Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Hei! Håper noen kan svare På skolen er det noen som har alvorlig sitrusallergi, slik at ingen elever kan ha med sitrusfrukter. Men hva er egentlig sitrusfrukter? Jeg skjønner appelsin, mandarin, osv, og at de selvsagt reagerer på at noen skreller en appelsin, men er feks kiwi, ananas og jordbær ok at jeg sender med i matpakken? Det er vel ikke sitrusfrukter, men har skjønt at de med sitrusallergi kan reagere på det? Anonymous poster hash: 78b9c...b8b
Mamma_til_2 Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Om det er slik så burde foreldrene til denne gutten lage ett skriv hvor det står hva gutten reagerer på og hva som er ok og ha med!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Hei! Håper noen kan svare På skolen er det noen som har alvorlig sitrusallergi, slik at ingen elever kan ha med sitrusfrukter. Men hva er egentlig sitrusfrukter? Jeg skjønner appelsin, mandarin, osv, og at de selvsagt reagerer på at noen skreller en appelsin, men er feks kiwi, ananas og jordbær ok at jeg sender med i matpakken? Det er vel ikke sitrusfrukter, men har skjønt at de med sitrusallergi kan reagere på det? Anonymous poster hash: 78b9c...b8b Kiwi er sitrusfrukt Anonymous poster hash: 192c6...084
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Om det er slik så burde foreldrene til denne gutten lage ett skriv hvor det står hva gutten reagerer på og hva som er ok og ha med! Står bare sitrusfrukter Anonymous poster hash: 78b9c...b8b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Hei! Håper noen kan svare På skolen er det noen som har alvorlig sitrusallergi, slik at ingen elever kan ha med sitrusfrukter. Men hva er egentlig sitrusfrukter? Jeg skjønner appelsin, mandarin, osv, og at de selvsagt reagerer på at noen skreller en appelsin, men er feks kiwi, ananas og jordbær ok at jeg sender med i matpakken? Det er vel ikke sitrusfrukter, men har skjønt at de med sitrusallergi kan reagere på det? Anonymous poster hash: 78b9c...b8b Kiwi er sitrusfrukt Anonymous poster hash: 192c6...084 Så jeg kan ikke sende med Kiwi? Det har jeg ofte gjort til nå.. Det står ikke oppført som sitrusfrukt på Wikipedia, men er du 100 % sikker? Vet det er allergen, men om det kommer inn under dette Anonymous poster hash: 78b9c...b8b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 http://www.frukt.no/gronne-fakta/aktuelt1/familien-sitrus/ Fra frukt.no Anonymous poster hash: 2707c...81e
Mamma_til_2 Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 (endret) Om det er slik så burde foreldrene til denne gutten lage ett skriv hvor det står hva gutten reagerer på og hva som er ok og ha med!Står bare sitrusfrukter Anonymous poster hash: 78b9c...b8b Gi beskjed til skolen ( kontaktlærer) at du ønsker en spesifisert liste over hva som er ja frukt og nei frukt! Dette er noe foreldrene til gutten kan fikse fort og få delt ut i klassen. Endret 24. august 2015 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Jeg ville bedt skolen sende dere ett skriv med hva dere ikke kan sende med på skolen. Jeg har ei jente som reagerer på citrus, ikke veldig alvorlig så for henne gjør vi ikke noe unntak. Hun reagerer på appelsin, sitron, klementin, kiwi, grønne epler, ananas, stikkelsbær (en av to typer vi har i hagen. Husker aldri hvilken før hun finner det ut hvert år) Noen norske epler reagerer hun på, uansett farge. Lime reagerer hun ikke på, merkelig nok. Bare husk på at youghurt da heller ikke kan inneholde citrus om dette barnet er veldig allergisk, noe det høres ut som. Dette er det jents mi reagerer mest på, når ting er i maten. Nå er ikke jenta mi så allergisk, hun ordner med dette selv. Hun elsker klementiner, så når klemenetinene er på sitt best eog hun ikke skal noe den dagen eller dsgen etter så spiser hun noen. Får litt hovene lepper og blir tørr så det er det vist verdt. Hadde vært snderledes om hun reagerte mere. Anonymous poster hash: 3e18f...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Hei! Håper noen kan svare På skolen er det noen som har alvorlig sitrusallergi, slik at ingen elever kan ha med sitrusfrukter. Men hva er egentlig sitrusfrukter? Jeg skjønner appelsin, mandarin, osv, og at de selvsagt reagerer på at noen skreller en appelsin, men er feks kiwi, ananas og jordbær ok at jeg sender med i matpakken? Det er vel ikke sitrusfrukter, men har skjønt at de med sitrusallergi kan reagere på det? Anonymous poster hash: 78b9c...b8b Kiwi er sitrusfrukt Anonymous poster hash: 192c6...084 Så jeg kan ikke sende med Kiwi? Det har jeg ofte gjort til nå.. Det står ikke oppført som sitrusfrukt på Wikipedia, men er du 100 % sikker? Vet det er allergen, men om det kommer inn under dette Anonymous poster hash: 78b9c...b8b Har et barn i barnehagen med sitrusallergi, og vi fikk beskjed om å huske på at kiwi heller ikke kan brukes. Men nå ble jeg litt usikker på om det er pga kryssallergi. Be skolen om en spesifisert liste Anonymous poster hash: 192c6...084
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 Sønnen vår får eksem av sitrus og kiwi. Ananas og. Anonymous poster hash: 4700c...03d
Optatium Skrevet 25. august 2015 #11 Skrevet 25. august 2015 Jeg ville bedt skolen sende dere ett skriv med hva dere ikke kan sende med på skolen. Jeg har ei jente som reagerer på citrus, ikke veldig alvorlig så for henne gjør vi ikke noe unntak. Hun reagerer på appelsin, sitron, klementin, kiwi, grønne epler, ananas, stikkelsbær (en av to typer vi har i hagen. Husker aldri hvilken før hun finner det ut hvert år) Noen norske epler reagerer hun på, uansett farge. Lime reagerer hun ikke på, merkelig nok. Bare husk på at youghurt da heller ikke kan inneholde citrus om dette barnet er veldig allergisk, noe det høres ut som. Dette er det jents mi reagerer mest på, når ting er i maten. Nå er ikke jenta mi så allergisk, hun ordner med dette selv. Hun elsker klementiner, så når klemenetinene er på sitt best eog hun ikke skal noe den dagen eller dsgen etter så spiser hun noen. Får litt hovene lepper og blir tørr så det er det vist verdt. Hadde vært snderledes om hun reagerte mere. Anonymous poster hash: 3e18f...ebc
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Sønnen vår får eksem av sitrus og kiwi. Ananas og. Anonymous poster hash: 4700c...03d Men får han eksem av at ANDRE spiser Kiwi/ananas? Anonymous poster hash: 78b9c...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå