Gå til innhold

Kontalte tidligere saksbehandler i barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å nøste opp i fortiden pga traumatiske opplevelser med en voldelig mor.

Jeg begynner desverre å dra på åra,så papirene som fortsatt eksisterer er ganske mangelfulle.

Jeg har innhentet fra barnevern,folkeregisteret, politi,helsestasjon,barnehage og fylkesmann.

Har googlet de navnene som dukker opp av saksbehandlere,og mange av de Jobber fortsatt,men ikke på samme sted.

Er det helt på trynet å kontakte de som prøvde å hjelpe meg som barn?

Dette gjøres for at jeg skal klare å bearbeide hendelser,ikke for å sverte noen. Jeg gjør det i samarbeid med fastlegen og psykolog. Men nå står vi bom fast,og det er fortsatt mange uløste gåter...

Anonymous poster hash: 3b236...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er helt greit å kanskje sende dem et personlig brev eller e-post, der du forklarer litt situasjonen og spør om de kan bidra hvis de husker noe. Men du må kanskje forberede deg på at de ikke husker deg. Noen steder kan saksbehandlerene ha opptil 40 barn å følge opp til en hver tid, og det var ikke bedre før. Så prøv å ikke ta det personlig om de ikke husker deg.

Anonymous poster hash: ada10...08c

Skrevet

Det er ikke på trynet. Jeg tror de aller fleste ville syns dette var rørende, eller hva jeg skal si. Finner ikke helt ordet... Spesielt om du ikke gjør det for å stille dem til veggs, men for å hjelpe deg med historien.

Lykke til!

Skrevet

Jeg kontaktet selv en representant fra barnevernet som hentet meg på akuttvedtak når jeg var barn. Sendte en mail, og fikk også svar tilbake. Han husket meg selv om hendelsen nå er 18 år siden. 

Hvis det kan hjelpe deg synes jeg fint du kan sende en mail e.l, og evt ta det fra der.

Anonymous poster hash: f075c...f6b
Skrevet

Send en mail eller brev ja, så står det fritt for dem om de vil svare. (Jeg ville ikke ha ringt) Verste som da kan skje er at du ikke får svar, men da slipper du å lure på om du kunne ha gjort noe for å få svar. God klem

Skrevet

Tusen takk for svar dere. Jeg ble brått så usikker på dette,så ville høre hva andre tenkte om saken.

Jeg forventer egentlig ikke at de husker meg. Men jeg har jo papirene her,og kunne gjerne gitt de kopi om det kunne fått tilbake noen minner.

Prøver å finne ut av de ansattes etternavn også,fra særlig to av de jeg husker godt fra barnehagen. Det var opprinnelig de som sendte bekymringsmelding, og det er jeg i dag veldig takknemlig for.

Men jeg møter så mye beklager,taushetsplikt" på alt som ikke går direkte på meg,og det forstår jeg jo... Prøver også å finne ut av tidligere naboer og venner av mamma. Kan være de husker noe.

Men da skal jeg prøve å formulere et brev og sende til ihvertfall de som hadde saken min i barnevernet og daværende sosialkontor.

Tusen takk for deres synspunkter :-)

Hi

Anonymous poster hash: 3b236...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...