Gå til innhold

Jeg burde søke om 80% perm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar alle ukene bortsett fra fars ti uker fedrekvote. Ungen blir født i november, så har ikke "rett på bhgplass" året etter, men søker om supplerende opptak utover høsten siden jeg ikke ønsker å sende en liten baby i bhg. Kjenner dog en som jobber i bhg og det slutter ikke barn der. Det skjer aldri. Så regner ikke med å få plass.

Uansett, mtp at jeg mest sannsynlig ikke får plass til ungen, så burde jeg vel søke om 80% permisjon så jeg er hjemme lengst mulig? Jeg tjener 11000kr/mnd, så det er ikke akkurat sånn at jeg da får godt betalt, men sånn er det...

Anonymous poster hash: 7ea03...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tar 100% så kan du ta perm uten lønn de 10 ukene og likevel totalt få mer utbetalt enn ved 80%. Da kan du jobbe litt ekstra, hvis det er mulig, ukene du har perm uten lønn. Denne løsningen krever at du sparer gjennom hele permisjonen for å ha penger de 10 ukene

Skrevet

Hvis du tar 100% så kan du ta perm uten lønn de 10 ukene og likevel totalt få mer utbetalt enn ved 80%. Da kan du jobbe litt ekstra, hvis det er mulig, ukene du har perm uten lønn. Denne løsningen krever at du sparer gjennom hele permisjonen for å ha penger de 10 ukene

Jeg kan ikke jobbe ekstra, går på aap. Vet ikke hvordan hverdagen er etter perm. om jeg må i et tiltak eller om jeg går til behandling.

Men, poenget er i allefall at jeg risikerer å måtte leve på kontantstøtte i 8-9 måneder. Tenkte liksom at det å være i permisjon og få faste utbetalinger hørtes greit ut? Ikke så lett å spare noe som helst når man får 11000kr/mnd, mtp å spare til 10 uker ulønna.

Skrevet

Jeg kan ikke jobbe ekstra, går på aap. Vet ikke hvordan hverdagen er etter perm. om jeg må i et tiltak eller om jeg går til behandling.

Men, poenget er i allefall at jeg risikerer å måtte leve på kontantstøtte i 8-9 måneder. Tenkte liksom at det å være i permisjon og få faste utbetalinger hørtes greit ut? Ikke så lett å spare noe som helst når man får 11000kr/mnd, mtp å spare til 10 uker ulønna.

Men klarer du leve på 80% lønn da?

Skrevet

Men, poenget er i allefall at jeg risikerer å måtte leve på kontantstøtte i 8-9 måneder. Tenkte liksom at det å være i permisjon og få faste utbetalinger hørtes greit ut? Ikke så lett å spare noe som helst når man får 11000kr/mnd, mtp å spare til 10 uker ulønna.Anonymous poster hash: 7ea03...81c

Men klarer du leve på 80% lønn da?
Jeg tror det. Mannen jobber. Men hva er alternativet? 100% i 10 mnd, og etter det så vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg har regnet litt grovt på det og funnet ut at du sånn ca får utbetalt 97 500 på 100% og 98 000 på 80%. Dagssats på hhv 500 og 400. Dette er kun utfra disse 11 000. Regner med det er hva du har utbetalt.

Skrevet

Jeg har regnet litt grovt på det og funnet ut at du sånn ca får utbetalt 97 500 på 100% og 98 000 på 80%. Dagssats på hhv 500 og 400. Dette er kun utfra disse 11 000. Regner med det er hva du har utbetalt.

Ja, 5500kr hver 14 dag, + barnetrygd 1 gang pr mnd. Den er vel da på 1800kr elns for to barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...