Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Noen som har gått på denne? Tar gjerne mot erfaringer. Huslegen mener jeg burde gå på denne da jeg er over 30 og ingen av de lokale kremene osv virker. Anonymous poster hash: 71a95...0fd
PersilleBlomst Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Roaccutan har depresjon og suicidal tanker høyt under bivirkninger! Det ligger dokumentarer om det på nett vet jeg. Jeg brukte tetralysal, det fungerte veldig bra for meg!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Roaccutan har depresjon og suicidal tanker høyt under bivirkninger! Det ligger dokumentarer om det på nett vet jeg. Jeg brukte tetralysal, det fungerte veldig bra for meg! Det er jo ikke sånn at når man begynner op ruaccutan så får man selvmordstanker... Det er nok folk som har undeliggende psykiske problemer som kan få det, ja, men det er ikke sånn at alle som går på det blir deppa og vil henge seg. Det trenger ikke være mer enn en person som har tatt livet sitt som gikk på tablettene, men produsenten MÅ da sette dette som bivirkning. HI, en venninne av meg gikk på ruaccuran-kur og ble helt fri for kviser og uren hud. Hun ble heller ikke suicidal og deprimert, tvert imot. Jeg vurderer samme kur selv, har slitt med kviser i 13 år ig er ganske lei nå! Anonymous poster hash: 3fe10...f4a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Tetracyclin Anonymous poster hash: 7703e...312
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Roaccutan har depresjon og suicidal tanker høyt under bivirkninger! Det ligger dokumentarer om det på nett vet jeg. Jeg brukte tetralysal, det fungerte veldig bra for meg!Det er jo ikke sånn at når man begynner op ruaccutan så får man selvmordstanker... Det er nok folk som har undeliggende psykiske problemer som kan få det, ja, men det er ikke sånn at alle som går på det blir deppa og vil henge seg. Det trenger ikke være mer enn en person som har tatt livet sitt som gikk på tablettene, men produsenten MÅ da sette dette som bivirkning.HI, en venninne av meg gikk på ruaccuran-kur og ble helt fri for kviser og uren hud. Hun ble heller ikke suicidal og deprimert, tvert imot. Jeg vurderer samme kur selv, har slitt med kviser i 13 år ig er ganske lei nå! Anonymous poster hash: 3fe10...f4a Kjenner til at denne kan gi depresjon som bivirkning, så lenge jeg er klar over det håper jeg at jeg er såpass rasjonell at jeg ser sammenhengen om jeg er en av de. Har forsøkt tetralysal. Hadde ingen effekt. Anonymous poster hash: 71a95...0fd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Jeg har gått på både tetracyklin og isotretinoin som det nå heter. AB hjalp kun de 6 mnd jeg gikk på de så kom kvisene tilbake. Så jeg er veldig glad jeg valgte å ta denne iso kuren som hudlegen din anbefaler deg. Jeg har vært kvisefri i ett år nå etter endt kur og håper det holder seg slik. Ja det er en tøff kur. Du tørker ut som en sviske og leppene er et kapittel for seg selv. Men for meg var det verdt det. Blodprøver en gang hver 4.uke og det er påkrevd at du går på minst en type prevensjon. Anonymous poster hash: 34cea...50c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Jeg har gått på både tetracyklin og isotretinoin som det nå heter. AB hjalp kun de 6 mnd jeg gikk på de så kom kvisene tilbake. Så jeg er veldig glad jeg valgte å ta denne iso kuren som hudlegen din anbefaler deg. Jeg har vært kvisefri i ett år nå etter endt kur og håper det holder seg slik. Ja det er en tøff kur. Du tørker ut som en sviske og leppene er et kapittel for seg selv. Men for meg var det verdt