Gå til innhold

Dere som KAN fond...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et fond med minus, skylder jeg da disse pengene?

Et annet fond:

Når jeg i løpet av en periode går fra en fortjeneste på 50.000 til bare 20.000, hvordan unngå å få panikk ? 😛 Selve fondet er på mye mer, så frykter ikke å gå i minus.

Anonymous poster hash: b4346...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I et normalt fond satser du sparepengene dine. Om fondet går i minus så har du fått negativ avkastning på sparepengene dine.

Går du inn i fond eller andre finurlige gearede instrumenter så risikerer du å tape mer enn innskuddet (sparepengene) ditt hvis instrumentet går i minus og du kan ende opp med å skylde penger.

Gearing= at det brukes belåning for å øke potensiell avkastning, men risikoen øker også drastisk.

Bruk rådgiveren din i banken. De er ansvarlige for å gi råd som ikke utsetter deg for større risiko enn du er villig til å ta og istand til å bære.

Anonymous poster hash: 4c64d...529

Skrevet

Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.

Anonymous poster hash: d8b88...254

Skrevet

Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.

Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativ😩

Skrevet

Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.Anonymous poster hash: d8b88...254

Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativAnonymous poster hash: 4c64d...529

kun inflasjon her, og det er ikke i nærheten av tapene man har i gond.

Skrevet

Jaggu glad jeg har mine penger på konto...tjener ikke så mye i renter, men de er trygge, som er viktigst for meg.Anonymous poster hash: d8b88...254

Inflasjon og ev. formuesskatt spiser opp alt du får i renteinntekt + litt til så din avkastning er også negativAnonymous poster hash: 4c64d...529

Ønske om økt avkastning holder følge med risikoen man må ta. Det er jo et valg den enkelte tar.

Akkurat nå må de som eier aksjer (fond) tåle å se at årets avkastning er nede på nivået de ville oppnådd med bankrente, men ved å velge fornuftige fond er det normalt å få en ambulanser avkastning på 10-20% avhengig av risikoprofilen. For langsiktig sparing er det absolutt å anbefale fond

Skrevet

Ønske om økt avkastning holder følge med risikoen man må ta. Det er jo et valg den enkelte tar.

Akkurat nå må de som eier aksjer (fond) tåle å se at årets avkastning er nede på nivået de ville oppnådd med bankrente, men ved å velge fornuftige fond er det normalt å få en ambulanser avkastning på 10-20% avhengig av risikoprofilen. For langsiktig sparing er det absolutt å anbefale fond

Annualisert.... Helvetes stavedritt😡

Skrevet

Fondene mine er ikke i nærheten av tap. Snittavkastning er 36%, inkludert siste tidens tap. Helt fin fortjeneste altså. Du må også trekke fra 27% skatt på rentene dine. Tapet er ganske betydelig, skjønner ikke hvorfor du ikke har dem i madrassen?

Anonymous poster hash: 40177...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...