikke få dagpenger for. Om du kommer opp i mer enn 50% stilling (vet ikke om dette gjelder timer) mister du dagpengene. Slik var systemet da jeg gikk arbeidsledig høsten 2013. Nav kan uansett liten grad sjekke om du faktisk har søkt 5 jobber eller ikke i løpet av en uke. Det er i hvertfall uhyre sjelden de kontakter arbeidsgivere for å se hvem som har søkt fordi de vet at dette kan være negativt utslagsgivende for søkeren. Jeg ville bedt om en time med en NAV-veileder dersom du er usikker på dette og hørt hvilke aktivitetskrav de legger til grunn når du faktisk klarer å jobbe så mye som du gjør. Anonymous poster hash: 2a9bb...3fd Takk for svar. Jeg bare tenker at jeg ikke kan krysse av på meldekortet at jeg har gjort det som er avtalt når jeg ikke har gjort det og da får de jo vite det. Hvis jeg krysser av at jeg har gjort det som er avtalt så skal jeg egentlig registrer det på nav sine sider også, hvilke jobber jeg har søkt. Men med to barn og det at jeg jobber såpass mye så har det ikke blitt gjort.. Jeg skriver selvfølgelig inn de dagene jeg har jobbet. Vi vil så gjerne ha et barn til også så egentlig vil jeg bare jobbe så mye som mulig noen mnd fremover.. Anonymous poster hash: bfa5c...a0e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Det er vel mer positivt at du faktisk jobber.. enn om du har søkt jobber. Anonymous poster hash: a169d...b81
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Jeg måtte registrere jobbene jeg søkte i nav sin jobblogg. Denne siden hadde saksbehandleren tilgang til og kunne altså se hvilke jobber jeg søkte. Om vedkommende sjekket med arb.giver om jeg faktisk hadde søkt vet jeg ikke. Hadde ikke turt å ta sjansen... Anonymous poster hash: 37244...290
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Søke på fem jobber i uka??? Skjønner jo at man skal være aktiv jobbsøker men jeg tenker at her jeg bor er det vel ikke fem jobber i mnd engang å søke på. Man skal vel helst søke på de man kan være kvalifisert til å kunne få? Ikke vits å søke på for eksempel lege, tannlege osv om man ikke har den utdannelsen Men nå er det vel hele landet du må søke i? Jeg hadde nok ikke måttet det da jeg er skilt, barnefar bor her, barn med sykdom og spesielt opplegg i kommunen. Glad jeg har en jobb...ikke lett jobbmarked nå. Men supert for deg at du HAR litt jobb nå, stå på og du skal se det ordner seg og du trenger ikke forholde deg til NAV mer Anonymous poster hash: 8c606...d38
Mamma_til_2 Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Det er slik at jobber du mer enn 50%den dagpenger perioden ( 14 dager) får du ikke dagpenger den perioden, du mister de ikke helt. Og nav kan ikke sjekke med mindre du skriver Jobb logg om hvor mange jobber du søker i uken, jeg hadde perioder jeg ikke søkte noe for det var ikke noe, de pirket ikke på det,ikke alltid de sjekker loggen. Men det og registrere seg hos vikar byrå er smart og fort gjort, ta ett og ett. Samtidig fiks Cv hos nav og finn.no ( da blir nav glad) Om du vill så hør om det er noe kurs etc i regi av nav som du kan få (dette er aktivitet og vilje fra din side og det liker de og)
Mamma_til_2 Skrevet 26. august 2015 #9 Skrevet 26. august 2015 Og der er ikke noe sted og krysse av om du har søkt på 5 jobber etc, du kan kun krysse av om du har jobbet og om du har utført avtalt aktivitet ( kurs, praksis gjennom nav) Jobb søking kommer ikke under dette det er det Jobb loggen er for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå