Gå til innhold

Helv**** PMS igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må ihvertfall være det.. Nesten hver mnd på omtrent denne tiden kommer det. Vonde følelser. Tanker om at jeg ikke er bra nok, ingen trenger meg, det er ingen vits. -Selvmordstanker...

Hver eneste lille ting samboer sier som kan oppfattes galt blir galt. Jeg griner og griner. Vil rett og slett ikke mer. Så fort jeg blir litt sint på samboer eller barn, er det første jeg tenker: hvis jeg hadde forsvunnet hadde de sluppet dette. Jeg orker ikke mer

Jeg satte inn hormonspiral for et års tid siden, syns kanskje dette har blitt litt verre i løpet av det året? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er sikker på at det kan gå galt en dag hvis jeg ikke gjøre noe.

Anonymous poster hash: 3fc28...e44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Evt si til legen? Andre som har det på samme måte?

Anonymous poster hash: 3fc28...e44

Skrevet

Jeg reagerer på alt av hormonpreparater, så jeg ville hatt ut den spiralen også.

Hvis jeg er konsekvent med kostholdet mitt, tar div. tilskudd, da har jeg det mye bedre.

Og etter at jeg begynte med akupunktur så har jeg sjelden pms-plager i det hele tatt, heller ikke psykisk. Fikk mensen på fredag, da forstod jeg ikke noe, for hadde ikke hatt ett eneste symptom. Da jeg begynte med akupunktur tok jeg flere behandlinger, etter det så er det bare 1-2-3 behandlinger en sjelden gang (sist gikk det et år før jeg trengte to behandlinger).

Om du har mulighet til det, oppsøk også noen som kan kost og ernæring, svært mange har pms-plager pga. mangler som ikke nødvendigvis slår ut på vanlige serum blodprøver. Man kan likevel ha mangler, eller ha større behov for, ulike mineraler og/eller vitaminer. Fullblodprøve som sendes til utlandet gir flere svar enn vanlig blodprøve her hjemme.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: e59ff...58b
Skrevet

Jeg har også fått pms plager etter at jeg fikk satt inn spiral. Har hatt den et par år nå og vurderer å ta den ut. Synes jeg oftere og oftere er plaget med dette. Samboer er en dust og jeg irriterer meg over alt som jeg ikke vanligvis er fornøyd med, men som ikke plager meg veldig. Vi driver å bygger nytt hus og på pms dagene er det meste feil fordi det ikke er helt perfekt. Hadde jeg blitt litt irritert så hadde det nå vært noe, men jeg blir så sint og sliter med en klump i brystet som gjør at jeg har mest lyst å slenge ting i veggen. Tidligere med kobberspiral (vet folk sier at det ikke påvirker, men det kan det faktisk gjøre - gikk fra ingen pms til verste pms-helvete) så hadde jeg dette enda sterkere. Det varte lenger, jeg fikk også tungsinn og var så missfornøyd med livet og hang meg opp i det som ikke var helt perfekt. Før vi fikk barn så var det det at samboer ville vente, at han ikke ville gifte seg osv. Følte meg stygg og følte at ingen likte meg. Pluss dette sinnet som stort sett var rettet mot lite viktige ting og som gikk ut over samboer. Han fortjener medalje for å holde ut, for det var rett og slett tre uker på og en uke normal. Så langt skal det ikke gå denne gangen, derfor vurderer jeg å ta den ut. Hvis du synes dette har blitt verre etter at hormonspiralen ble satt inn ville jeg vurdert det samme. Er jo ikke verdt å gå rundt slik...

Anonymous poster hash: 6c6e3...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...