Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Kan jeg ringe og spørre om jeg er kvalifisert til en stilling? Eller sender jeg signaler om at jeg virkelig ikke har peiling da? Anonymous poster hash: 07a9f...954
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Om du er kvalifisert burde du kunne lese deg til ut fra annonsen. Hvor mange av MÅ- kvalifikasjonene har du? Og hvor mange av de resterende? Skal du ringe for å undersøke hvor kvalifisert du er: Formuler deg annerledes . Anonymous poster hash: 9b91c...b49
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Saken er at jeg lurer på hva erfaring med saksbehandling betyr. Jeg er kundekonsulent i bank i dag, er det saksbehandling? Anonymous poster hash: 07a9f...954
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Dytter litt på denne! Anonymous poster hash: 07a9f...954
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Hvorfor skal du gjøre det? Du kan da bare søke. Anonymous poster hash: 5c886...fd2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Saken er at jeg lurer på hva erfaring med saksbehandling betyr. Jeg er kundekonsulent i bank i dag, er det saksbehandling? Anonymous poster hash: 07a9f...954 Ja, det syns jeg er relevant erfaring. Bare søk - hvis du selv mener du passer til jobben, er det kke noe mer å tenke på. Jge syns ikke du skal ringe ogs pørre om du er kvalifisert, da virker du veldig puslete og usikker. Anonymous poster hash: 4db4a...f98
overlord Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Du ringer ikke for å spørre om du er kvalifisert! Du skriver en søknad hvor di skriver hvorfor du mener at du kvalifiserer for stillingen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Takk for svar da søker jeg! Anonymous poster hash: 07a9f...954
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 Saken er at jeg lurer på hva erfaring med saksbehandling betyr. Jeg er kundekonsulent i bank i dag, er det saksbehandling? Anonymous poster hash: 07a9f...954 Nei, ikke med mindre saksbehandling er en del av oppgavene dine... Vurderer du søknader som kommer inn etter gitte kriterier? Anonymous poster hash: 9b91c...b49
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 Sist jeg ansatte var det flere som ringte og spurte om de var kvalifiserte (eller sagt på en annen måte: om vi anså deres kompetanse og erfaring som relevant for stillingen). Det er overhodet ikke negativt å undersøke det. Den ene som ringte og forhøre seg endte med å få jobben til slutt. Det er mye jobb både å gjennomgå og skrive jobbsøknader, så ingen vits i å søke om bakgrunnen er uaktuell for stillingen. Anonymous poster hash: db228...9ac
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #11 Skrevet 25. august 2015 Saken er at jeg lurer på hva erfaring med saksbehandling betyr. Jeg er kundekonsulent i bank i dag, er det saksbehandling? Anonymous poster hash: 07a9f...954 Ja, det syns jeg er relevant erfaring. Bare søk - hvis du selv mener du passer til jobben, er det kke noe mer å tenke på. Jge syns ikke du skal ringe ogs pørre om du er kvalifisert, da virker du veldig puslete og usikker. Anonymous poster hash: 4db4a...f98 Om man virker puslete og usikker handler om fremtoning, ikke hva man spør om. Det er også en myte at man må fremstå så voldsomt fremoverlent og selvsikker for å lande enhver jobb. Å stille relevante spørsmål i forkant av en søknad fremstår kun ryddig og tillitsvekkende. Anonymous poster hash: db228...9ac
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Jeg får av og til denne type henvendelser når vi har stillinger utlyst og det er så vanskelig å svare på. Det er greit hvis vedkommende mangler noe spesifikk, da kan man gi tilbakemelding om at de ikke trenger søke, men i ditt tilfelle ville nok mitt svar til deg vært ; "søk, så tar vi en vurdering og kaller deg inn til et intervju dersom du er en aktuell kandidat". Det er rekrutteres oppgave å vurdere om du har tilstrekkelig erfaring/kompetanse. Et lite ps... Jeg kan ikke huske å bli kontaktet av menn som har slike spørsmål... Anonymous poster hash: 6e6f7...421
Puppen og lillemor Skrevet 25. august 2015 #13 Skrevet 25. august 2015 Jeg svarer alltid (uten unntak): send inn en søknad så vurderer vi den på linje med de andre søknadene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå