Gå til innhold

Venninnen min skal gifte seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

neste vår, i utlandet! :) Problemet er at det er faretruende nær termindatoen min (har termin ca en mnd før bryllupet)... Hvor kort etter fødsel ville dere reist med nyfødt barn?

Anonymous poster hash: 5cbb2...26b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på barnet og om dette er ditt første barn eller ikke. Førstemann kunne jeg reist ganske tidlig med, mens andre som hadde kolikk, hadde jeg ikke tatt med en plass, og i hvertfall ikke på et fly (hvis dere tenker å fly da). En mnd etter termindato kan jo fort bety at babyen i verst fall er bare 14 dager når dere reiser, det hadde jeg nok uansett ikke orket. Da hadde i hvertfall jeg mer enn nok med å vite hvilken dag det var ;)

Anonymous poster hash: 38083...e4a
Skrevet

Jeg droppet et bryllup som var 8 dager etter fødsel sist. Var absolutt ikke i form til det. Hadde det vært 1 uke senere, hadde jeg fått det med meg :)

Skrevet

Dette bli nr 2. Nr 1 var litt prematur, så jeg er redd det skal skje igjen... Hi

Skrevet

Det er forresten snakk om å reise med fly maks 2 timer, med en nyfødt og en på 3år, sammen med mannen min. Oppholdet vil være en uke i egen leilighet der, og så fly hjem igjen. Hi

Skrevet

Det er forresten snakk om å reise med fly maks 2 timer, med en nyfødt og en på 3år, sammen med mannen min. Oppholdet vil være en uke i egen leilighet der, og så fly hjem igjen. Hi

Hvis alt er bra med deg og baby etter føddel så hadde jeg definitivt gjort det :) 

Anonymous poster hash: 0b5d1...bcb

Skrevet

Gjorde akkurat dette i sommer. Babyen var fire uker da vi dro, eldste barnet tre og et halvt. Gikk helt fint! Selve bryllupsdagen hadde vi barnevakt til barna (besteforeldre) på stedet bryllupsfesten var. Det var definitivt en fordel.

Anonymous poster hash: 38c08...2ae

Skrevet

Hverken mine foreldre eller mannen sine foreldre er invitert, siden det er min venninne :P Jeg må si fra innen en mnd om vi skal bli med eller ikke... Blir vanskelig dette her. Hi

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke orket å ta sjangsen på. Ville takket nei.

Anonymous poster hash: a9f06...f16

Skrevet

Hadde ikke gjort det. Med nr en var det endel komplikasjoner, han ble lagt inn på barneavdelingen og det tok noen uker før vi var hjemme igjen. Nr to fikk kolikk ca 10 dager etter fødsel, og skrek omtrent sammenhengende i 5 måneder.

Anonymous poster hash: ea844...5bd

Skrevet

Dette hadde jeg takket nei til. Du har ingen forutsetninger for å vite om du er høygravid eller mor til 2. Dere har heller ingen barnevakt of skal ha med 3-åringen? Så dere skal være en uke i en fremmed leilighet uten muligheter til avlastning, og fødsel kan potensielt starte der? Jeg hadde følt at dette ble alt for slitsomt og usikkert om jeg hadde vært i din situasjon!

I tillegg, de fleste flyselskaper lar deg vel ikke fly så nær opptil termin? Jeg reiste litt som gravid, og til England måtte jeg ha terminbekreftelse på at jeg ikke var lengre enn 28 uker. Til danmark fly jeg 4 uker før.

Anonymous poster hash: 112bf...c14
Skrevet

Nei, man kan aldri forutse hva som kommer til å skje etter en fødsel. Kanskje lurt å melde avbud.. :( Det er bare så synd, hun er min aller beste venninne, så vil så gjerne bli med.. Hi

Skrevet

UUps, så at du hadde termin en mnd FØR bryllup, beklager! Hadde nok likevel ikke reist...

Skrevet

Dette hadde jeg takket nei til. Du har ingen forutsetninger for å vite om du er høygravid eller mor til 2. Dere har heller ingen barnevakt of skal ha med 3-åringen? Så dere skal være en uke i en fremmed leilighet uten muligheter til avlastning, og fødsel kan potensielt starte der? Jeg hadde følt at dette ble alt for slitsomt og usikkert om jeg hadde vært i din situasjon!

I tillegg, de fleste flyselskaper lar deg vel ikke fly så nær opptil termin? Jeg reiste litt som gravid, og til England måtte jeg ha terminbekreftelse på at jeg ikke var lengre enn 28 uker. Til danmark fly jeg 4 uker før.

Nei, fødselen kan aldri starte der siden termin er ca en mnd før bryllupet. Så da vil barnet enten være 14 dager gammelt eller eldre hvis vi reiser. Hi

Skrevet

Så snart jeg hadde fått fikset pass til barnet, med forutsetning om at alt er bra selvfølgelig.

Skrevet

Så snart jeg hadde fått fikset pass til barnet, med forutsetning om at alt er bra selvfølgelig.

Hehe, ja det må man også tenke på :P Hvor raskt etter fødsel kan man få pass til barnet? Hi

Skrevet

Jeg hadde meldt avbud. Du risikerer at babyen kun er 2-3 uker gammel, og da står nok søvn høyere i kurs hos deg enn bryllup.

Min nr1 endte i hastekeisersnitt og jeg kunne ikke bevege meg skikkelig 2 uker etter fødselen.

Med nr2 fikk jeg brystbetennelse og havnet på sykehus 2uker etter fødsel og deretter fulgte 3mnd med kolikk.

Selvfølgelig kan du være i knallform og få en sovebaby. Men det kan du ikke vite nå. Jeg hadde meldt avbud om bruden virkelig må vite det nå. (Jeg hadde ellers tenkt at det var logisk at dere hadde en åpen invitasjon)

Og så så jeg at dere ikke hadde barnevakt, er planen å ha med 3åring og nyfødt i bryllup, eller skal mannen ha 3åring og du baby? Det høres mer stress ut enn gøy synes jeg.

Det er kjipt å avlyse et bryllup. Spesielt til nære venner. Jeg måtte avlyse bryllup selv nylig pga babyen min. Og det er skuffende, men noen ganger må man bare innse at man ikke kan gjør alt. Ihvertfall ikke samtidig .

Anonymous poster hash: 9a0e8...148

Skrevet

Nei, fødselen kan aldri starte der siden termin er ca en mnd før bryllupet. Så da vil barnet enten være 14 dager gammelt eller eldre hvis vi reiser. Hi

ja, så det etter å ha postet svaret  :tongue: Men jeg tror uansett ikke jeg ville reist! Som en over skriver, du vet ikke hvilken form du er i. Jeg har to barn, med nummer 1 hadde det vært HELT krise å reise med en baby på under 3 mnd. Renselsen varte i nesten 6 uker, og jeg var kjempemedtatt. Med nummer 2 var jeg på trilletur dag 4 etter fødsel, og kunne fint reist!.  

Om jeg følte at jeg måtte dra,  ville jeg kortet ned til max en helg (2-3 overnattinger) og så ville jeg ikke tatt med 3-åringen. På denne måten kan du få mye hvile og hjelp fra pappan og det blir litt mindre å holde styr på også ;)

Skrevet

Jeg hadde meldt avbud. Du risikerer at babyen kun er 2-3 uker gammel, og da står nok søvn høyere i kurs hos deg enn bryllup.

Min nr1 endte i hastekeisersnitt og jeg kunne ikke bevege meg skikkelig 2 uker etter fødselen.

Med nr2 fikk jeg brystbetennelse og havnet på sykehus 2uker etter fødsel og deretter fulgte 3mnd med kolikk.

Selvfølgelig kan du være i knallform og få en sovebaby. Men det kan du ikke vite nå. Jeg hadde meldt avbud om bruden virkelig må vite det nå. (Jeg hadde ellers tenkt at det var logisk at dere hadde en åpen invitasjon)

Og så så jeg at dere ikke hadde barnevakt, er planen å ha med 3åring og nyfødt i bryllup, eller skal mannen ha 3åring og du baby? Det høres mer stress ut enn gøy synes jeg.

Det er kjipt å avlyse et bryllup. Spesielt til nære venner. Jeg måtte avlyse bryllup selv nylig pga babyen min. Og det er skuffende, men noen ganger må man bare innse at man ikke kan gjør alt. Ihvertfall ikke samtidig .

Anonymous poster hash: 9a0e8...148

Vi hadde nok byttet på å ta baby og 3åring. Har ikke lyst til å reise bort en uke fra 3åringen, og har heller ikke råd til å betale flybillett, mat og opphold for en evt. barnevakt. :( Prøver å finne ulike løsninger, men ser ut som jeg heller mot å si nei... Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...