Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Har ei venninne som har fått det. Hun har mest sannsynlig gått med det i et par år. Ble oppdaget på celleprøve. Siden celleprøve ikke trenger å bli tatt oftere enn hvert 3 år, er det kanskje ikke så ille at hun har gått med det såpass lenge? Jeg tenker så mye på det! Takk for svar/hjelp Anonymous poster hash: 30dba...2f4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Celleforandringer eller kreft? Anonymous poster hash: 9bafb...348
Gemini77 Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Nå tror jeg kortene blir blandet litt. Hvis hun har fulgt retningslinjene og tatt celleprøve hvert 3. år og merker på celleprøve nå så er det snakk om celleforandringer, ikke kreft. Kreft ville uansett ikke blitt diagnostisert utifra en celleprøve men en biopsi. Celleforandringer er forstadier til kreft, men ikke kreft! Det er relativt vanlig blant unge kvinner å oppleve dette i løpet av sitt seksuelt aktive liv. Er det snakk om grove celleforandringer, samt positiv HPV prøve, så vil hun sendes inn for å ta en biopsi. Svaret på denne vil avgjøre om videre løp.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 En prøve som burde vært tatt hvert år. Anonymous poster hash: 9bafb...348
Gemini77 Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 En prøve som burde vært tatt hvert år. Anonymous poster hash: 9bafb...348 På hvilket grunnlag?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Jeg selv fikk forandringer på 2 år, måtte koniseres. Min tyske venninne fortalte at i Tyskland får du ikke forsikring om du ikke tester hvert år. Anonymous poster hash: 9bafb...348
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Det er grove celleforandringer med positiv HPV.. Blødninger i hele livmoren og andre ting. Vil ikke utdype. Men det er IKKE bare uskyldige celleforandringer det er snakk om. Hi Anonymous poster hash: 30dba...2f4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Huff. Tatt biopsi? Anonymous poster hash: 9bafb...348
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Det er grove celleforandringer med positiv HPV.. Blødninger i hele livmoren og andre ting. Vil ikke utdype. Men det er IKKE bare uskyldige celleforandringer det er snakk om. Hi Anonymous poster hash: 30dba...2f4 Grove celleforandringer er fortsatt ikke kreft. Hun blir konisert og fulgt opp tett videre. Anonymous poster hash: d34c9...0bb
Gemini77 Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Jeg selv fikk forandringer på 2 år, måtte koniseres. Min tyske venninne fortalte at i Tyskland får du ikke forsikring om du ikke tester hvert år. Anonymous poster hash: 9bafb...348 Fordi Tyskland har andre retningslinjer enn her betyr ikke nødvendigvis st prøven bør tas hvert år.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Det er grove celleforandringer med positiv HPV.. Blødninger i hele livmoren og andre ting. Vil ikke utdype. Men det er IKKE bare uskyldige celleforandringer det er snakk om. HiAnonymous poster hash: 30dba...2f4 Det betyr ikke nødvendigvis kreft. Hun vil bli konisert og så vil patologene se på den prøven om celleforandringene er begrenset til slimhinnen eller er invasivt (altså kreft). Håper det går bra med din venninne. God påminnelse om hvorfor jeg skal vaksinere mine døtre mot HPV. Anonymous poster hash: 5c263...bb6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Jeg selv fikk forandringer på 2 år, måtte koniseres. Min tyske venninne fortalte at i Tyskland får du ikke forsikring om du ikke tester hvert år. Anonymous poster hash: 9bafb...348 Fordi Tyskland har andre retningslinjer enn her betyr ikke nødvendigvis st prøven bør tas hvert år. Nei,men det er nok ikke så dumt. Jeg fikk beskjed om å gå oftere for hos noen utvikler dette seg fortere. Anonymous poster hash: 9bafb...348
Gemini77 Skrevet 25. august 2015 #13 Skrevet 25. august 2015 Jeg selv fikk forandringer på 2 år, måtte koniseres. Min tyske venninne fortalte at i Tyskland får du ikke forsikring om du ikke tester hvert år. Anonymous poster hash: 9bafb...348 Fordi Tyskland har andre retningslinjer enn her betyr ikke nødvendigvis st prøven bør tas hvert år.Nei,men det er nok ikke så dumt. Jeg fikk beskjed om å gå oftere for hos noen utvikler dette seg fortere. Anonymous poster hash: 9bafb...348 Hvis du har fått celleforandringer så er uansett retningslinjene at du skal screenes hvert år frem til prøven er normal og hpv testen er negativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå