Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Største er nettopp begynt i 1 klasse. Hun hører ikke etter. Verst er påkledning. Hun nekter plent og starter en diskusjon om jeg ber henne kle på en jakke om det er kjølig. Gjerne rett før skolen starter. I går kveld ville hun ut og da var det kjølig. Ba henne kle på seg genser og bukse og hun hylte at hun ikke bryr seg om hva jeg sier. Ber jeg henne komme frem til kjøkkenet for å hente mer middag (idag var det pannekaker) ber hun meg om og levere de til henne, for hun gidder ikke. Idag ba jeg henne legge skolebøkene i sekken, hun la de på gulvet. Og etterpå i bokhylla, ikke sekken selv om den hang der. Tar søsteren på 1 år sin tåteflaske og drikker av den! Ikke stor og ikke liten. 6 år er en vanskelig alder. Hun krever mye oppmerksomhet også, og det kan jeg ikke dedikere henne 100% hele døgnet siden jeg må løpe rundt og passe søstra som er høyt og lavt. Anonymous poster hash: c3f17...67b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Hva sier du når du ber henne gjøre noe da? Til noen unger kan man fint si "kan du gå ut med søpla", mens andre må man si "du må gå ut med søpla". I begge tilfellene vet barnet hva som forventes, men i det siste tilfellet får barnet et valg. Protesterer ungen, må bare ignorere. Jeg anbefaler deg å lese De utrolige årene. Det har hjulpet meg masse! Anonymous poster hash: 8df38...a0e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Hva sier du når du ber henne gjøre noe da? Til noen unger kan man fint si "kan du gå ut med søpla", mens andre må man si "du må gå ut med søpla". I begge tilfellene vet barnet hva som forventes, men i det siste tilfellet får barnet et valg. Protesterer ungen, må bare ignorere. Jeg anbefaler deg å lese De utrolige årene. Det har hjulpet meg masse! Anonymous poster hash: 8df38...a0e Mente selvfølgelig i det første tilfellet får barnet et valg. Anonymous poster hash: 8df38...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå