Gå til innhold

Anmelde kommunen,eller barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble utsatt for grov omsorgssvikt som liten. Både fysisk og psykisk.

Barnevernet var i bildet i lang tid,og jeg har papirene fra dem hvor de beskriver ganske alvorlige hendelser. De beskriver også alvorlig bekymring for meg,bekymring for mim Utvikling og at jeg var mye redd og engstelig.

De satt inn tiltak som min mor klarte å snike seg unna,og en periode plasserte de meg hos noen andre i min slekt. Mamma fikk meg omsider tilbake, og vi flyttet til en annen kommune.

Barnevernet videresendte sin bekymring til det nye stedet,men der stoppet det.

Omsorgssvikten stoppet ikke før jeg selv flyttet hjemmefra, og nå som voksen er jeg ufør pga dette.

Jeg har blitt rådet til å søke erstatning.

Er det noen som vet hvordan jeg isåfall går frem? Må jeg anmeldelse kommunen? Eller barnevernet? Eller hvordan gjøres slikt?

Jeg skulle vært tatt ut av hjemmet permanent. Og ihvertfall ikke blitt flyttet tilbake til min mor.

Jeg jobber med innhenting av journaler fra andre etater også, så foreløpig har jeg kun papirene fra den ene barnevernetaten,samt folkeregisteret der det kommer frem at mamma tydelig har jukset med adresser. Antagelig for å slipe unna barnevernet, og/eller misbruke trygdesystemet ift aleneforelderstønader.

Jeg venter på journaler fra fylkesmannen, politi,helsestasjon, barnehage, skole,legevakt og barnevernet i den kommunen vi flyttet til.

Hvordan gjør jeg dette?

På forhånd takk for hjelpen :-)

Anonymous poster hash: 669ca...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med en advokat, helst en som kan yte fri rettshjelp. Det vil være nyttig i en prosess med krav om billighetserstatning etc. fra kommunen.

Anonymous poster hash: c1676...2a2
Skrevet

Du burde vel først og fremst anmelde din mor.

Anonymous poster hash: be3a1...ebc
Skrevet

Å anmelde mamma hjelper ingenting. Da hun feilet,skulle systemet tatt over, det gjorde de ikke, ennå de var i situasjonen.

Mamma skal ikke oppdra barn på nytt. Men systemet skal hjelpe barn på nytt. Da er det viktig å melde ifra når systemet ikke virker.

Jeg har et ekstremt dårlig forhold til mamma etter hva hun har påført meg.

Men jeg føler meg faktisk mer sviktet av hjelpesystemet som ikke fungerte.

Skrevet

Mener du at hun skal gi opp å søke erstatning og heller gå til søksmål mot sin mor? HI, stå på! Ingen kan gi deg tilbake barndommen, men at instansene som sviktet må innrømme at de sviktet er helt på sin plass!

Og du som skrev dette svaret er et suretroll som kan krype tilbake til den steinen du krøp ut i fra, HI trenger ikke dårlige råd, hun trenger oppbacking.

Anonymous poster hash: c2beb...f43

Skrevet

Beklager, nå er vi i Norge og her er det ikke like lett å saksøke hvem som helst.

Gjør som en over skriver, ta kontakt med advokat, da får du hjelp😊

Lykke til!

Anonymous poster hash: 64d94...95f

Skrevet

Takk for svar dere.

Jeg vurderer sterkt å anmelde flere etater.

Politi og skolen jeg gikk på i den kommunen vi flyttet til,i tillegg til barnevernet.

Moren min flyttet nemlig sammen med en rusavhengig som stadig ble hentet av politiet ril tvangsinnleggelse, og heller ikke disse meldte videre. Skolen visste om alt, det gjorde også helsestasjon.

Situasjonen var tidvis farlig da denne stefaren min løp rundt med ladd våpen fordi han så og hørte ting...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...