det. Blodprøver en gang hver 4.uke og det er påkrevd at du går på minst en type prevensjon. Anonymous poster hash: 34cea...50c Takk for svar. Hvor lenge varer kuren? Blir huden ellers også veldig tørr? Anonymous poster hash: 71a95...0fd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Jeg har gått på både tetracyklin og isotretinoin som det nå heter. AB hjalp kun de 6 mnd jeg gikk på de så kom kvisene tilbake. Så jeg er veldig glad jeg valgte å ta denne iso kuren som hudlegen din anbefaler deg. Jeg har vært kvisefri i ett år nå etter endt kur og håper det holder seg slik. Ja det er en tøff kur. Du tørker ut som en sviske og leppene er et kapittel for seg selv. Men for meg var det verdt det. Blodprøver en gang hver 4.uke og det er påkrevd at du går på minst en type prevensjon. Anonymous poster hash: 34cea...50c Takk for svar. Hvor lenge varer kuren? Blir huden ellers også veldig tørr? Anonymous poster hash: 71a95...0fd Det er veldig individuelt hvor lenge kuren varer. Det kommer an på hvilken dose du skal ta daglig. Alt fra 20 mg-60 mg. Jeg begynte med 20 mg og 40 mg annenhver dag og trappet opp til 60 mg per dag de siste månedene. Jeg gikk vel på kuren rundt 4-5 mnd. Så hvor høyere dose du går på hvor kortere tar kuren. Det kommer jo an på hva legen bestemmer samt hva kroppen din tåler. Når jeg gikk på 60 mg daglig hadde jeg ganske ille bivirkninger kontra når jeg gikk på 20 mg per døgn. Jeg var veldig tørr i ansikter de første ukene. Samt leppene var tørre hele perioden. Var avhengig av lepomade til leppene døgnet rundt. Glemte jeg den hjemme var det krise og måtte løpe til nærmeste apotek. Så lurt å ha en i hver veske omtrent 😊 du kan få tips på apoteket til hvem som passer. Og så får du tips av hudlegen til rens og fuktighetskrem under kuren som er spesielt tilpasset huden din under denne kuren. Jeg ble også veldig tørr i hodebunnen så jeg opplevde ikke fett hår disse månedene. Samt at jeg ble ekstremt tørr på hender og oppover armene. Så nesten ut som jeg hadde hissig eksem. Måtte smøre meg flere ganger daglig på jobb. Samt at jeg slet en del med ledd og muskelsmerter. Høres kanskje fælt ut det jeg beskrev men for meg var det verdt det. Anonymous poster hash: 34cea...50c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 Jeg har gått på både tetracyklin og isotretinoin som det nå heter. AB hjalp kun de 6 mnd jeg gikk på de så kom kvisene tilbake. Så jeg er veldig glad jeg valgte å ta denne iso kuren som hudlegen din anbefaler deg. Jeg har vært kvisefri i ett år nå etter endt kur og håper det holder seg slik. Ja det er en tøff kur. Du tørker ut som en sviske og leppene er et kapittel for seg selv. Men for meg var det verdt det. Blodprøver en gang hver 4.uke og det er påkrevd at du går på minst en type prevensjon. Anonymous poster hash: 34cea...50c Takk for svar. Hvor lenge varer kuren? Blir huden ellers også veldig tørr? Anonymous poster hash: 71a95...0fd Det er veldig individuelt hvor lenge kuren varer. Det kommer an på hvilken dose du skal ta daglig. Alt fra 20 mg-60 mg. Jeg begynte med 20 mg og 40 mg annenhver dag og trappet opp til 60 mg per dag de siste månedene. Jeg gikk vel på kuren rundt 4-5 mnd. Så hvor høyere dose du går på hvor kortere tar kuren. Det kommer jo an på hva legen bestemmer samt hva kroppen din tåler. Når jeg gikk på 60 mg daglig hadde jeg ganske ille bivirkninger kontra når jeg gikk på 20 mg per døgn. Jeg var veldig tørr i ansikter de første ukene. Samt leppene var tørre hele perioden. Var avhengig av lepomade til leppene døgnet rundt. Glemte jeg den hjemme var det krise og måtte løpe til nærmeste apotek. Så lurt å ha en i hver veske omtrent 😊 du kan få tips på apoteket til hvem som passer. Og så får du tips av hudlegen til rens og fuktighetskrem under kuren som er spesielt tilpasset huden din under denne kuren. Jeg ble også veldig tørr i hodebunnen så jeg opplevde ikke fett hår disse månedene. Samt at jeg ble ekstremt tørr på hender og oppover armene. Så nesten ut som jeg hadde hissig eksem. Måtte smøre meg flere ganger daglig på jobb. Samt at jeg slet en del med ledd og muskelsmerter. Høres kanskje fælt ut det jeg beskrev men for meg var det verdt det. Anonymous poster hash: 34cea...50c Jeg har til og med kviser i hodebunnen, så ikke noe negativt med mindre fet hodebunn. Håret er flatt etter en halv dag. Et par timer etter jeg har stått opp er jeg helt glossy i hele ansiktet. Hvordan er det nå? Har du fremdeles bivirkninger som henger igjen? Anonymous poster hash: 71a95...0fd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 Jeg har gått på både tetracyklin og isotretinoin som det nå heter. AB hjalp kun de 6 mnd jeg gikk på de så kom kvisene tilbake. Så jeg er veldig glad jeg valgte å ta denne iso kuren som hudlegen din anbefaler deg. Jeg har vært kvisefri i ett år nå etter endt kur og håper det holder seg slik. Ja det er en tøff kur. Du tørker ut som en sviske og leppene er et kapittel for seg selv. Men for meg var det verdt det. Blodprøver en gang hver 4.uke og det er påkrevd at du går på minst en type prevensjon. Anonymous poster hash: 34cea...50c Takk for svar. Hvor lenge varer kuren? Blir huden ellers også veldig tørr? Anonymous poster hash: 71a95...0fd Det er veldig individuelt hvor lenge kuren varer. Det kommer an på hvilken dose du skal ta daglig. Alt fra 20 mg-60 mg. Jeg begynte med 20 mg og 40 mg annenhver dag og trappet opp til 60 mg per dag de siste månedene. Jeg gikk vel på kuren rundt 4-5 mnd. Så hvor høyere dose du går på hvor kortere tar kuren. Det kommer jo an på hva legen bestemmer samt hva kroppen din tåler. Når jeg gikk på 60 mg daglig hadde jeg ganske ille bivirkninger kontra når jeg gikk på 20 mg per døgn. Jeg var veldig tørr i ansikter de første ukene. Samt leppene var tørre hele perioden. Var avhengig av lepomade til leppene døgnet rundt. Glemte jeg den hjemme var det krise og måtte løpe til nærmeste apotek. Så lurt å ha en i hver veske omtrent 😊 du kan få tips på apoteket til hvem som passer. Og så får du tips av hudlegen til rens og fuktighetskrem under kuren som er spesielt tilpasset huden din under denne kuren. Jeg ble også veldig tørr i hodebunnen så jeg opplevde ikke fett hår disse månedene. Samt at jeg ble ekstremt tørr på hender og oppover armene. Så nesten ut som jeg hadde hissig eksem. Måtte smøre meg flere ganger daglig på jobb. Samt at jeg slet en del med ledd og muskelsmerter. Høres kanskje fælt ut det jeg beskrev men for meg var det verdt det. Anonymous poster hash: 34cea...50c Jeg har til og med kviser i hodebunnen, så ikke noe negativt med mindre fet hodebunn. Håret er flatt etter en halv dag. Et par timer etter jeg har stått opp er jeg helt glossy i hele ansiktet. Hvordan er det nå? Har du fremdeles bivirkninger som henger igjen? Anonymous poster hash: 71a95...0fd Nei bivirkningene forsvant i løpet av 1-2 uker etter jeg var ferdig med kuren. Var fortsatt litt tørr i huden men ikke så det plaget meg. Så de Ga seg rimelig raskt så fort all medisinen var helt ute av kroppen. Husk å be om å få den på blå resept så blir det litt billigere for deg da den er dyr i utgangspunktet. Det neste er å starte på høsten pga fravær av