Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Dersom jeg unngår disse 100%, vil jeg føle meg "sprek" da? Jeg er ganske allergisk, kan ikke skjære opp pære uten føle meg uvel. Men daglig inntar jeg både melk og hvetemel. Varene det gjelder er: Alle rotfrukter Pærer Epler Nektariner Plommer Jordbær Melk Eggehvite Torsk/hvit fisk Soya Hvetemel Alle nøtter Dvs jeg ikke kan spise gulrøtter osv, men hva kan jeg spise? Potet? Biff? Anonymous poster hash: e89a4...c1a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Dersom jeg unngår disse 100%, vil jeg føle meg "sprek" da? Jeg er ganske allergisk, kan ikke skjære opp pære uten føle meg uvel. Men daglig inntar jeg både melk og hvetemel. Varene det gjelder er: Alle rotfrukter Pærer Epler Nektariner Plommer Jordbær Melk Eggehvite Torsk/hvit fisk Soya Hvetemel Alle nøtter Dvs jeg ikke kan spise gulrøtter osv, men hva kan jeg spise? Potet? Biff? Anonymous poster hash: e89a4...c1a Har du fått påvist alt dette som allergi? Eller er det bare matintoleranser? Jeg har selv en del matvareallergi, påvist av lege, er hvete, egg og nøtter. Så har jeg funnet ut ting jeg reagerer på, det er jordbær, og det meste av frukt, soya og melk. Jeg spiser riskaker, knekkebrød jeg lager selv, eller glutenfritt brød, lager hirsegrøt eller semulegrøt. Til middag blir det en god del kylling og fisk, med grønnsaker, ris eller potet. Får og tak i rispasta og risnudler. Du kan spise glutenfrie produkter, bare det ikke er tilsatt melk eller egg. Lager og min egen pizza, lager sqash lasagne, fylt paprika osv. Men du kan be om hjelp av ernæringsfysiolog. Og du bør helt klart kutte ut det du er allergisk mot. Jeg ble mye bedre da jeg kuttet ut alt, mer energi, bedre pust, finere hud og bedre i magen. Anonymous poster hash: 766c7...d1d
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Dersom jeg unngår disse 100%, vil jeg føle meg "sprek" da? Jeg er ganske allergisk, kan ikke skjære opp pære uten føle meg uvel. Men daglig inntar jeg både melk og hvetemel.Varene det gjelder er:Alle rotfrukterPærerEplerNektarinerPlommerJordbærMelkEggehviteTorsk/hvit fiskSoyaHvetemelAlle nøtterDvs jeg ikke kan spise gulrøtter osv, men hva kan jeg spise? Potet? Biff?Anonymous poster hash: e89a4...c1a Har du fått påvist alt dette som allergi? Eller er det bare matintoleranser? Jeg har selv en del matvareallergi, påvist av lege, er hvete, egg og nøtter. Så har jeg funnet ut ting jeg reagerer på, det er jordbær, og det meste av frukt, soya og melk. Jeg spiser riskaker, knekkebrød jeg lager selv, eller glutenfritt brød, lager hirsegrøt eller semulegrøt. Til middag blir det en god del kylling og fisk, med grønnsaker, ris eller potet. Får og tak i rispasta og risnudler. Du kan spise glutenfrie produkter, bare det ikke er tilsatt melk eller egg. Lager og min egen pizza, lager sqash lasagne, fylt paprika osv. Men du kan be om hjelp av ernæringsfysiolog. Og du bør helt klart kutte ut det du er allergisk mot. Jeg ble mye bedre da jeg kuttet ut alt, mer energi, bedre pust, finere hud og bedre i magen. Anonymous poster hash: 766c7...d1d Det står opplyst i journalen min etter blodprøve. Jeg har OK hud, men jeg er mye sliten.. Anonymous poster hash: e89a4...c1a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Men jeg synes det er enormt vanskelig vite hva jeg kan og ikke kan spise.. Må vel lage alt fra bunnen, men kan man skeie ut en gang innimellom? Anonymous poster hash: e89a4...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå