Gå til innhold

Når slutter du å merke klærne til barna? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: fe98d...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de begynner på videregående.

Anonymous poster hash: 8e8c4...6c1
Skrevet

Så lenge?

Flere?

Skrevet

Ingen erfaring, har bare en toåring. Men nekter å merke etter barnehageslutt. Er hun ikke stor nok til å ta med klærne hjem om hun tar de av på skolen, så får hun bare ha det så godt 😂

Anonymous poster hash: b06d5...af5

Skrevet

Jeg merker bare ytterklær og sko til ungene når de har begynt på skolen, men det fortsetter jeg med da. Eldste på 14 har navn i jakka og skoa enda.

Anonymous poster hash: 3afd5...4f5
Skrevet

Dere som ikke merker klærne når de begynner på skolen, vet dere hvor mye frustrasjon dere skaper for SFO-ansatte.

De ber oss innstendig om å merke klærne, det flyter med klær over alt.

Dere som mener at 1. til 4. klassinger klarer å holde orden på klærne selv, tar skammelig feil.

Anonymous poster hash: 7ed99...f5b

Skrevet (endret)

Tja, merker i grunnen ikke for at barna ikke greier å passe på sine ting, men for at det dessverre finnes noen få andre som tror det er deres hvis det ikke er merket med navn... Så yttertøy og sko som forlates i garderoben merker jeg fremdeles (ungdomsskolen).

Ja, pluss at vi har vel ganske vanlige klær da, så sjansen for noen har lik er stor. Veldig greit med navn da :)

Endret av bIomstre
Skrevet

Ingen erfaring, har bare en toåring. Men nekter å merke etter barnehageslutt. Er hun ikke stor nok til å ta med klærne hjem om hun tar de av på skolen, så får hun bare ha det så godt 😂

Hjelper lite om hun husker å ta det med hjem hvis noen andre tar klærne først. Det er ikke alle skolebarn som har kontroll og noen tar andre sine klær med vilje.

Vi har fått beskjed fra skolen at det er lurt å merke klærne. Da kan andre foreldre ta kontakt hvis de har fått feil klær hjem.

Anonymous poster hash: a21ce...b0e

Skrevet

Merker klær frem til VG jeg ig

Skrevet

Dere som ikke merker klærne når de begynner på skolen, vet dere hvor mye frustrasjon dere skaper for SFO-ansatte.

Dere som mener at 1. til 4. klassinger klarer å holde orden på klærne selv, tar skammelig feil.

Nå er det sikkert forskjell fra skole til skole på hvordan sfo fungerer, men her har barna samme garderobe på skolen og på sfo og hver klasse har sin egen garderobe. Så i garderoben til min 1.klassing er det bare den klassen som har garderobe, alle har en plass hver med hylle over knaggen og i den hyllen har de en tøypose med et stk skift. Fjerde gangen jeg har førsteklassing i år og har aldri opplevd at klær har blitt borte eller at det har vært rot i dette, barna har sin plass med sitt tøy på og ingen har tatt andres klær....

Merker selvfølgelig støvler, sko, regntøy, jakker og votter, men joggebuksen, t-skjorten, trusa og sokkene som ligger i skifteposen er ikke merket. 

Skrevet

Jeg vurderer å slutte med hverdagsklær nå i 5 klasse

Skrevet

Har skolegutt (3.trinn) og merker ting som kan forveksles (typisk treningsklær, regntøy etc) og ting jeg ikke vil miste (typisk dyrere ting). Her om dagen lå idrettsjakka med klubbens design som han "mista" før sommeren på plassen hans, den hadde nok blitt med hjem i en annens treningsbag og ble returnert ved skolestart. 

Anonymous poster hash: 9342d...d2c
Skrevet

Når de sluttet på SFO. Yttertøy, sko og fotballtøy som lett kan forveksles merkes fortsatt. Hun er 12.

Anonymous poster hash: 3043b...2cb

Skrevet

Merker alle klærne til alle.. Til og med 11-åringen! Men han er vims!! Hadde ikke blitt overraska om han hadde klart å rote bort buksa han har på seg!

Anonymous poster hash: f1774...6e7

Skrevet

Nå er det sikkert forskjell fra skole til skole på hvordan sfo fungerer, men her har barna samme garderobe på skolen og på sfo og hver klasse har sin egen garderobe. Så i garderoben til min 1.klassing er det bare den klassen som har garderobe, alle har en plass hver med hylle over knaggen og i den hyllen har de en tøypose med et stk skift. Fjerde gangen jeg har førsteklassing i år og har aldri opplevd at klær har blitt borte eller at det har vært rot i dette, barna har sin plass med sitt tøy på og ingen har tatt andres klær....

Merker selvfølgelig støvler, sko, regntøy, jakker og votter, men joggebuksen, t-skjorten, trusa og sokkene som ligger i skifteposen er ikke merket. 

Samme her. Liten skole, og de bruker samme garderobe på skolen og sfo (ligger ikke mange meterne fra hverandre). Jeg merker bare uteklær og sko/støvler. Skulle skifteklærne komme bort, så er det ikke noen krise uansett.

Anonymous poster hash: b079c...10d

Skrevet

Merker alt utenom sokker og truser. Eldste er 12. Kommer nok til å fortsette ut ungdomsskolen ihvertfall. (Og det fikk meg til å innse at jeg har maaange år med merking igjen, da minstemor er 3😂)

Anonymous poster hash: 4d086...dde

Skrevet

Merker enda til 11-åringen. Kommer nok til å fortsette til de går ut av ungdomsskolen.

Skrevet

Regner med jeg fortsetter ut ungdomsskolen. Muligens lenger på viktige plagg. Ytterjakker kommer jeg til å merke. Det gjør jeg også på mine jakker.

Anonymous poster hash: 014dd...46b

Skrevet

Jeg merker fortsatt mine egne ytterklær med mobilnr. Plutselig har jeg glemt jakka mi er sted...kjekt å bli oppringt😁

Skrevet

Eldste min er foreløpig bare 2,5 år men tenker jeg kommer til å merke alle klær ut barneskolen kanskje, og ytterklær/sko ut ungdomsskolen.

Det tar jo ikke mange sek per plagg, og om man gjør det med en gang noe nytt er i hus så vil det ikke skape mye arbeid akkurat. Er vel verdt det om det gjør at alle klær blir med hjem igjen :)

Anonymous poster hash: 294f9...f46

Skrevet

Hjelper lite om hun husker å ta det med hjem hvis noen andre tar klærne først. Det er ikke alle skolebarn som har kontroll og noen tar andre sine klær med vilje.

Vi har fått beskjed fra skolen at det er lurt å merke klærne. Da kan andre foreldre ta kontakt hvis de har fått feil klær hjem.

Anonymous poster hash: a21ce...b0e

Regner med du snakker om yttertøy nå? Det blir noe annet. Det et en selvfølge at hun tar av yttertøy på skolen. Jeg mener de 1 million hverdagsklærne som eg allerede er lei av å merke ;) tar hun av seg buksa på skolen, så be my guest... Da får hun putte den i sekken sin.

Skrevet

Yttertøy og støvler merker vi fortsatt i 5. klasse, men ikke annet tøy.

Om de som jobber på SFO har blitt frustrerte bryr jeg meg minimalt om så lenge vi faktisk ikke mister mye klær. Tror ikke vi har savnet annet enn noen votter de siste 5 årene.

Anonymous poster hash: 8afa6...1f3
Skrevet

Barna er 11 og 9 år, jeg merker noe av klærne.

Skrevet

Vi har ikke så mye klær, så merker alt unntatt sokker frem til vgs. Irriterer meg over gjenglemte klær som ikke er merket, og som ingen savner. Har barn i dag klær i overflod? Hva gjør dere med venneklær som ingen henter, kaster det?

Anonymous poster hash: 38028...abc
Skrevet

Sluttet med hverdagsklær og sko når de sluttet på SFO, jakker, luer ol merker jeg selv på 14-åringesns klær

Anonymous poster hash: 2c93b...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...