Gå til innhold

Sliter med ekteskapet😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har et barn på 2 år, og vi jobber begge 100% turnusarbeid. Vi har frem til nå jobbet mye om hverandre, og hatt barnet hjemme. Til uka begynner barnet hos dagmamma, og nå er vi helt tappet. Barnet er veldig aktivt, utforsker mye og vi må følge hakk i hel hele tiden. Vi løper fra morgen til kveld, og mannen min har siste tiden vært sur og mutt. Jeg gjør slt husarbeidet, ordner alt av innkjøp osv, men han synes han må passe barnet for mye, og at jeg har så mye "fritid". Jeg har aldeles ikke det, tiden jeg har uten barnet går til klevask, støvsuging, støvtørk osv. Barnet roter og griser mye, så det blir fort skittent. Jeg føler jeg løper livet av meg, og ingenting er godt nok. Jeg har begynt å dagdrømme om en kollega..😔Savner å bli satt pris på, tullet med og sjarmert. Sliten av bebreidelser, spørsmål om mannen kan dra på trening osv, aldri noe som innebærer oss.... Noen råd?❤️

Anonymous poster hash: 8a82a...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage??

Anonymous poster hash: 2f464...4c8

Skrevet

Hva med barnehage ja?

Hva med vaskehjelp? Omså bare 1 gang i mnd. Mitt motto i slike situasjoner: kast penger på problemet.

Da sitter man plutselig litt bedre tilbake. ☺️

Anonymous poster hash: d0dd6...432

Skrevet

Barnehage!! Men skjønner ikke hvorfor dere er så slitne da... Ett barn dere deler på og en jobb hver

Skrevet

Hvorfor skriker alle barnehage? Hun sier jo at barnet starter hos dagmamma nå. Er det ikke det samme?

Anonymous poster hash: 2d26a...24a

Skrevet

Det er da sånn vi alle har det, bare at barnet er i barnehage mens vi er på jobb.

Skrevet

Det er slitsomt å ha små barn. Det går over.

Anonymous poster hash: df290...b37

Skrevet

Det er slitsomt å ha små barn. Det går over.Anonymous poster hash: df290...b37

Signerer denne. Hold ut og tenk at det er en fase.

Anonymous poster hash: ea753...0d7

Skrevet

Snakk sammen og forsøk å lage planer og gode løsninger. Planlegging er tingen.

Skrevet

Det blir nok bedre nå som barnet skal til dagmamma, og dere bør tenke på å prioritere vaskehjelp foran annen luksus i budsjettet.

Men et godt ekteskap kommer ikke rekende på en fjøl altså, det krever innsats, arbeid og vilje, dere må være bevisst.

Har selv 4 barn, og både jeg og mannen jobber dag og kveld (ingen jobber natt da). Vi må sette av tid til hverandre, legge vekk nettbrett o.l og snakke sammen. Blir det for mange grå hverdager må vi le litt sammen, en god latter gir god stemning lenge. Den enkleste måten å gjøre det på er å se en morsom film sammen.

Anonymous poster hash: ab5e6...156

Skrevet

Jeg vil også rope barnehage. Hvor mange barn har denne dagmammaen? Uansett vil en barnehage inneholde flere barn. Jeg tenker det er bedre for et veldig aktivt barn å gå i bhg fremfor dagmamma. Vil dagmammaen kunne se barnets fulle behov for utfoldelse og klare å gi det?

Når det gjelder dere voksne,  må dere prate sammen.

Anonymous poster hash: c2f49...f8e
Skrevet

Jeg sier også barnehage. Hverdagen hadde nok vært annerledes om dere jobbet 7-3/8-4 enn skift arbeid fordi da blir det samarbeid 😀 slik er det å ha barn! Om to år kan dere se tilbake på det som var, å le 😀

Anonymous poster hash: 4e1d8...42a

Skrevet

Det går over. Vet det er en fattig trøst, men helt sant. Det er travelt med små barn! Og med store barn og, men på en annen måte.

Prøv å hvil når du kan, få vaskehjelp? Trillepike en gang i blandt?

Snakk med hverandre, sett opp gjøremål (hvem gjør hva når) gi rom til hverandre og finn de små øyeblikkene der det kun er dere, om det bare er 2 min på kjøkkenet over oppvasken/rydding så gi en klem, kos litt og kyss.

Tenk tilbake på sommerfuglene i magen når du var nyforelsket i mannen og fokuser på de følelsene. Finn grunnene til at du valgte akkurat han, så vil slit, nattevåk, jobb, tidsklemma og støv være det de er..