sterk sol så oppstart i oktober er perfekt. Anonymous poster hash: 34cea...50c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #11 Skrevet 25. august 2015 Har tatt den 3 ganger. Ingen store bivirkninger her, men litt tørr var jeg jo. Ble kvisefri en periode men har alltid kommet tilbake. Men ikke like ikke som det var. Anonymous poster hash: 17c2c...58e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Jeg har gått på både tetracyklin og isotretinoin som det nå heter. AB hjalp kun de 6 mnd jeg gikk på de så kom kvisene tilbake. Så jeg er veldig glad jeg valgte å ta denne iso kuren som hudlegen din anbefaler deg. Jeg har vært kvisefri i ett år nå etter endt kur og håper det holder seg slik. Ja det er en tøff kur. Du tørker ut som en sviske og leppene er et kapittel for seg selv. Men for meg var det verdt det. Blodprøver en gang hver 4.uke og det er påkrevd at du går på minst en type prevensjon. Anonymous poster hash: 34cea...50c Takk for svar. Hvor lenge varer kuren? Blir huden ellers også veldig tørr? Anonymous poster hash: 71a95...0fd Det er veldig individuelt hvor lenge kuren varer. Det kommer an på hvilken dose du skal ta daglig. Alt fra 20 mg-60 mg. Jeg begynte med 20 mg og 40 mg annenhver dag og trappet opp til 60 mg per dag de siste månedene. Jeg gikk vel på kuren rundt 4-5 mnd. Så hvor høyere dose du går på hvor kortere tar kuren. Det kommer jo an på hva legen bestemmer samt hva kroppen din tåler. Når jeg gikk på 60 mg daglig hadde jeg ganske ille bivirkninger kontra når jeg gikk på 20 mg per døgn. Jeg var veldig tørr i ansikter de første ukene. Samt leppene var tørre hele perioden. Var avhengig av lepomade til leppene døgnet rundt. Glemte jeg den hjemme var det krise og måtte løpe til nærmeste apotek. Så lurt å ha en i hver veske omtrent 😊 du kan få tips på apoteket til hvem som passer. Og så får du tips av hudlegen til rens og fuktighetskrem under kuren som er spesielt tilpasset huden din under denne kuren. Jeg ble også veldig tørr i hodebunnen så jeg opplevde ikke fett hår disse månedene. Samt at jeg ble ekstremt tørr på hender og oppover armene. Så nesten ut som jeg hadde hissig eksem. Måtte smøre meg flere ganger daglig på jobb. Samt at jeg slet en del med ledd og muskelsmerter. Høres kanskje fælt ut det jeg beskrev men for meg var det verdt det. Anonymous poster hash: 34cea...50c Jeg har til og med kviser i hodebunnen, så ikke noe negativt med mindre fet hodebunn. Håret er flatt etter en halv dag. Et par timer etter jeg har stått opp er jeg helt glossy i hele ansiktet. Hvordan er det nå? Har du fremdeles bivirkninger som henger igjen? Anonymous poster hash: 71a95...0fd Nei bivirkningene forsvant i løpet av 1-2 uker etter jeg var ferdig med kuren. Var fortsatt litt tørr i huden men ikke så det plaget meg. Så de Ga seg rimelig raskt så fort all medisinen var helt ute av kroppen. Husk å be om å få den på blå resept så blir det litt billigere for deg da den er dyr i utgangspunktet. Det neste er å starte på høsten pga fravær av sterk sol så oppstart i oktober er perfekt. Anonymous poster hash: 34cea...50c Tusen takk for veldig oppklarende svar. Anonymous poster hash: 71a95...0fd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #13 Skrevet 25. august 2015 Har tatt den 3 ganger. Ingen store bivirkninger her, men litt tørr var jeg jo. Ble kvisefri en periode men har alltid kommet tilbake. Men ikke like ikke som det var. Anonymous poster hash: 17c2c...58e Hvor lenge var du kvisefri før det kom tilbake? Anonymous poster hash: 71a95...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå