MarianeA Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Jeg og vesla pleier innimellom å være i åpen barnehage. Barna spiser lunsj sammen med medbrakte matpakker. Sist vi var der la jeg merke til en liten gutt på cirka et år som først fikk brødskiver, så en liten kopp med blåbær, en banan og tilslutt en yoghurt. Jeg synes dette var mye mat for en liten gutt. Hadde vært ganske mett selv etter en slik matpakke. Hva spiser deres ettåring til lunsj ?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Det er mer enn min fotballgutt på 11 spiser til lunsj, men han har alltid vært småspist. Han er vel kanskje i sterk vekst og trenger energien? Anonymous poster hash: 6f920...42d
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Da gutten min var 1 år og gikk i barnehagen hadde han med 5 brødskiver og 1 fruktmos til niste, dette skulle dekke 2 måltid. Men jeg fikk beskjed fra barnehagen at jeg måtte sende med ennå en skive fordi når han var tom for mat begynte han å tigge av de andre barna. Så han spiste mye, både hjemme og i barnehagen. Nå er han 5 år, spiser fortsatt 3 skiver til ett måltid men er lang, slank og aktiv. 114 cm og 18 kg. Noen barn er bare veldig glad i mat og trenger mye mat uten at det er noe galt i det. Anonymous poster hash: 36fe0...91a
Teddi Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Gutten min på ett år og noen uker får 4 brødskiver, ett beger med frukt/bær eller noe annet morsomt og en yoghurt og/eller smoothie. Dette skal dekke til to måltider. De bruker mye energi i barnehagen, og noen dager trenger de mye mer mat enn andre. I tillegg hender det at han "flytter" en brødbit eller to ned på gulvet for å få tak i den som ligger nederst.
Plutselig_gravid Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Vi har nettopp fått beskjed om å sende med mer mat i bhg til han som snart er 2 år. 4 brødskiver og frukt. 1 måltid! Alltid tomt. Mine har alle spist "som en voksen mann" mellom 1 og 2 år. Jobber i bhg og 1-2 åringene spiser generelt mye mer mat enn 4-5 åringene :-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Haha! Trodde først det var min gutt, til du nevnte det siste han spiste for det har jeg aldri sendt med. Men jo, min på 1,5 år spiser så mye, stortsett hver dag 😂 syntes og det var mye så spurte helsesøster. Fikk beskjed om at barna regulerer selv så jeg skulle bare la han få styre det selv. ☺️ Anonymous poster hash: 2c66d...918
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Jeg og vesla pleier innimellom å være i åpen barnehage. Barna spiser lunsj sammen med medbrakte matpakker. Sist vi var der la jeg merke til en liten gutt på cirka et år som først fikk brødskiver, så en liten kopp med blåbær, en banan og tilslutt en yoghurt. Jeg synes dette var mye mat for en liten gutt. Hadde vært ganske mett selv etter en slik matpakke. Hva spiser deres ettåring til lunsj ? Du sier ikke hvor mange brødskiver han fikk. Jeg jobber på småbarnsavdeling og ser at mange av 1-2 åringene spiser mye mat, og de hadde hatt null problem med å spise det du sier den gutten fikk Anonymous poster hash: 91ebd...023
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Sønnen min spiste minst så mye på samme alder. Nå er han 13 år og spiser minst 6-7 brødskiver til frokost, ditto til lunsj og minimum 2-3 store middagsporsjoner + masse kvelds. Han er 170 cm og 50 kg og ganske veltrent, så han har rett og slett bare alltid hatt behov for mye mat. Anonymous poster hash: 7ce51...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå