Gå til innhold

Jeg skulle ha hatt en tvillingsøster...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha vært en tvilling, og det er ganske rart å tenke på.

Mamma var ganske gammel (37) da hun ble gravid med, vel, oss.

På ordinær ultralyd var vi to, meg og henne.

Mamma ble fulgt veldig nært opp, pga av hennes alder og dermed hennes risikosvangerskap.

Vi var to der inne veldig lenge, ja helt til uke 28.

Da fikk mamma rier, og hun ble sendt til sykehus.

Der ble mi søster født, dødfødsel.

Legene ventet på ett barn til, jeg skulle jo komme!

Men jeg ble der inne i to uker til.

Jeg klarte meg, med komplikasjoner.

Min søster ble begravet og har en fin gravsten som jeg besøker ofte.

.

Anonymous poster hash: 3e8d0...fdd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymous poster hash: cb03f...2fd

Skrevet

Ok

Anonymous poster hash: 9c7d0...d22

Skrevet

Det må være en veldig rar tanke ja

Anonymous poster hash: ca194...f19

Skrevet

Trist å høre. Mistet selv en enegget tvilling i uke 27. Er fryktelig redd for hvordan det skal gå med søsteren...

Anonymous poster hash: d6a09...039

Skrevet

Ok. Anonymous poster hash: cb03f...2fd

Ok?

Skrevet

Har selv tvillinger, og tenker stadig på hvor vanskelig det ville vært for den som ble igjen, om det utenkelige skulle skje med en av de. Kan jeg spørre om hvordan det har vært for deg å vokse opp uten tvillingen din? Har det føltes som om en del av deg manglet?

Anonymous poster hash: bbef4...275
Skrevet

Har selv tvillinger, og tenker stadig på hvor vanskelig det ville vært for den som ble igjen, om det utenkelige skulle skje med en av de. Kan jeg spørre om hvordan det har vært for deg å vokse opp uten tvillingen din? Har det føltes som om en del av deg manglet?

Anonymous poster hash: bbef4...275

Jeg drister meg til å svare her. Mistet en tvilling tidlig i svangerskspet, og kan overhode ikke se at det har noen betydning for barnet som ble igjen.

Anonymous poster hash: b42b6...8a9

Skrevet

Har selv tvillinger, og tenker stadig på hvor vanskelig det ville vært for den som ble igjen, om det utenkelige skulle skje med en av de. Kan jeg spørre om hvordan det har vært for deg å vokse opp uten tvillingen din? Har det føltes som om en del av deg manglet?Anonymous poster hash: bbef4...275

Jeg drister meg til å svare her. Mistet en tvilling tidlig i svangerskspet, og kan overhode ikke se at det har noen betydning for barnet som ble igjen. Anonymous poster hash: b42b6...8a9

Underlig svar og nokså iskaldt? Du ser ikke at det har noe betydning om ditt barn har et søsken eller ei? For oss som har mistet en tvilling sent så er det iallefall ufattelig smertefullt. Ikke fordi det er en tvilling, men fordi vi mistet et barn og et søsken. Et barn som var etterlengtet og som savnes daglig, selvsagt har det betydning!

Skrevet

Jeg mistet en tvilling ca uke 4, og tenker ikke så mye på det. Datteren min som er 6 år vet det ikke, og jeg har vel ikke tenkt å si det heller. Sikkert annerledes for de som har mistet en tvilling senere. Men det var ti der, hos meg også, selv om den ene ble borte tidlig...

Anonymous poster hash: a181e...426

Skrevet

Jeg mistet en tvilling ca uke 4, og tenker ikke så mye på det. Datteren min som er 6 år vet det ikke, og jeg har vel ikke tenkt å si det heller. Sikkert annerledes for de som har mistet en tvilling senere. Men det var ti der, hos meg også, selv om den ene ble borte tidlig...

To, ikke ti.

Skrevet

Har selv tvillinger, og tenker stadig på hvor vanskelig det ville vært for den som ble igjen, om det utenkelige skulle skje med en av de. Kan jeg spørre om hvordan det har vært for deg å vokse opp uten tvillingen din? Har det føltes som om en del av deg manglet?Anonymous poster hash: bbef4...275

Jeg drister meg til å svare her. Mistet en tvilling tidlig i svangerskspet, og kan overhode ikke se at det har noen betydning for barnet som ble igjen. Anonymous poster hash: b42b6...8a9
Underlig svar og nokså iskaldt? Du ser ikke at det har noe betydning om ditt barn har et søsken eller ei? For oss som har mistet en tvilling sent så er det iallefall ufattelig smertefullt. Ikke fordi det er en tvilling, men fordi vi mistet et barn og et søsken. Et barn som var etterlengtet og som savnes daglig, selvsagt har det betydning!

Men da har det en betydning for DERE. Ikke for barnet som ble igjen, og det var det dette handlet om slik jeg forsto det.

Anonymous poster hash: b42b6...8a9

Skrevet

Vi har vel alle følt oss som det sorte fåret i familien på ett eller annet tidspunkt. Og følt på følelsen om at man er alene og mangler noe.

Dersom man vet at man skulle vært tvilling er det naturlig å tillegge den følelsen til savnet av tvillingen. Uten at man kanskje føler de følelsene sterkere enn det de aller fleste andre gjør.

Anonymous poster hash: 31552...526

Skrevet

Jeg hadde også to i magen, men fødte vare et levende barn. Hun er en skjønn jente, er litt sart og forsiktig av seg. De andre søsknene er mye mer robuste enn henne. Men det kan selvfølgelig være mest personlighet også, selvfølgelig.

Stort sett har hun det bra, i hvert fall. Hun er 8 år nå.

Anonymous poster hash: 74b63...f03

Skrevet

Onkelen min mistet sin eneggede tvilling (min far) for 2 år sia. Han er nå 58. Var brutalt og brått.

Han sier at skulle ønske han aldri var tvilling. Livet er ødelagt og meningsløst.

Har ei venninne som mistet sin tvillingsøster (2 egget) da hun var 17. Hun går til psykolog enda 12 år senere. Livet er ødelagt.

Døden møter vi alle en dag før eller siden. Tenker selv at kanskje det er likegreit å ikke være tvilling..

Anonymous poster hash: 860f1...437

Skrevet

"Mamma var veldig gammel. ..."

Knis. ...37 år???

Anonymous poster hash: a04a8...2ac

Skrevet

Jeg skulle hatt en pseudotvilling, mamma ble gravid da jeg var 3 mnd gammel, men det endte i abort.

Kan ikke si jeg tenker mye på det, jeg vet jo at jeg skulle hatt en søster som skulle vært bare et drøyt år yngre enn meg, men jeg har jo aldri hatt det så jeg savner det heller ikke.

Naboen her mistet også en tvilling, var omtrent halvveis i svangerskapet da det ene barnet døde i magen. Hun som ble født er 9 år nå og har en søster på 5 år, tror ikke det har påvirket livet hennes noe at tvillingsøsteren døde i magen, det er jo ikke noe hun husker.

Men svigermor mistet sin tvillingbror i sykdom da de var 25 år, og selv om hun nå er 80 år savner hun han enda.

Anonymous poster hash: 75c8e...141
Skrevet

Trøsteklem til deg, HI <3

Anonymous poster hash: 65550...b49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...