For ingenting rokker ved grunnmuren så fremt du lar den knuses ned. Drit i kollegaen og finn de dårlige sidene hans heller! For garantert så har han noen.

Og snakk med hverandre, tøm følelsene ut og snakk!

Jeg har selv vært nede i grusen med min mann, og jammen var det mørkt og vondt. Men desto lysere blir lyset når dere kommer dere ut av gjørmen!

Ekteskapet er stort, og som presten vår sa: " det heter ikke gi og ta i et ekteskap, det heter gi og få! For det skal være like naturlig for begge å gi, og ingen skal måtte ta!"

Anonymous poster hash: 5bb05...4ca

Skrevet

Takker for alle svar! Dagmammaen har stor gård og flere barn på samme alder, så det blir nok veldig bra. Vet det er rart vi er så slitne når vi bare har ett barn...😔 Godt å høre at det blir bedre etter hvert! Føler vi er de eneste som ikke fikser dette...At andre har gode ekteskap og koser seg sammen. Jeg tar meg i å angre på at jeg giftet meg som 22-åring...😥

Hi

Skrevet

Vi har også en toåring i hus, og her har vi ikke hatt tid eller prioritert kjærestetid siden barnet ble født. Merker at alt er blitt veldig rutine, vi "flørter" ikke lenger, det er ingen romantikk og vi har egentlig en veldig kjedelig tone oss i mellom. Jeg savner det å ha en kjæreste... Jeg håper at det bare er en fase, men kommer til å bruke høsten til å prøve å prioritere oss to. Kanskje ha barnevakt en hel natt eller reise bort en langhelg, bare oss.

Det er hardt å ha barn, full jobb og hus som skal holdes ryddig. Håper det er til trøst for deg at det er flere som har det som deg, det blir nok bedre etterhvert som barnet vokser :)

Anonymous poster hash: 62b27...cf3
Skrevet

Dagmamma er topp opplegg. Få et slitent barn hjem er fantastisk:) ikke døm meg for den tanken, alle mødre nyter en sliten unge når hun selv er sliten;) som de sier vaskehjelp. Det er ikke så ille gæli dyrt. Ha det i bakhodet at du må ikke ha det ryddig hele tiden. Ha kjæreste kveld en gang i uka eller noe. La mannen få gjøre noe alene selv om du ikke liker det. Mannfolk er vanskelige dyr men lette å dressere, gi de litt "fri" vilje og de er happy med en gang.

Anonymous poster hash: 9fb2f...40e

Skrevet

Men dere prioriterer jo ikke ekteskapet, tror du et godt forhold kommer av seg selv?

Dere prioriterer barn, husarbeid, krangler og hverdagsslit. Forholdet kommer til slutt når dere ikke har mer igjen. Da går det som det må gå. Ikke akkurat rakettforskning.

Anonymous poster hash: 6b4fa...760

Gjest Antarctica
Skrevet

Takker for alle svar! Dagmammaen har stor gård og flere barn på samme alder, så det blir nok veldig bra. Vet det er rart vi er så slitne når vi bare har ett barn...😔 Godt å høre at det blir bedre etter hvert! Føler vi er de eneste som ikke fikser dette...At andre har gode ekteskap og koser seg sammen. Jeg tar meg i å angre på at jeg giftet meg som 22-åring...😥

Hi

Hva med å synliggjøre for mannen at det ikke er DU som har for mye fritid? Gi barnet en brødskive og gi faen i middagen, sett deg med et blad og la den lille rote og grise i noen timer. Og spill uskyldig når han klager: "Jamen, dette har jo jeg ordnet opp med i to år. De to neste er det din tur."

Skrevet (endret)

Det er ikke bare-bare å få hverdagen til å fungere, men med god planlegging går det meste:

1) Sett opp ukesmeny for middager og gjør innkjøp en gang i uken.

2) Skaff dere vaskehjelp og/eller robotstøvsuger.

3) Planlegg uken sammen og skaff dere oversikt over alle aktiviteter/gjøremål. Ha gjerne en ukekalender eller whiteboardtavle på kjøkkenet. Fordel arbeidsoppgaver.

4) For å spare tid på morgenen: Lag matpakker, pakk sekker, legg fram klær etc. kvelden i forveien.

5) Stå opp 20 minutter før.

6) Skaff barnevakt og gå på date, reis bort en helg eller bare ta igjen søvn.

7) Gi barnet deres middag tidlig og spis romantisk middag sammen med mannen din når barnet har lagt seg.

8) Onaner i dusjen på morgenen.

9) Ha sex i dusjen på morgenen.

10) Sørg for at dere får tid alene sammen og tid alene for dere selv.

11) Skaff dere dobbeldyne.

Lykke til :)

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...