Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Har et fond med minus, skylder jeg da disse pengene? Et annet fond: Når jeg i løpet av en periode går fra en fortjeneste på 50.000 til bare 20.000, hvordan unngå å få panikk ? 😛 Selve fondet er på mye mer, så frykter ikke å gå i minus. Anonymous poster hash: b4346...634
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 I et normalt fond satser du sparepengene dine. Om fondet går i minus så har du fått negativ avkastning på sparepengene dine. Går du inn i fond eller andre finurlige gearede instrumenter så risikerer du å tape mer enn innskuddet (sparepengene) ditt hvis instrumentet går i minus og du kan ende opp med å skylde penger. Gearing= at det brukes belåning for å øke potensiell avkastning, men risikoen øker også drastisk. Bruk rådgiveren din i banken. De er ansvarlige for å gi råd som ikke utsetter deg for større risiko enn du er villig til å ta og istand til å bære. Anonymous poster hash: 4c64d...529
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg. Anonymous poster hash: d8b88...254
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg. Anonymous poster hash: d8b88...254 Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativ😩 Anonymous poster hash: 4c64d...529
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.Anonymous poster hash: d8b88...254 Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativAnonymous poster hash: 4c64d...529 kun inflasjon her, og det er ikke i nærheten av tapene man har i gond. Anonymous poster hash: d8b88...254
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.Anonymous poster hash: d8b88...254 Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativAnonymous poster hash: 4c64d...529 kun inflasjon her, og det er ikke i nærheten av tapene man har i gond. Anonymous poster hash: d8b88...254 Ønske om økt avkastning holder følge med risikoen man må ta. Det er jo et valg den enkelte tar. Akkurat nå må de som eier aksjer (fond) tåle å se at årets avkastning er nede på nivået de ville oppnådd med bankrente, men ved å velge fornuftige fond er det normalt å få en ambulanser avkastning på 10-20% avhengig av risikoprofilen. For langsiktig sparing er det absolutt å anbefale fond Anonymous poster hash: 4c64d...529
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.Anonymous poster hash: d8b88...254 Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativAnonymous poster hash: 4c64d...529 kun inflasjon her, og det er ikke i nærheten av tapene man har i gond. Anonymous poster hash: d8b88...254 Ønske om økt avkastning holder følge med risikoen man må ta. Det er jo et valg den enkelte tar.Akkurat nå må de som eier aksjer (fond) tåle å se at årets avkastning er nede på nivået de ville oppnådd med bankrente, men ved å velge fornuftige fond er det normalt å få en ambulanser avkastning på 10-20% avhengig av risikoprofilen. For langsiktig sparing er det absolutt å anbefale fond Anonymous poster hash: 4c64d...529 Annualisert.... Helvetes stavedritt😡 Anonymous poster hash: 4c64d...529
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.Anonymous poster hash: d8b88...254 Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativAnonymous poster hash: 4c64d...529 kun inflasjon her, og det er ikke i nærheten av tapene man har i gond. Anonymous poster hash: d8b88...254 Fondene mine er ikke i nærheten av tap. Snittavkastning er 36%, inkludert siste tidens tap. Helt fin fortjeneste altså. Du må også trekke fra 27% skatt på rentene dine. Tapet er ganske betydelig, skjønner ikke hvorfor du ikke har dem i madrassen? Anonymous poster hash: 40177...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå