Gå til innhold

Kan man kjenne om barnet snur seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen ligger i seteleie? Vil jeg kjenne det om hun snur seg? Er i uke 35 så det er jo trangt.

Kjenner dere forresten hvor armene, hodet osv er ved å kjenne på magen slik jordmor gjør? Jeg kjenner det ikke, men tørr ikke kjenne hardt som jordmor gjør da!

Anonymous poster hash: d05f6...63b

Videoannonse
Annonse
Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

I uke 37 gjorde hvertfall jeg det. Ubehagelig opplevelse!

Skrevet

Jeg kjente det veldig godt da sønnen min snudde seg fra seteleie til hodeleie i uke 36, det var skikkelig vondt.

Anonymous poster hash: 4cbb6...4c9

Skrevet

Såpass :S jeg skal på vendingsforsøk neste uke, 36+2, så blir vel ikke en behagelig opplevelse det heller da.

Skrevet

Jeg kjente det veldig godt da sønnen min snudde seg fra seteleie til hodeleie i uke 36, det var skikkelig vondt.

Ok, da er jeg ganske sikker på at hun ikke har snudd seg siden ultralyden i forrige uke. MYE aktivitet. Men ikke ubehag eller smerter.

Skrevet

Jeg merket ingenting da sønnen min snudd seg fra seteleie til hodeleie i uke 36..

Anonymous poster hash: d0725...64f

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Her var det en solid plugg som kom, så ikke rart jeg kjente det. Det var ikke vondt, men snålt og rart, og magen ble kjemperar i det det skjedde, se det for deg...:-)

Skrevet

Såpass :S jeg skal på vendingsforsøk neste uke, 36+2, så blir vel ikke en behagelig opplevelse det heller da.

Trodde de hadde sluttet med vending jeg, på sykehuset her sa de hadde sluttet med det pga faren for komplikasjoner...?

Skrevet

Her var det en solid plugg som kom, så ikke rart jeg kjente det. Det var ikke vondt, men snålt og rart, og magen ble kjemperar i det det skjedde, se det for deg...:-)

Ja det tror jeg :) magen blir jo rar bare hun presser ryggen utover eller sparker hardt, så blir nok voldsomt når de tar en helomvending :)

Mi jente er visst under snittet, så kanskje jeg ikke merker det like godt da.

Skrevet

Trodde de hadde sluttet med vending jeg, på sykehuset her sa de hadde sluttet med det pga faren for komplikasjoner...?

Leste at det kunne forekomme komplikasjoner ja :/ lokalsykehuset utfører det ikke pga manglende kompetanse. Men et større sykehus 60 min unna gjør dette enda.

Skrevet

Leste at det kunne forekomme komplikasjoner ja :/ lokalsykehuset utfører det ikke pga manglende kompetanse. Men et større sykehus 60 min unna gjør dette enda.

Komplikasjonene er vel strengt tatt at fødselen starter, eller at man må starte den. Og det er jo ingen krise i uke 36.

Jeg var på vendingsforsøk i uke 37. Var ikke vondt, men litt ubehagelig. Ungen lot seg ikke rikke, så de prøvde nok litt kraftigere enn det de pleier å gjøre. Men alt var jo grundig overvåka med ultralyd.

Etter forsøket ble jeg sendt rett på estimering av vekt og måling av bekken. Så det ble en lang dag på sykehuset. 😊 Og jeg fikk sett mye på babyen på ultralyd. 😊

Anonymous poster hash: 10d87...dcc

Skrevet

Komplikasjonene er vel strengt tatt at fødselen starter, eller at man må starte den. Og det er jo ingen krise i uke 36.

Jeg var på vendingsforsøk i uke 37. Var ikke vondt, men litt ubehagelig. Ungen lot seg ikke rikke, så de prøvde nok litt kraftigere enn det de pleier å gjøre. Men alt var jo grundig overvåka med ultralyd.

Etter forsøket ble jeg sendt rett på estimering av vekt og måling av bekken. Så det ble en lang dag på sykehuset. 😊 Og jeg fikk sett mye på babyen på ultralyd. 😊

Anonymous poster hash: 10d87...dcc

At morkaka løsner og det ender opp med hastekeisersnitt er ikke noe jeg ønsker, selv om det er ok om fødselen starter i uke 36/37 :)

Skrevet

Når jeg skulle ha tvillinger så snudde den ene seg i uke 36 og jeg merket det ikke. Hadde en liten anelse men det var fordi jeg følte jeg kjente spark helt nede. Og dette var ikke små tvillinger. De ble født 2 uker etterpå og var 3 og 3,5 kg. Så ikke alltid man kjenner det. :)

Anonymous poster hash: d5564...fad

Skrevet

Jeg kastet opp, besvimte og havnet på sykehuset over natten for overvåkning. Store smerter. Det viste seg at illebefinnendet mitt skyldtes at gutten snudde seg fra seteleie i uke 38. Ble født med hodet først, men som stjernekikker.

Anonymous poster hash: f28f9...49a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg lå på siden og skulle til å sove. Kjente noe veldig med dult. Var ikke ubehagelig så trodde ikke det var noe, men på ul neste dag hadde han snudd seg. Og han var stor! Tanta mi sto i bru i stolen når hennes snudde seg, og skrek av smerte. Så sikkert forskjellig :-)

Skrevet

Jenta mi lå i tverrleie, kjente godt at hun snudde seg! Var ikke kjempe vondt, men husker at jeg sa au. Var på ul dagen etter vondten og da lå hun med hodet ned. Hun var bare 2 kg, født i uke 36+4, så hun var liten også da hun snudde seg en liten uke før.

Skrevet

Minste her snudde seg daglig frem til fødsel når jeg var 13 dager over termin. Jeg merka det kun på at hikkingen kom enten nedenifra eller oppeifra. Og han var over 4,6 kilo når han ble født. Grunnen var visst at jeg hadde masse fostervann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...