Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Jeg tar alle ukene bortsett fra fars ti uker fedrekvote. Ungen blir født i november, så har ikke "rett på bhgplass" året etter, men søker om supplerende opptak utover høsten siden jeg ikke ønsker å sende en liten baby i bhg. Kjenner dog en som jobber i bhg og det slutter ikke barn der. Det skjer aldri. Så regner ikke med å få plass. Uansett, mtp at jeg mest sannsynlig ikke får plass til ungen, så burde jeg vel søke om 80% permisjon så jeg er hjemme lengst mulig? Jeg tjener 11000kr/mnd, så det er ikke akkurat sånn at jeg da får godt betalt, men sånn er det... Anonymous poster hash: 7ea03...81c
Surogvanskelig Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Hvis du tar 100% så kan du ta perm uten lønn de 10 ukene og likevel totalt få mer utbetalt enn ved 80%. Da kan du jobbe litt ekstra, hvis det er mulig, ukene du har perm uten lønn. Denne løsningen krever at du sparer gjennom hele permisjonen for å ha penger de 10 ukene
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Hvis du tar 100% så kan du ta perm uten lønn de 10 ukene og likevel totalt få mer utbetalt enn ved 80%. Da kan du jobbe litt ekstra, hvis det er mulig, ukene du har perm uten lønn. Denne løsningen krever at du sparer gjennom hele permisjonen for å ha penger de 10 ukeneJeg kan ikke jobbe ekstra, går på aap. Vet ikke hvordan hverdagen er etter perm. om jeg må i et tiltak eller om jeg går til behandling. Men, poenget er i allefall at jeg risikerer å måtte leve på kontantstøtte i 8-9 måneder. Tenkte liksom at det å være i permisjon og få faste utbetalinger hørtes greit ut? Ikke så lett å spare noe som helst når man får 11000kr/mnd, mtp å spare til 10 uker ulønna. Anonymous poster hash: 7ea03...81c
Surogvanskelig Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Hvis du tar 100% så kan du ta perm uten lønn de 10 ukene og likevel totalt få mer utbetalt enn ved 80%. Da kan du jobbe litt ekstra, hvis det er mulig, ukene du har perm uten lønn. Denne løsningen krever at du sparer gjennom hele permisjonen for å ha penger de 10 ukeneJeg kan ikke jobbe ekstra, går på aap. Vet ikke hvordan hverdagen er etter perm. om jeg må i et tiltak eller om jeg går til behandling. Men, poenget er i allefall at jeg risikerer å måtte leve på kontantstøtte i 8-9 måneder. Tenkte liksom at det å være i permisjon og få faste utbetalinger hørtes greit ut? Ikke så lett å spare noe som helst når man får 11000kr/mnd, mtp å spare til 10 uker ulønna. Anonymous poster hash: 7ea03...81c Men klarer du leve på 80% lønn da?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Hvis du tar 100% så kan du ta perm uten lønn de 10 ukene og likevel totalt få mer utbetalt enn ved 80%. Da kan du jobbe litt ekstra, hvis det er mulig, ukene du har perm uten lønn. Denne løsningen krever at du sparer gjennom hele permisjonen for å ha penger de 10 ukeneJeg kan ikke jobbe ekstra, går på aap. Vet ikke hvordan hverdagen er etter perm. om jeg må i et tiltak eller om jeg går til behandling. Men, poenget er i allefall at jeg risikerer å måtte leve på kontantstøtte i 8-9 måneder. Tenkte liksom at det å være i permisjon og få faste utbetalinger hørtes greit ut? Ikke så lett å spare noe som helst når man får 11000kr/mnd, mtp å spare til 10 uker ulønna.Anonymous poster hash: 7ea03...81c Men klarer du leve på 80% lønn da?Jeg tror det. Mannen jobber. Men hva er alternativet? 100% i 10 mnd, og etter det så vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 7ea03...81c
Mamma til 2 søte Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Jeg har regnet litt grovt på det og funnet ut at du sånn ca får utbetalt 97 500 på 100% og 98 000 på 80%. Dagssats på hhv 500 og 400. Dette er kun utfra disse 11 000. Regner med det er hva du har utbetalt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Jeg har regnet litt grovt på det og funnet ut at du sånn ca får utbetalt 97 500 på 100% og 98 000 på 80%. Dagssats på hhv 500 og 400. Dette er kun utfra disse 11 000. Regner med det er hva du har utbetalt.Ja, 5500kr hver 14 dag, + barnetrygd 1 gang pr mnd. Den er vel da på 1800kr elns for to barn. Anonymous poster hash: 7ea03...81c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå