Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Jeg vet jo at de som kan trening og trener proft trener flere timer hver eneste dag, så jeg tenker jo at jeg neppe er over noen grense, men samtidig er ikke jeg proff heller da. Nå jogger jeg i ca 35 minutter 4 dager i uken og trener styrke (10 min med jogging som oppvarming) i ca 40 minutter 2 dager i uken. Altså er det bare en dag i uken jeg ikke trener noe. Jeg er klar over at det ikke er så variert, men det er de mulighetene jeg har. Dette går helt fint, ikke sant? Det er minst to dager mellom styrkeøktene. Anonymous poster hash: 2b6da...0bb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Jeg er ingen ekspert, men tror det der skulle gå helt fint. Du bør kanskje ikke løpe for mye på asfalt, prøv å løpe litt i terreng også. Anonymous poster hash: ab451...e13
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Jeg er ingen ekspert, men tror det der skulle gå helt fint. Du bør kanskje ikke løpe for mye på asfalt, prøv å løpe litt i terreng også. Anonymous poster hash: ab451...e13 Det blir dessverre en del på asfalt, men ca 1/3 av runden er en skogsvei. Jeg har investert i veldig gode sko da, og har jogget i flere år (ikke så ofte som nå) uten noen skader. Hadde jeg hatt mer terreng rundt meg skulle jeg gjerne ha brukt det, men vi bor slik til at da må jeg ev kjøre et stykke, og det har jeg vanligvis ikke tid til HI Anonymous poster hash: 2b6da...0bb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Høres veldig bra ut. Kan jeg spørre hvor langt du jogger på 35 min? Jeg trener mye men er ingen jogger. Blir helt pumpa av 3,5 km men til gjengjeld er det nesten bare slakk oppoverbakke. Bruker da 18 min. Vet ikke hvordan jeg skal komme lengre... Anonymous poster hash: c4428...51b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Høres veldig bra ut. Kan jeg spørre hvor langt du jogger på 35 min? Jeg trener mye men er ingen jogger. Blir helt pumpa av 3,5 km men til gjengjeld er det nesten bare slakk oppoverbakke. Bruker da 18 min. Vet ikke hvordan jeg skal komme lengre... Anonymous poster hash: c4428...51b Jeg målte den opp med et sånn program for en stund siden og mener løypen er på ca 5,3 km. Mesteparten av runden er ganske flat, men det er noen bakker. For å komme leger burde du kanskje funnet deg en annen løype? En som er mer flat? Jeg slet en del i starten når jeg jogget, men så kunne en venninne fortelle meg hvorfor. Jeg løp for fort! I stede for å jogge, så løp jeg, og det hadde jeg ikke kondis til da. Så jeg endte opp med å bli veldig andpusten, uvel og fikk blodsmak i munnen. Etter at jeg satte ned tempoet åpnet det seg en ny verden for meg! Etter hvert har jeg kunne øke tempoet litt igjen, når kondisen er blitt bedre, men jeg har fortsatt med å jogge framfor å løpe fordi det er mer komfortabelt slik Og jeg blir jo både skikkelig svett og andpusten av å jogge også. Men om 5,3 km på 35 minutter er bra eller dårlig aner jeg faktisk ikke. Jeg har aldri jogget for å trene meg opp til noe eller stresset med å forbedre tid, jeg jogger fordi det er en god måte å bli kvitt spenninger og frustrasjon på HI Anonymous poster hash: 2b6da...0bb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Høres veldig bra ut. Kan jeg spørre hvor langt du jogger på 35 min? Jeg trener mye men er ingen jogger. Blir helt pumpa av 3,5 km men til gjengjeld er det nesten bare slakk oppoverbakke. Bruker da 18 min. Vet ikke hvordan jeg skal komme lengre... Anonymous poster hash: c4428...51b Jeg målte den opp med et sånn program for en stund siden og mener løypen er på ca 5,3 km. Mesteparten av runden er ganske flat, men det er noen bakker. For å komme leger burde du kanskje funnet deg en annen løype? En som er mer flat? Jeg slet en del i starten når jeg jogget, men så kunne en venninne fortelle meg hvorfor. Jeg løp for fort! I stede for å jogge, så løp jeg, og det hadde jeg ikke kondis til da. Så jeg endte opp med å bli veldig andpusten, uvel og fikk blodsmak i munnen. Etter at jeg satte ned tempoet åpnet det seg en ny verden for meg! Etter hvert har jeg kunne øke tempoet litt igjen, når kondisen er blitt bedre, men jeg har fortsatt med å jogge framfor å løpe fordi det er mer komfortabelt slik Og jeg blir jo både skikkelig svett og andpusten av å jogge også. Men om 5,3 km på 35 minutter er bra eller dårlig aner jeg faktisk ikke. Jeg har aldri jogget for å trene meg opp til noe eller stresset med å forbedre tid, jeg jogger fordi det er en god måte å bli kvitt spenninger og frustrasjon på HI Anonymous poster hash: 2b6da...0bb Og det er det man skal! mener jeg. Man gleder seg nesten til slike joggeturer. Mulig det er mer effekt av og presse seg, men til slutt,- om man ikke LIKER det,- så går man lei og kanskje GIDDER man ikke trene mer,- og da blir det jo null effekt! Personlig HATER jeg styrke,- og 40 minutter er til og dø av. Vet ikke hva du trener,- men jeg hadde valgt tøffere og færre øvelser og satset på og vært ferdig på 20-25 min....Kanskje tatt de ETTER de dagene jeg jogget? Og slik kunne "spart" noen dager med trening. I alle fall siden du tenker litt på om det er mye trening,- kanskje du heller føler du bruker mye tid på trening enn at du er bekymret for at det er for mye? Er jo et dillemma mtp barn og tid med de også. Selv trener jeg også 5-7 dager i uka. Men jeg sitter på kontor hver dag og på ettermiddagene i bil og kjører og henter unger og på møter mm... Så det jeg får tatt meg inn mellom øktene uansett. Også har jeg lært meg og finne tid uten at det går utover kvalitetstid,- eller tid generelt med barna.. Man kutter ikke ut en filmkveld eller julekalenderen på TV med barna fordi man må trene... Tenker jeg. Kort sagt,- litt avhengig av din "dagjobb" så trener du ikke for mye. Men kan jo tenke på organisering av treningen din. Og om du helt ærlig føler at det pr i dag ikke "tar for mye tid";- så kan du fortsette Mener jeg.. Anonymous poster hash: 1d910...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå