Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 For å unngå at de bruker (ekte) penger eller "klusse noe til" på kontoen? Anonymous poster hash: 55c96...557
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 De er rett og slett ikke knyttet opp mot noen konto. Anonymous poster hash: 6de52...5a0
Mamma_til_2 Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Har samsung nettbrett og der er ikke noe kort registrert så det er helt umulig, har og passord på appel shoppen så de kan ikke laste ned spill hellet.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 De har ikke tilgang til noen koder/passord, vi voksne må godkjenne og laste ned evt spill osv... Anonymous poster hash: dd8cd...e62
PeppaPig Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Passordbeskyttet nedlastning på apple store (uavhengig om det er gratis eller betalte spill) så hun får ikke lastet ned noe uten at vi godkjenner det.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Har ikke nettbrett som hun får holde på med Anonymous poster hash: 543de...402
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 De to eldste på 11 og 14 har egne konto i appstore/itunes, men det er ikke knyttet noe kredittkort opp til kontoen så de får ikke kjøpt noe med mindre de har fått et gavekort og lagt inn. Det får de jo av og til, du får kjøpt gavekort på f.eks 200 i butikken og da legger de inn den koden og har de pengene tilgjengelig å handle for, enten i spill eller kjøpe nye spill Yngste på 6 år har også en egen konto, men den er opprettet av meg, med en av mine mailkonto og jeg har passordet. Hun får selvfølgelig ikke laste ned eller handle noe på egenhånd. Men da hun hadde bursdag forrige gang fikk hun gavekort i appstore av tanten sin og fikk da handle noen fullversjoner av spill som hun bare har hatt gratis demoversjon av før, det var stas. Men når de var handlet logget jeg ut av appstore og hun får ikke logget inn igjen uten passordet. Anonymous poster hash: 21d56...a49
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Ikke noe som jeg vet om, vet ikke hvordan man gjør det heller. 4-åringen kan ipaden bedre enn meg. Det jeg vet er at man må skrive inn et passord for å laste ned noe fra appstore, men sånn tror jeg det var fra starten. Så da er det vel greit eller? Anonymous poster hash: bafa5...758
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Har lagt inn restriksjoner og aldersgrenser. Jeg må godkjenne alle kjøp og nettsøk på adresser vi ikke allerede ha godkjent. Har heller ikke mulighet til å foreta kjøp i app. Anonym 758, du bør virkelig legge inn noen sperrer. Det er ikke mye som skal til før de ser ting de ikke bør! Innstillinger Generelt Restriksjoner Gå ned til Tillat innhold. Der legger du inn de begrensningene du ønsker. Og husk, velg Krev passord umiddelbart. Anonymous poster hash: bbe60...4e5
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Har lagt inn restriksjoner og aldersgrenser. Jeg må godkjenne alle kjøp og nettsøk på adresser vi ikke allerede ha godkjent. Har heller ikke mulighet til å foreta kjøp i app. Anonym 758, du bør virkelig legge inn noen sperrer. Det er ikke mye som skal til før de ser ting de ikke bør! Innstillinger Generelt Restriksjoner Gå ned til Tillat innhold. Der legger du inn de begrensningene du ønsker. Og husk, velg Krev passord umiddelbart. Anonymous poster hash: bbe60...4e5 Takk. Men er det så stor sjanse for at en 4-åring finner frem til noe han ikke bør? Av det jeg har sett så har han i allefall kun gått direkte inn på netflix (der vet han akkurat hvor han skal gå for å finne det han er ute etter, som er div. tegnefilmer altså), nrk super og fantorangenspillet. Ikke vært inne på nettleseren eller noe annet, tror ikke han vet hva det er... Skal se på dette i morgen altså, bare lurer på om jeg har gjort noe fryktelig galt allerede... Anonymous poster hash: bafa5...758
Mamma_til_2 Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Har lagt inn restriksjoner og aldersgrenser. Jeg må godkjenne alle kjøp og nettsøk på adresser vi ikke allerede ha godkjent. Har heller ikke mulighet til å foreta kjøp i app. Anonym 758, du bør virkelig legge inn noen sperrer. Det er ikke mye som skal til før de ser ting de ikke bør! Innstillinger Generelt Restriksjoner Gå ned til Tillat innhold. Der legger du inn de begrensningene du ønsker. Og husk, velg Krev passord umiddelbart. Anonymous poster hash: bbe60...4e5 Takk. Men er det så stor sjanse for at en 4-åring finner frem til noe han ikke bør? Av det jeg har sett så har han i allefall kun gått direkte inn på netflix (der vet han akkurat hvor han skal gå for å finne det han er ute etter, som er div. tegnefilmer altså), nrk super og fantorangenspillet. Ikke vært inne på nettleseren eller noe annet, tror ikke han vet hva det er... Skal se på dette i morgen altså, bare lurer på om jeg har gjort noe fryktelig galt allerede... Anonymous poster hash: bafa5...758 Du det er fort gjort! Gjør som hun over sier!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Har lagt inn restriksjoner og aldersgrenser. Jeg må godkjenne alle kjøp og nettsøk på adresser vi ikke allerede ha godkjent. Har heller ikke mulighet til å foreta kjøp i app. Anonym 758, du bør virkelig legge inn noen sperrer. Det er ikke mye som skal til før de ser ting de ikke bør! Innstillinger Generelt Restriksjoner Gå ned til Tillat innhold. Der legger du inn de begrensningene du ønsker. Og husk, velg Krev passord umiddelbart. Anonymous poster hash: bbe60...4e5 Takk. Men er det så stor sjanse for at en 4-åring finner frem til noe han ikke bør? Av det jeg har sett så har han i allefall kun gått direkte inn på netflix (der vet han akkurat hvor han skal gå for å finne det han er ute etter, som er div. tegnefilmer altså), nrk super og fantorangenspillet. Ikke vært inne på nettleseren eller noe annet, tror ikke han vet hva det er... Skal se på dette i morgen altså, bare lurer på om jeg har gjort noe fryktelig galt allerede... Anonymous poster hash: bafa5...758 Yngste barnet her har lært utrolig mye av eldre søsken, og hun er kvikk i hodet. Da hun var 2,5 år kunne hun hele alfabetet, og da hun var 4 begynte hun stave. Vips åpnet det seg en ny verden for hun kunne veien til youtube... På youtube ligger det nye rart, veldig mye som ikke egner seg for 4-5 åringer. Anonymous poster hash: 21d56...a49
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 De private iPadene er ikke tilknyttet kort. Må ha fylt på kontoen eller kjøpe gavekort for å laste ned noe som koster penger. På skole-iPadene til ni- og elleveåringen er AppStore fjernet. Disse er tilknyttet skolens konto, og ikke barnas private. Anonymous poster hash: 506af...11b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Har lagt inn restriksjoner og aldersgrenser. Jeg må godkjenne alle kjøp og nettsøk på adresser vi ikke allerede ha godkjent. Har heller ikke mulighet til å foreta kjøp i app. Anonym 758, du bør virkelig legge inn noen sperrer. Det er ikke mye som skal til før de ser ting de ikke bør! Innstillinger Generelt Restriksjoner Gå ned til Tillat innhold. Der legger du inn de begrensningene du ønsker. Og husk, velg Krev passord umiddelbart. Anonymous poster hash: bbe60...4e5 Takk. Men er det så stor sjanse for at en 4-åring finner frem til noe han ikke bør? Av det jeg har sett så har han i allefall kun gått direkte inn på netflix (der vet han akkurat hvor han skal gå for å finne det han er ute etter, som er div. tegnefilmer altså ), nrk super og fantorangenspillet. Ikke vært inne på nettleseren eller noe annet, tror ikke han vet hva det er... Skal se på dette i morgen altså, bare lurer på om jeg har gjort noe fryktelig galt allerede... Anonymous poster hash: bafa5...758 Du det er fort gjort! Gjør som hun over sier! Jada skal det. Dårlig unnskyldning sikkert, men det var altså ikke meningen at 4-åringen skulle bruke ipaden i utgangspunktet, den er egentlig min. Men så var det plutselig praktisk å sette på barne-tv til ham på tur, også har det blitt til at han bruker den mer og mer på egen hånd. Men når jeg setter på sånne restriksjoner, blir det fryktelig kronglete når jeg skal bruke den selv da? Anonymous poster hash: bafa5...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå