Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Jeg fikk tak i et nydelig skjørt på salg, og kjøpte det selv om det var litt for stort i livet. Optimistisk som jeg er tenkte jeg at det kan jeg jo bare sy inn - men jeg glemte at jeg egentlig ikke kan gjøre mer avanerte ting enn å legge opp gardiner. Så nå lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvordan jeg best kan gjøre det? Skjørtet har stor vidde nede, og er sydd sammen av åtte like store kiler. I livet er det bred strikk. Jeg tenker at den letteste måten å ta det inn på vil være enten å legge stoffet dobbelt i en søm øverst i kilen, og så sy det dobbelt et stykke nedover til sømmen liksom glir over i den eksisterende sømmen - eller å ta inn like mange cm nedover hele sømmen (altså brette stoffet innover, la oss si tre cm, og så ta inn tre cm helt ned til falden slik at to av kilene blir litt smalere enn de andre). Jeg vet at resultatet uansett ikke blir proft, men det er heller ikke nødvendig. Det er mye vidde i skjørtet, så jeg tror ikke noen cm mindre vil synes. Blir heller ikke pent i livet, men jeg skal uansett ha noe utenpå. Er det noen som skjønte hva jeg mente og vil komme med innspill? Tusen takk! Anonymous poster hash: 83855...c42
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Dytt Anonymous poster hash: 83855...c42
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Anbefaler deg å spørre på sykroken.no Anonymous poster hash: 6839f...c4e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 La oss si du trenger å ta det inn 4 cm i midjen. Da ville jeg sydd to sømmer. En på hver side av midjen. At du tar det inn 2 cm på hver side. Og den sømmen med 2 cm bredde syr du helt ned til enden av skjørtet på begge sider. På den måten blir det mest symmetrisk. Anonymous poster hash: c82e0...629
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Tusen takk for tips HI Anonymous poster hash: 83855...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå